Aizmirsi paroli?


Kristaps
27.May 2007
+ 6
patīk
- 0
http://www.home.lv/specnaz/astronaut/svecesx.jpg

ursus
05.Dec 2009 | Pēdējo reizi labots 06.Dec 2009 12:05; labots 1 reizi
+
patīk
-
tabula ir ļoti :good!:

nevaru atrast Vjatkas sveci(nezinu taas kodu,tik kaut kaadu ABY),lai atrastu NGK kodu.

JANCIS89
06.Dec 2009
+
patīk
-
Te nedaudz latviski
sveces

Dalgo
28.Feb 2010
+ 4
patīk
- 1
Ievietoju šeit, lai ir parskatāmi!


Dzinēja diagnostika pēc aizdedzes sveču stāvokļa


Aizdedzes sveces – šie no pirmajā skatiena vienkāršie metāla un keramikas izstrādājumi patiesībā ir viens no dzinēja galveniem elementiem, ko mēs daudzkārt nenovērtējam pienācīgi. Pat pēc sveces ārējā izskata vien var daudz ko pateikt par dzinēja darbību kopumā, kā arī izdarīt slēdzienus par tā atsevišķiem mezgliem.
Sveces apskati būtu ieteicams veikt pēc kārtīga pārbrauciena – piemēram atgriežoties no brauciena uz laukiem. Pie daudzu autobraucēju populārākām kļūdām ir jāpieskaita klasisku situāciju: piedarbinām dzinēju (kārtīgi atdzisušu pēc nakts stāvēšanas) pie mīnusu temperatūras un novērojot dzinēja nestabilu darbību – uzreiz izskrūvējam sveces to apskatei. Un te nu nāk pārsteidzīgi slēdzieni ieraugot melnu uzdegumu uz svecēm, kaut gan šie sodrēji var būt arī auksta starta sekas, kad degmaisījums tiek pārmērīgi bagātinās, savukārt nestabila darbība var būt arī augstsprieguma vadu sliktā stāvokļa izraisīta.
Līdz ar to vēlos vēlreiz pasvītrot – ja kaut kas jūs neapmierina dzinēja darbībā un vēlaties sākt diagnostiku ar sveču apskati – ir jānobrauc vismaz 50 km, vai pat vēl vairāk un tikai tad pēc sveču stāvokļa mēģināt izdarīt secinājumus.

http://content20-foto.inbox.lv/albums123574859/danston/IMG_2/Sveces-01.png

Nr. 1 – Svece, kas izskrūvēta no dzinēja, kura darbību varam atdzīt par teicamu. Centrālā elektroda izolators gaiši brūnā krāsā, uzdegumi un sodrēji minimāli. Pilnīgi nav novērojamas motoreļļas paliekas. Šī dzinēja īpašnieku varam apskaust, jo prognozējams saprātīgi minimāls degvielas patēriņš un nav nepieciešams papildināt eļļas daudzumu dzinējā starp eļļas mainām.

Nr. 2 – Tipisks piemērs svecei no dzinēja ar palielinātu degvielas patēriņu. Centrālā elektroda izolators klāts ar samtaini melnu uzdegumu. Iemesli var būt vairāki – pārmērīgi trekns degmaisījums (karburatora vai iesmidzināšanas sistēmas nepareiza regulēšana), netīrs gaisa filtrs.

Nr. 3 – Pārlieku liesa degmaisījuma sekas. Elektroda krāsa svārstās no gaiši pelēkas līdz tīri baltai. Ir zināms pamats bažām – braukšana ar liesu degmaisījumu pie lielām dzinēja slodzēm var izraisīt gan sveces, gan visas degkameras pārkarsēšanu. Savukārt kameras pārkarsēšana – pirmais solis uz izplūdes vārstu izdegšanu vai pat virzuļu kušanu.

Nr. 4 – Sarkanīgs aplikums/uzdegums uz centrālā elektroda izolatora. To izraisa dzinēja darbība ar degvielu, kurā ir neadekvāts dažādu metālsaturošu piedevu daudzums. Ilgstoša šādas degvielas izmantošana izraisīs minēto piedevu metālu nosēšanos uz izolatora pietiekamā daudzumā, lai rastos strāvu vadošs pārklājums. Tādēļ aizdedzes strāvas impulss dosies pa īsāko ceļu uz masu un dzirksteles vienkārši nebūs…

Nr. 5 – Svecei ir ļoti izteikti redzamas eļļas pēdas, īpaši uz vītnes daļas. Dzinējs ar šādām svecēm (īpaši pēc ilgstošas stāvēšanas) pēc augsta starta darbosies nestabili – kā tautā saka – uz trim stobriem, t.i. nepārtraukti pa kādai no svecēm nespēs radīt dzirksteli savā takti. Pēc dzinēja uzsilšanas tā darbībai būtu jāstabilizējas. Viens no populārākiem šī defekta iemesliem – vārstu eļļas blīvslēgu neapmierinošs stāvoklis. Papildus pazīme – palielināts eļļas patēriņš. Pirmajās dzinēja darbības minūtēs pēc auksta starta tam ir raksturīgi bāli zilas izplūdes gāzes. (Sk. 1)

Nr. 6 – Svece ir izskrūvēta no nestrādājoša cilindra. Centrālais elektrods, tā izolators ir pārklāti ar pamatīgu eļļas kārtu, kas sajaukta ar nesadegušas degvielas pilieniem un metālā daļiņām. Tās varēja rasties dēļ kāda vārsta sairšanas, metāla daļiņu nokļūšanas starp vārstu un tā sēžu, lūzuša virzuļa gredzena, utt… Šajā gadījumā dzinējs pastāvīgi strādā uz trim cilindriem, manāms krietns jaudas zudums, degvielas patēriņš var pieaugt pat divkārtīgi. Izeja tikai viena – dzinēju jājauc vaļā…

Nr. 7 – Centrālais elektrods ir pilnīgi sairis kopā ar tā keramisko izolatoru. Par iemeslu var būt viens no zemāk minētiem faktoriem:
    • Ilgstoša dzinēja darbība degvielai sadegot detonācijas režīmā;
    • Zema oktānskaitļa degvielas lietošana;
    • Nenormāli agra aizdedze;
    • Vienkārši nekvalitatīva svece.
Darbības simptomi līdzīgi kā iepriekšējā gadījumā – cilindrs vienkārši nestrādā. Vienīgais uz ko ir vērts cerēt, ir tas, ka centrālā elektroda un tā izolatora daļiņas pamanījās izsprukt izplūdes sistēmā un neiestrēga zem izplūdes vārsta, jo tādā gadījuma motora galvas remonts ir neizbēgams. Veiksmes spēle, vai arī Dieva pirksts… - cik nu kurš grēkojis…

Nr. 8 – Sveces elektrods ir uzdegumu pārklāts. Šajā gadījumā stilam nav nozīmes, krāsu nosaka degvielas sistēmas darbība. Šādu aplikumu veido eļļas sadegšana pie nolietotiem vai iedegušiem (kad tie ielīp virzulī un vairs nepieguļ cieši pie cilindra) eļļas gredzeniem. Dzinējam ir raksturīgs palielināts eļļas patēriņš, izplūdes gāzes izteikti zilā krāsā, izplūdes gāzes pēc smakas atgādina motocikla izplūdi.


      Ja jūs vēlaties, lai ar dzinēja darbību būtu pēc iespējas mazāk klapatu, mēģiniet atcerēties par aizdedzes svecēm ne tikai tad, kad dzinējs apstājās. Mainas tās atbilstoši a/m ražotāja un sveču ražotāja ieteikumiem, kā arī pārbaudiet sveču stāvokli pēc katriem 15'000 km. Vēl ir lietderīgi pēc sveču pārbaudes tās pamainīts vietām, jo dažādiem cilindriem ir dažādi temperatūras režīmi (2-3 cilindri ir “karstāki”) un tādejādi panākot sveču vienmērīgāku nolietošanos.
 
 
Lapa 1 no 1

Pēdējie ziņojumi Forumā