Aizmirsi paroli?


andzha
20.Mar 2020
+ 2
patīk
- 0
Pateicoties patreizējiem notikumiem aiz loga, varētu pieķerties aprakstam par tehniku, kas atkal izvilkta dienas gaismā.
Dokumentos 1976.gada februāris, uz rāmja plāksnītes 1975.gadā savas gaitas pa mūsu ceļiem uzsāka konkrētais IŽ Jupiter 3 eksemplārs. Īpašnieks- mans tēvs. Kaut kur vecos albumos ir pāris bildes ar mani 3-4 gadu vecumā uz šī braucamrīka. Aktīvi braucot es viņu neatceros, un mana bērnība pie šī aparāta pagāja pa reizei garāžas stūrī uzsēžoties un ar muti uztaisot brrrrr :)

15 gadu vecumā nobriedu izvilkt no putekļiem, saprašanas par uzbūvi protams nekādas nebija, dīkstāves gadi un konstrukcijas īpatnības darīja savu, vairāk bija darbības ap motoru, kā reāla braukšana. Bez kārtīga darbaudzinātāja pašmācības ceļā tika pārjaukts motors ar domu samainīt blīvslēgus. Tas protams nepalika bez sekām, šī brīža atdzīvināšanas procesā radot pāris papildus uzdevumus. Pāris gadu laikā prioritātes mainījās un mocis atkal nonāca nepilnu 20 gadu konservācijas stadijā.

Pagājušā gada rudenī prātā ienāca doma pieķerties savam bērnības dienu projektam. Iesākumam bija doma sakārtot dokumentus, pārreģistrēt uz jaunajām numura zīmēm un pārņemt savā valdījumā, kamēr iepriekšējais saimnieks vēl pie labas veselības. Tika pārvests uz patreizējo dzīvesvietu tuvāk CSDD nodaļai numuru salīdzināšanai. Pagaidām vienīgā kopskata bilde ir dienu pirms šī procesa. Kā arī, ar šī brīža saprašanu vēlreiz pārlasīt dzinēju- blīves, blīvslēgi, gultņi.. Pēdējie dīkstāves gadi atstājuši pēdas uz vizuālo stāvokli, visvairāk uz hroma detaļām. Būtu priecīgs atgūt VS līmeņa paskatu, bet tuvākie plāni saistās ar atgriešanu līdz braucamam stāvoklim un krāsoto detaļu restaurāciju.

Pagaidām vienīgā bilde gandrīz pilnā komplektācijā pirms numuru salīdzināšanas, turpinājums sekos..
https://content22-foto.inbox.lv/albums/g/gtto/izh/20200302-183935.sized.jpg

andzha
20.Mar 2020 | Pēdējo reizi labots 20.Mar 2020 22:24; labots 1 reizi
+ 1
patīk
- 0
Nākamajā dienā pēc tehpases iegūšanas tika izcelts dzinējs. tā kā bija skaidrs ka tiks jaukts līdz pēdējai skrūvei, noņēmu ģeneratoru un bez žēlastības aizvedu uz mazgātuvi, ar ķīmiju un karsto ūdeni atmazgāju visus gadu gaitā sakrājušos netīrumus, īpašs prieks bija mazgāt cilindrus, atceros to bērnības cīņu ar ierobežoto benzīna apjomu un joprojām netīrajām detaļām.
https://content22-foto.inbox.lv/albums/g/gtto/izh/20200304-201955.sized.jpg
https://content22-foto.inbox.lv/albums/g/gtto/izh/20200304-201937.sized.jpg
Rezultāts paša acīm liekas OK, pēc tam izlasīju ka motora ķīmija alumīniju padarīs pelēcīgu, jā, taisnība, bet vismaz ir tīrs. Ja kādam ir recepte atgriezt normālā paskatā, lūdzu padalamies.
Dalam reizinātājos. Cik atceros, tad bija problēmas ar blīvslēgiem, tika samainīts labās puses iekšējais, tas pats savulaik atrasts garāžas krājumos, bez iedziļināšanās būtu jāmaina visi. Pie viena arī gultņus. Kā arī- sadilis kurbuļa zobratu pāris aiz sajūga. Diemžēl izejmateriāls restaurācijai/remontam nav pats labākais, jo vairāk tiek jaukts, jo vairāk problēmu, bet ko nu vairs, kas iesākts, tas jāpabeidz..

Sākam ar kreiso pusi. Kreisajā pusē savulaik iespējams veikts nekvalitatīvs remonts, vai arī rūpnīcas brāķis, KV gultnis blokā neieguļ ar uzspīli, principā var izvilkt ar skrūvgriezi. Pagaidām ļoti ceru ka jauns veikala gultnis tur iegulsies daudz stingrāk, pašā sliktākajā gadījumā plauktā stāv Loctite 638, par šo tēmu ar labprāt uzklausītu kāda lietpratēja viedokli. Arī iekšējais lielais gultnis vākā ļoti brīvi izlīda no savas vietas, neko nesildot piemērīju jaunu SKF, to tik brīvi ar pirkstiem nevar iespiest, cerams iztiksim bez liekas ķīmijas. Iesākumam jāsamaina abi kārbas asu gultņi, prieks ka tur viss izskatās labi un bez sildīšanas nepadodas.
Konkrētajam eksemplāram ne visi gultņi ir tik viegli nomaināmi. Diemžēl tas attiecas uz klaņa apakšējo adatgultni, KV nav redzamas tapas, tā ir aizmetināta. Šajā mezglā ir brīvkustība, gan aksiāla, gan tik tikko sajūtama arī radiāla. literatūrā neatradu pieļaujamās vērtības šajā sakarā, var būt ka es sabiezinu krāsas un mēģinu līst vēl normāli ekspluatējamā mezglā? Cik atradu info, tad dažus gadus atpakaļ loģiskākais risinājums bija meklēt citu KV, derot arī no jaunākiem modeļiem. Arī par šo vēlētos uzklausīt speciālista viedokli- meklēt citu, restaurējamu, pirkt jaunu, vai vest kādam guru cīnīties ar esošo.
Šodien noplaucēju virzuli, arī tur ir "nianses"- trūkst augšējā gredzena atslēga, tas nozīmē ka jāmeklē cits virzulis?
https://content8-foto.inbox.lv/albums/g/gtto/izh/20200320-123418.sized.jpg

Kristaps
20.Mar 2020
+
patīk
-
Izskatās cerīgi. Dokumentus izdevās sakārtot?

andzha
20.Mar 2020
+
patīk
-
Ar dokumentiem viss forši, principā identiski kā šeit bija aprakstīts, nepatika ka nosaukumam tehpasē izmanto vecās pases ierakstu 1:1, līdz ar to man šobrīd ir nevis Jupiter, bet JU.

andzha
20.Mar 2020
+
patīk
-
kā uzskates līdzekli atradu ļoti labu video pamācību, čalis diezgan pedantiski pieiet savam darbam, arī klajas muļķības neredzu daram.. kopā 12 video


bbarda
20.Mar 2020
+ 0
patīk
- 2
Par šito leģendu griezies pie Krišjāņa,viņš tev varēs visu izgaismot,pat tādas nianses ko daudzi noteikti nezinas.

koko
21.Mar 2020
+
patīk
-
Lai noņemtu alumīnija pelēcīgumu, kamēr motors ir pilnībā izjaukts, es iesaku detaļas aizvest pie kāda prātīga meistara, lai notīra ar smalku smilšu strūklu un pēctam stikla lodīšu strūklu, rezultāts būs ļoti patīkams. Pēctam detaļas jāmazgā ilgi un kārtīgi.

Tā pati problēma pēc neveiksmīgas ultraskaņas tīrīšanas pie "meistariem":
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1584780021-img-5264.JPG

Viss nostrūklots:
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1584780036-img-5314.JPG

mopedists160
21.Mar 2020
+
patīk
-
Vislabāk notīrīt ar sodas strūklu, smilšu strūkla var uztaisīt smalkas bedres. Pats veicu smilšu un sodas strūklas apstrādi, ir bijusi pieredze ar alumīniju. Pēc tam ar pastu pūlēt nāksies tā vai tā.

andzha
21.Mar 2020
+
patīk
-
https://content22-foto.inbox.lv/albums/g/gtto/izh/20200321-121703.sized.jpg

Jauna diena, jaunas "nianses", iespējams pie agrākās dzinēja pārlasīšanas izbira trūkstošais gabals, bet ātrumi slēdzās arī ar šādu

andzha
25.Mar 10:18
+
patīk
-
Jautājums par augstāk redzamo dakšu- kur labāk meklēt, CT kioskā, vai nesadilušu lietotu?

Kristaps
25.Mar 18:23
+
patīk
-
Es noteikti neliktu jaunu pirktu no Krievijas vai CT bodē pirktu. Pameklē kaut kur lietotu.

Krišjānis
31.Mar 21:45
+
patīk
-
Gultņu sēžas mēdz būt padevušās.. ja ļoti brīvi kustās, jādomā par gultņa ār. Čaulas cinkošanu, ja nē, tad 638 loktaits ir super! Metinātās kloķenes neremontējas, jāmeklē labas lietotas vai jaunas, bet tikai cccp laiku, CT un motaki kloķenes jūk ārā.. vismaz sacīkšu režīmā. Es ielas braukšanai noteikti neliktu..
gredzena š"tiftīti uzvirposi no dzeltenā metāla, iesitīsi un būs labais. Dakšiņu meklē lietotu, ideālu būs grūti atrast, dilst dēļ nepievilktas zvaigznītes.
 
 
Lapa 1 no 1

Pēdējie ziņojumi Forumā