Aizmirsi paroli?


i_edgars
21.Jul 2010
+
patīk
-
Kamēr rokas niezēja un īsti nebija ar ko noņemties paeksperimentēju ar Javas 634 kontaktu aizdedzi, jo mocis it kā iet normāli, bet tomēr kaut kas nebija tā - mācību astotnieku bija grūti izbraukt ar visu manu lielo pieredzi un lielo kilometrāžu uz viena moča, un tukšgaitā motoram bija biku par daudz izlaistu gājienu (ne jau drausmīgi, bet tomēr man nepatika), jo ir bijis labāk.
UN tā - pirmsākumā pilnīgi normāls, tehniskā kārtībā mocis, ar ne visai sen veiktu motora labu kapitālo remontu un izietu piestrādes procesu pēc visām notīm. Pēc piestrādes nobraukti ap 1000 km.
1. Noliku atstarpi kontaktos 1,0 mm (vajadzīgo 0,3 mm) vietā, un mocis vairs nebija spējīgs uzņemt maksimālos apgriezienus pat neitrālajā!! Pie šīs kontaktu atstarpes parādījās sprauslāšana uz noteiktiem apgriezieniem, kura tikai mainīja savu atrašanās vietu (apgriezienus) mainot aizdedzes apsteidzi.
t.i. teiksim pie aizdedzes - 2,5 mm pirms AMP sprauslā ap 60 km/st, pie -3,2 sprauslā pie zemākiem ātrumie (apgriezieniem), pirmajā robā mocis vairāk kā 40 km/st atsakās braukt vispār.
Respektīvi ja atstarpe kontaktos pie AMP ir par lielu sākas elektriskie traucējumi kondensatora un spoles kontūra uzlādē un izlādē, kuru rezultātā motors nav spējīgs ciešami strādāt.
2. Istādīju pareizo kontaktu atstarpi un noliku aizdedzi 3,0 mm pirms AMP abos cilindros un pārbaudīju kas notiek ja:
a) Ja ar atslēgu (S 10) mēģina izkustināt kloķeni, bet tā lai tā vēl nepagrieztos, liekot atslēgu no moča priekšpuses - t.i spiežot to uz leju un liekot to paralēļi zemei no moča aizmugures, to ceļot. Aizdedzes moments sāka peldēt par +- 0,5 mm abos cilindos! Praktiski jauniem labas kvalitātes kloķenes gultņiem ir spēle, kuru ar atslēgu griežot kloķeni var izņemt. Kustinot ar roku aiz kloķenes gala nekas nav jūtams.
Un tagat kāda būs šī spēle un kļūda aizdedzes momentā, ja gultņi ir jau labi padiluši??
b) Tie paši 3,0 mm uz katru cilindru, bet šai gadījumā nekustinot kloķeni atslēdzu ģeneratora ierosmi (man ir 12 V ģenerators no 638 javas), atkal aizdedzes moments izmainījās vienā cilindrā par + 0,5 mm, otrā par - 0,3 mm!! Rotoram pieslēgtam pie strāvas pietiek spēka lai uz kaut kuru pusi paceltu vai izkustinātu kloķeni!!

No 2. izriet, ka regulējot aizdedzi jebkura stāvokļa motoram, bet labi padilušam jo īpaši, mocis ir jāliek uz centrālās pekas, jāieslēdz 4. pārnesums un kloķene jāgriež grozot pakaļējo riteni, pie kam ļoti ieteicams atslēgt ģeneratora ierosmi.

Pēc šī darbībām uz 1. pārnesuma maksimālais ātrums bija 60 km/st, 3. pārnesumā 105 km/st (pirms tam nekad virs 95 nebija), 4. ar minimālu sānvēju 140 km/st (pirms tam 125 - 130 km/st tai pat ceļa posmā, pilnīgā bezvējā). Visi rādījumi ir man 90 kg smagam, 188 cm garam sēžot taisni uz moča - nepieplokot pie bākas. UN galvenais sāka dikti ritmiskāk strādāt tukšgaitā, mācību astotnieku tagad var bez problēmām izbraukt. Tātad standarta motors, pie kam ļoti daudz savā mūžā redzējis, kuram nav veiktas forsāžas vai kādi uzlabojumi ir spējīgs pārsniegt rūpnīcas izgatavotājas garantētos parametrus, ja dara pēc instrukcijas un vēl nedaudz palasa starp rindiņām rakstīto.

ja
21.Jul 2010
+
patīk
-
Tikai pionēri domā, ka instrukcijas sastāda oktobrēni un tās nelasa un neievēro! :8): Pēc instrukcijas ieregulēts motocikls labi darbojas, jeb kā tagad raksta- labi lec un ātri iet.. :D ..(interesanti būtu kādreiz redzēt!) :shock:
A korekcijas-tās nāk ar gadiem, ar pieredzi.....Ju-4 aizdedzes momentu priekš 95 benzīna ar sataustīju, pilnīgi cita štelle!
Tavu tekstu likšu lasīt jautātājiem-javistiem! :macies:

Rolands
21.Jul 2010
+
patīk
-
šis attiecās arī uz citām jawām 250/353 ? kontaktu atstarpe utt ?
teiksim ja nav speciāls instrumets atstarpes noteikšanai, ko izmantot kā alternatīvu ?

i_edgars
21.Jul 2010
+
patīk
-
ja, šo vajadzētu salikt kopā ar "kontaktu tīrīšanu"!
Pie kam nekad iepriekš nebiju tik smalki iedziļināties, vienkāši atradās daudz brīva laika un galvenais gribēšanas aizrakties līdz būtībai. Līdz šim es regulēju kontaktus pēc indikatora, bet pēc tam uz aci nedaudz piedzenot aizdedzes momentu katram cilinrdam tā lai smukāk strādā. Pie kam vienmēr vajadzēja piedīt, bet kāpēc nekad nepētīju. Te pāris reizes regulēju aizdedzi citiem, bet kuriem nebija pieslēgts ģenerators un motori uzreiz strādāja perfekti. Ar šo eksperimentu es beidzot pats tiku pie skaidrības kāpēc.
Bet ja noregulē motoru tikko pēc kapremonta kaut vai tā kā instrukcijā rakstīts, tas strādās pietiekami labi un rūpnīcas parametri tam būs.

Rolands, katrai modifikācijai ir savi iestādījumi - tas ir jāskatās instrukcijā - liec vidējos, un tad ar laiku pieregulēsi, līdz dabūsi labāku rezultātu.
nav divu vienādu nedz motoru, nedz cilindru uz viena motora, bet regulējot instrukcijas cīparu diapazonā, rūpnīca praktiski garantē, ka motrs pietiekmai normāli strādās.

Es domāju ka šis princips der jebkuram motoram, ne tikai Javas, bet jebkuram, ar jebkuru aizdedzi, kaut vai lidmašīnas vai kuģa, kaut 2-T, kaut 4-T, kaut vankeļa utt..

raimo
07.Aug 2010
+
patīk
-
sveiki ,esmu jauns kadrs šeit,vēlētos uzināt kurš man varētu iedot veco moču meistaru,esmu iegādājies dņepru 11,mazliet gāja bet tagad vairs nejiet,jo mazliet ielīdu kontaktos,ko nevajadzēja,vai varētu man palīdzēt kāds,dzīvoju rīgā,mans numurs 26751661.būšu ļoti pateicīgs ja kāds atsauksies.ar cieņu Raimonds.

pupols5
08.Aug 2010
+
patīk
-
Tā arī neviens neatbildēja uz Rolands jautājumu, kura atbilde man arī ļoti interesētu, jo pašam atstarpe ir vismaz 1mm un ar savu acumēru es tur skaidrībā nespēju tikt. Tātad- ar ko aizvietot kaut kādu super duper speciālo mērāmo, lai dabūtu man vajadzīgos 0,30-0,35mm?

Vēl viens jaut.- Kā īsti apietās ar to mikrometru? geek Man ir divi gabali- 1 ar pāreju ieskrūvēšanai cilindra galvā, 2 bez šīs pārejas, bet ar lampiņu komplektā.(tas ar lampiņu it kā nāca līdz Jawai)
Ceru ka apgaismosiet mani, jo jau ir apnicis čakarēties regulējot viņu pa bišķītim, un klausoties vai rūc labāk nekā pirmstam vai nē. Ceru ka sapratīsiet, ja kaut ko esmu putraini uzrakstījis.

faaters
08.Aug 2010
+
patīk
-
ieskrūvē to mikrometru sveces caurumā,nostādi virzuli AMP,nolaid zemāk par tik milimetriem cik rakstīts instrukcijā un šādā stāvoklī uztaisi lai sāk vērties vaļā pārtraucēja kontakti

protektors3
08.Aug 2010
+ 1
patīk
- 0
faaters :
ieskrūvē to mikrometru sveces caurumā,


nu ieskrūvē!!? :daa šis ir mikrometrs-
http://dic.academic.ru/pictures/ntes/161-1.jpg

Andris_Z
08.Aug 2010
+ 1
patīk
- 0
Rolands :
šis attiecās arī uz citām jawām 250/353 ? kontaktu atstarpe utt ?
teiksim ja nav speciāls instrumets atstarpes noteikšanai, ko izmantot kā alternatīvu ?

Normāli parasti izmanto Nr.2 taustu komplektu. Lai būtu 0,35 mm izmērs.
http://www.atlasmetr.com/img/pages/166.jpg
Ja nav, tad var izmantot metāla plāksnītes atbilstoša biezuma. Instrumentu komplektā vajadzētu būt šadai plāksnītei. To vaļējos kontaktos būtu jāvar viegli iebīdīt starp kontaktiņiem, bez jūtamas spēles un bez jūtamas uzspīles.
Lai pārbaudītu plāksnītes biezumu lieto mikrometru.
http://yellowbulletin.com/mybusiness/img/product/912.gif
Lai nostādītu virzuli stāvoklī var lietot pulksteņtipa indikātoru ar speciālu stiprinājumu un atbilstošu kājiņu.
http://moto.z16.ru/uploads/posts/2008-10/1223541983_indekator.jpg

Andris_Z
08.Aug 2010
+
patīk
-
Mikrometru nekur neskrūve iekšā!

Mērinstrumenti. http://www.readingplastic.com/images/Caliper__Indicator_and_Micrometer.jpg

emcix
08.Aug 2010
+
patīk
-
Malacis i edgars!!! Vismaz kāds cilvēks no šī foruma var aprakstīt sīkāk par kādu konkrētu lietu, lai šis portāls būtu bagātāks ar informāciju nevis iedot linku uz izhmoto kur ir daudz šādi eksperimenti bet ne visiem šeit saprotamā valodā!!
Labāk jau ir ka tas viss ir atrodams šajā portālā, tāpēc prieks par i edgars darbu un neskopošanos ar informāciju, lai šis portāls varētu augt un attīstīties!!

AivisG
08.Aug 2010
+
patīk
-
emcix - ja nopietnāk pievērsīsies padomju tehnikai bez krievu valodas neiztikt nu nekādi. Būsi kā vidusmēra igaunis - angliski nemāk, bet krieviski negrib.

Cik valodas zināsi, tik reizes esi cilvēks - tā teica kaut kāds klasiķis. :D

moka
09.Aug 2010
+
patīk
-
netaisīšu jaunu topiku, rakstīšu šeit. kāds gadījumā nav redzējis internetā kautkur mētājoties voshod 2m rūpnīcas manuāli?. kur būtu minēti konkrēti cipari par kontaktu atstarpi, AMP, utt.?

ja
09.Aug 2010
+
patīk
-
http://www.retromoto.lv/literatura/gramatas.htm
protams, protams, īsts pionērs, lai jau veči pameklē ,,kāds gadījumā nav redzējis internetā kautkur mētājoties,, bet Tu pat savā forumā pirkstiņu nepakustināsi.....

emcix
09.Aug 2010
+
patīk
-
AivisG :
emcix - ja nopietnāk pievērsīsies padomju tehnikai bez krievu valodas neiztikt nu nekādi. Būsi kā vidusmēra igaunis - angliski nemāk, bet krieviski negrib.

Cik valodas zināsi, tik reizes esi cilvēks - tā teica kaut kāds klasiķis. :D


Da labi šeit nebija domats galvenais ka valoda bet tas lai nav jameklē pa citiem forumiem bet lai viss butu uz vietas!! Bet es jau saprotu ka visiem tiem kas šajā forumā kautko sajēdz nav tik daudz tā brīvā laika lai klabinātu pogas!

faaters
09.Aug 2010
+
patīk
-
atvaino,pārteicos-nevis mikrometru,bet pulksteņveida indikatoru jāieskrūvē sveces cauruma un tad dari visu iepriekšminēto

izh-56
17.Oct 2010 | Pēdējo reizi labots 26.Okt 2010 22:16; labots 3 reizes
+
patīk
-
No kada gada saka razot izh planetu 5 ar elektronisko aizdedzi?

http://www.motoizh.ru/modules.php?name=News&file=article&thold...mp;sid=559

ja
17.Oct 2010
+ 0
patīk
- 1
izh planetu 5 ar elektronisko aizdedzi
jā, tas tiešām kas jauns!

Sbech
17.Mar 2011
+
patīk
-
Vienātruma mopēdu dzinējiem D4 līdz D8 atsatarpei starp kontaktiem ir ļoti sekundāra nozīme, tikai tiktāl, ciktāl, uzliekot pārāk lielu atstarpi, kontakti būs stāvoklī "vaļā" nedaudz lielāku brīdi, tadējādi samazinot laiku, kad magneto "ražo elektrību".

D dzinējiem rekomendēts atstarpi starp kontaktiem likt pēc iespējas mazāku, saprāta robežās, lai kontakti tikai nedaudz būtu pavērti.

Daudz svarīgāks par atstarpi kontaktos ir pareizais aizdedzes moments - kontaktiem jāsāk atvienoties, kad, griežot pulksteņradītāja virzienā, virzulis ir apmēram 3,5 milimetrus pirms AMP (augstākā maiņas punkta).

Andris R.
06.Jul 2013
+
patīk
-
Sveiki!

Problēma sekojoša: Minsk 3.111 ar kontaktu aizdedzi dzirkstele ir ļoti atkarīga no kontaktu atstarpes. Rūpnīcas norādīto 0,35-0,40mm jāliek vismaz 0,50mm, lai dzirksteles vispār būtu, un kādi 0,90mm, lai iedarbinātu. Tikai pie šādas atstarpes (0,90mm) motors nespēj strādāt pie tukšgaitas apgriezieniem, respektīvi, gāze jātur gandrīz līdz galam vaļā, lai turētu pie "dzīvības". Dažreiz arī novēroju, ka pie mazākām atstarpēm dzirkstele dažreiz pārlec, dažreiz nē.
Vai iespējams, ka kontakti paši ir pie vainas un ka tie ir jānomaina?
 
 
« 12 »

Pēdējie ziņojumi Forumā