Aizmirsi paroli?


dzintariino
05.Sep 12:07
+
patīk
-
nu beidzot arī es esmu saskāries ar bākas tīrīšanu, sagāzu iekšā akmeņus, ar cilitu rūsas tīrīšanai.
neesmu ķīmijas speciāists bet ar nātrija nitrītu man tas ir par sarežģītu.
meklēju netā Gitana rusas pārveidotāju, met ārā buvanolu ( vai tas ir tas pats?)
bet pēc antirusta kāda būtu pēc apstrāde?

dzintariino
05.Sep 12:53
+
patīk
-
pietam ''antirust'' darbības princips ir kā brunox, kurš benzīna ietekmē izšķīst, par "antirustu" nezinu.

Rupeiks
05.Sep 13:21
+
patīk
-
Es autiņam izrāvu šipus no ziemenēm sametu iekšā.ielēju vaitspirtu.un aidā.

AAARIS
05.Sep 16:34
+
patīk
-
dzintariino 5.Sep 2017 12:07
neesmu ķīmijas speciālists bet ar nātrija nitrītu man tas ir par sarežģītu.

Kādu laiku atpakaļ paeksperimentēju ar citronskābi uz galīgi sarūsējuša aizslēga mehānisma - bija norūsējis tā, ka bija grūti formu atpazīt un viss bija vienā monolītā klucī. Nebija pat domu, ka tur varētu kaut ko kustināt vai darbināt. Izšķīdināju ūdenī (apmēram puslitrā) mazo paciņu parastās pārtikas citronskābes un iemērcu tajā aizslēgu tā, lai ir pilnībā iegremdēts. To visu atstāju uz diennakti vai ilgāk. Kad ņēmu ārā, rūsa bija pārvērtusies dubļiem līdzīgā substancē, ko zem krāna ar birstītes palīdzību nomazgāju nost. Attīrījās diezgan smuki, iztīrot arī dziļākas poras un finālā izdevās pat aizslēgu iekustināt.
Domāju, ka šo pašu metodi var pielietot arī lielākiem dzelžiem, tikai jāatrod atbilstoša tilpuma muca, kurā mērcēt. Bākas gadījumā tā būtu jāpielej ar šķīdumu pilnībā. Pēc tam tad ar tām smiltīm vai šipiem izberzt un kārtīgi izskalot. Problēma, kas varētu rasties vairāk sarūsējušai bākai - var atvērties kādas caurrūsējušās poras un izveidoties caurums.
Es arī neesmu baigais ķīmijas speciālists un neesmu drošs, vai neprasītos to visu pēc tam kaut kā neitralizēt, kā arī nezinu, vai reakcijas rezultātā nerastos kādi degvielai, karburatoram un motora degkamerai neveselīgi savienojumi. Jebkurā gadījumā, uz parastiem dzelžiem rezultāts mani iepriecināja.
Ja nemaldos, kaut kur lasīju, ka šo vai līdzīgu metodi izmanto arheoloģisko atradumu attīrīšanai. Bet varu kļūdīties, tādēļ lūdzu zinātājus mani palabot, ja kas.

1000000NT
05.Sep 16:37
+
patīk
-
savulaik intereses pēc vienu sarūsējušu rumbas gultni vāriju fosforskābē. Stikla glāzītē uz elektriskās plītiņas. Gultnis lietojams nepalika, bet viss palika balts un no rūsas nebij ne miņas. tā arī uz palodzes stāvot nesāka atkārtoti rūsēt. Šis varētu būt viens no labākajiem variantiem bāku iekšpusēm, manā skatijumā, vienīgi ka spožai krāsai šis varētu nepatikt.

mopis28
05.Sep 17:48
+
patīk
-
smilti bākā, propķi ciet un kruķīt lidz metalam, lai nerusētu bākā jabut degvielai un nevajaga neko ķīmiķot

mopis28
05.Sep 17:55
+
patīk
-
Vispār celtniecibas mešalka daudzpusigs aparac, es tur saberu sausu smulti, pieladeju pilnu ar moča daļām un kruķī, pec laika viss kā nākas:) ari drebes , kedas, zabakus segas spilvenus mazgaju mešalkā , nevajaga nekadas dargas veļasmašinas plus pienaciga ietilpiba:)

AAARIS
05.Sep 18:07
+
patīk
-
mopis28 5.Sep 2017 17:48
smilti bākā, propķi ciet un kruķīt lidz metalam

Pirmkārt, cilvēks pēc dabas ir slinks, bet slinkums, kā zināms, ir progresa virzītājs.
Otrkārt, mūsdienās arī laiks ir liela vērtība un laika mums ne vienmēr pietiek...
Jaunībā esmu pats mēģinājis ar granti un smiltīm tīrīt, bet, ja godīgi, man ātri šī nodarbe piegriezās dēļ tā, ka neefektīvi un garlaicīgi. Tā bāka joprojām neiztīrīta ar visu granti iekšā laukos pažobelē mētājās...
Šī metode varbūt attaisnojas, ja rūsas ir nedaudz un pie rokas ir betona maisītājs kurā to bāku ielikt (kā jau te topika sākumā viens biedrs ieteica). Saprotu, ka smiltis ir visapkārt un varbūt nemaksā neko, bet ķīmija toties var daudz palīdzēt un turklāt par lētu naudu, ja zina ar ko tīrīt. Citronskābe maksā centus, bet rokas ir brīvas citiem darbiem! Ar aktīvākiem reaģentiem to varbūt var paveikt ātrāk un tīrāk, bet toties tas maksā vairāk. Te droši vien katram savs - atkarībā no tā, ko grib iegūt...

fire
05.Sep 21:00
+
patīk
-
Panesās ķīmija... Visefektīvākā rūsas noņemšanas metode ir dekapēšana. Sālsskābe visefektīvāk šķīdina rūsu, bet tikpat strauji arī pašu pamatmateriālu - tēraudu. Tāpēc lieto inhibitorus. Vispopulārākais inhibitors - heksametilēntetramīns, tautā saukts par urotropīnu. Pēs aprakstītās iedarbības iepriekš minētais "gitana" varētu būt kaut kas līdzīgs. Pirms cinkošanas arī visas detaļas attīra no rūsas sālsskābē.

1000000NT
06.Sep 13:57
+
patīk
-
fire 5.Sep 2017 21:00

varbūt var neturēt sveci zem pūra un atklāt rūsainā dzelža ordenim pareizo apstrādes tehnoloģiju ar minētajām ķimikālijām ( kas pa lielam ir nopērkamas saimniecības/medniekmakšķernieku bodēs) ?
kā pareiz lietot urotropīnu inhibējot bākas iekšpusi, vai to benzīns neskalos nost, vai pēc skābes tā jāneitralizē ar sārmu?

fire
06.Sep 18:38
+
patīk
-
Pilns internets ar dekapēšanas receptēm un metodēm. It īpaši krievu lapās.

Nano
08.Sep 19:45
+
patīk
-
Sālsskābe ir sliktākā izvēle no visiem iespējamajiem variantiem. Protams, rūsu noēdīs, metālu arī (ja nebūs klāt kāds korozijas inhibitors), bet hlora joni visdrīzāk kaut kur ieķersies (pat pēc rūpīgas skalošanas un neitralizācijas) un sāksies nākamā korozijas epopeja, ar ko cīnīties jau būs grūtāk.

fire
09.Sep 09:33
+
patīk
-
Tik daudz hlora jonus, cik NaCl veidā izber uz Latvijas ceļiem, šķīdinot rūsu ar sālsskābi, nesavāksi. Sīks FeCl3 kristāls zem epoksīda grunts, kuram netiek klāt ūdens un skābeklis, neko ļaunu nenodarīs.

1000000NT
11.Sep 11:22
+
patīk
-
bākas iekšpuse pēc apstrādes " lauku variantā" paliek nekrāsota, tapēc šajā sadaļā priekšroka pasivācijai un un apstrādei, kas var atrasties benzīna vidē.

shornikoff.lv
17.Sep 04:10
+
patīk
-
Daram ta, un ne pirmā bāka jau..
Pērkam veikala Cilit Magic ar iebkuru garšu.
Lējam iekša ar ūdeni, pilnu līdz cepurei. Periodiski kratam to bāku. Caurus iepriekš visus nopakojam. Proces būs gandrīz uz veselu dienu.
Kāmer viss notiek un burbuļo, mēs gatavojam fēnu un Latvijas Laku Krāsu rūpnīcas divkomponentu epoksīdo grunti.
Kad bāka spīdes no iekšpuses, lējam udeni iekšā un labi skālojam.
Pēc tam sildam viņu ar fēnu lai tas paliktu 100% sauss.
Lējam duvdesmit grami šķīdinātāju 646 un griežot bāku attaukojam to.
Pēdējais solis - taisam caurumus ciet, liekam virsu kādu veco korķi ieprieks ijelējot tur sagatavoto epoksīdo grunti. Un staigājam ar bāku kādu pusstundu visu laiku griežot uz visām malām to kāmer grunts nesacersies.
Gaidam 24 stundas un lējam iekšā benzīnu!
Vuallla))

sudzhis
18.Sep 16:26
+
patīk
-
vijas Laku Krāsu rūpnīcas divkomponentu epoksīdo grunti.

varbūt šī strādā, bet teiksim standarta EPOgrunts, kas autoveikalos, priekš servisiem, tā i baiga draza. Vispār neko netur! Tik vien kā smird kā šaitana kakas :)

1000000NT
18.Sep 16:50
+
patīk
-
RLKR epoksīda grunts un automobīļu epoksīda grunts ir divas atsevišķas operas...
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā

« Iepriekšējais 12Nākošais »