Aizmirsi paroli?


booo_kat
04.Sep 20:49
+ 8
patīk
- 0
Sveiciens!
Kā jau kādā no rezerves daļu tēmām solīju uzrakstīšu par savu galveno varoni: Iž Jupiter 5k
Tātad, motocikls ir bijis manas ģimenes īpašumā visu laiku, iegādāts jauns 1989.gada pavasarī, noskrējis nedaudz vairāk kā 30000km. Iepriekš izmantots kā transporta līdzeklis visām dzīves vajadzībām (angliski man patīk termins: comuting), līdz pirms kaut kādiem gadiem cietis CSN un dabūjis ļoti nepatīkamu bukti blakus vāģa stūrī un atvadījies no vējstikla, apmēram izbuktēts, vēl nedaudz pabraucis līdz TA beigām un nolikts stāvēt sausā garāžā.
Pabeidzu studijas augstskolā, un lai iegūtu kaut kādu piepildījumu sevī, nolemts, ka motociklam ir jābrauc ne jāstāv. Rezultātā, beidzot saņēmos aiziet un izbraukt eksāmenu, lai no A2 dabūtu A un uzliktu motociklu uz ceļa. Augusta sākumā varēju svinēt TA iziešanu motociklam, kuram mājās braucot atteica aizdedzes kondensators.
Pēc iegūtas TA, blakusvāģis tika atvienots un iestumts garāžā, gaidīt brīvāku laiku (izlēmu iestāties maģistros, visticamāk blakusvāģis gaidīs nākamo vasaru, bet ne ilgāk kā līdz nākamajai TA) lai tas tiktu savests tādā izskatā, kādā to atceros bērnībā: koši sarkans ar nelielu citrona miziņas efektu, lielo vējstiklu un melno dermantīna sēdekli.
Kāds ir motocikla mērķis? Braukt, protams, un labi izskatīties! Tieši tāds pats kāds tas bija pirms tam un kam tas tiek izmantots pašlaik! Līdz ar to kas ir plānots ar šo motociklu sadarīt, lai to varētu redzēt ielās vēl ilgi:
1) Rāmis prasīties prasās pēc pilnīgas pārkrāsošanas, rūsa ir, pirms TA maksimāli viss, kur varēja tikt klāt nenojaucot pusi motocikla, jo īpaši traģiskākās vietas, tika apstrādāts, sagruntēts un piekrāsots. Pie reizes ar blakusvāģi gan jau jāsakrāso arī bāka, bardačoki un aste, cik tad tur tā darba.
2)Jaunas riepas, par kurām jau rakstīju riepu topikā, atgādināšu, esošajām jau ir apmēram 30 gadu.
3)Degvielas filtra glīta uzstādīšana, lai neparauj mēslus kkādus.
4)Pakaļējo amortizatoru apkope, nekas ar viņiem nav darīts kopš pirkšanas.
5)Viss kas saistīts ar blakusvāģa atjaunošanu.
6)...vajadzīgo ierakstīt

Kas jau ir sadarīts pa šo laiku.
1)Tipiskās lietas pēc stāvēšanas kā sveces, eļļa, šķiet pirmo reizi mūžā tiek ielieta motocikliem paredzēta, izrādās ka kārba tam motociklam var slēgties labi un bez klakšķiem, sajūgs nevilkt līdzi vai neslīdēt. Iepriekš tur motorā dzīvojās nezināmas izcelsmes ar teikumu: no mucas.
2) Tā kā ekspluatējas bez blakusvāģa, lielāka velkošā zvaigzne.
3)Sakopta priekšējā dakša, atkal vecais stāsts: iekšā bija eļļa "no mucas", dakša principā neamortizēja neko. Izlejot ārā tika saprasts, ka tur iekšā ir emulsija ne eļļa. Tika izskalota dakša, ielieta normāla amortizatoru eļļa, dakša strādā, netek.
4)Jauna, labas kvalitātes sajūga trose, paldies Naitam no Motoland par izgatavošanu pēc vecās, notrūkušās parauga.
5)Braukts, braukts un vēlreiz braukts, lai saprastu visus niķus un stiķus. Jo vairāk braucu, jo vairāk man patīk šis motocikls.
Tagad laiks saujiņai ar bildēm.
Agrāk motocikls izskatījās tā, šis arī ir tas nostaļģiskais skats, ko ir plānots iegūt:
https://i.imgur.com/Bq3KhA8l.jpg
Šī ir vienīgā bilde ar blakusvāģi pašlaik. Šeit noplīsis braucot no TA nekurienes vidū gaidu, kad mani aizvilks mājās.
https://i.imgur.com/Vf9usHtl.jpg
Šeit jau solo variantā, atbraucis Rīgu, savu jauno mājvietu, lūkoties.
https://i.imgur.com/dqjCPoyl.jpg
Un kādā vakara izbraucienā pa Rīgu.
https://i.imgur.com/hdAIeezl.jpg

Īsumā tas arī viss, tiks kaut kas darīts, tiks iemesta kāda atskaite, gan jau tiks jautāts padoms.
Uz ielas motociklu pavada cilvēku skatieni, pusmūža vīri nāk klāt un stāsta savus atmiņu stāstus, sievietes atceras, kā ar šādu vizinātas jaunībā. Tā ir šī motocikla sāls - atmiņas, dzīva vēsture, tas ir iemesls, kādēļ vēlos ar to braukt, un piedzīvot ļoti daudz jauku brīžu, nevis novietot sekcijā aiz stikla ar VS numuru. Šņuk...

nk
04.Sep 22:02
+
patīk
-
Forši, interesants stāsts ;) vienmēr ar cieņu raugos uz džekiem, kuri ikdienā pārvietojas ar seniem transportlīdzekļiem, tas raisa pārliecību, ka braucējs zina gan braukt, gan paša rokām skrūvēt :)

zaika
07.Sep 17:05
+
patīk
-
Virziens pareizais, krāsojot bkakjeni neaizkrāso uzrakstu)

booo_kat
24.Sep 21:06
+
patīk
-
Kā jau stāvējušai tehnikai, braucot lien ārā defekti. Atteicās aizdedzes atslēga, kura izrādās iepriekš bija jaukta un nav vairs sastellējama un paķēra līdzi arī pagriezienu releju. Tad nu jautājums sekojošs. Vai varētu tā būt, ka aizdedzes slēdzis ir vienāds arī ar Dņepr motocikliem? Vismaz šajā bildē kā reiz izskatās pēc manējās: https://www.motovelo.lv/veikals/params/category/151588/item/939882/ . Vai varbūt visu aizdedzes slēdzi par saprātīgu cenu ( nu līdz 15 eur) var iegādāties Centrāltirgus kioskā?
Kā arī par pagriezienu releju, varētu to diezgan brīvi salasīt pats no saujas detaļu, bet apskatot pārtraucēju cenas, izskatās ka nav jēgas. Vai var likt varbūt no auto, piemēram šo: https://www.trodo.lv/pagrieziena-signala-partraucejs-maxgear-50-0084 vai tomēr labāk ņemt tādu kas domāts motocikliem, piemēram, no Centrāltirgus?
Kā arī, kā motovelo.lv iet ar piegādi? Uz Jēkabpili braukt vēlmes īsti nav, bet izskatās, ka šis tas no potenciāli nepieciešamajām daļām viņiem ir.

Krišjānis
24.Sep 23:34
+
patīk
-
lai būtu pilnīgi drošs, ieliec bildi ar savu aizdedzes slēdzeni, dņeprām bija 2 veidi, šķiet, ka šiem arī. mūsdienās, kad ir pieejama omniva, domāju, ar piegādi problēmu nav.

booo_kat
25.Sep 08:15
+
patīk
-
Iž Ju5 bija divi veidi, vismaz pēc atrastajām elektroshēmām skatoties. 5(6) pinu bez ūdensdzeses dzinējam un 8(7) pinu ūdensdzeses dzinējam. Manā gadījumā ir pirmais variants, kurš nāca arī vismaz Ju/P4, no kā bija ienācies instrumentu panelis ar tieši tādu pašu, jau vienreiz jauktu slēdzeni.
Šeit bildīte no manējā jaukšanas procesa, piefiksēju krāsiņas vadiem, par laimi sakrīt ar shēmu, bet var būt visādi:
https://i.imgur.com/QS937TOl.jpg
Skaidrāku bildi uzmeklēju internetos, ir kāreiz šāda:
https://planeta-4.ru/images/p46.jpg

booo_kat
25.Sep 20:46
+
patīk
-
Neliels status update:
Ar pagriezienu releju vairāk vai mazāk tikts skaidrībā, šorīt, šķiet Jawa Klubs forumā uzgāju topiku, ka mierīgi var likt releju no pavecāka auto. Sacīts darīts, cena 3,xx EUR, uz vietas iekš Grosauto bija pagriezienu relejs no Golf MK2 un tamlīdzīgajiem, no rīta uzsūtīts, vakarā iebraukts savākt.
Dienas prieks, der oriģinālie Iž štekeri, nekas nav jāpārkniebj uz citiem, šķirbu aizlipināju ciet, lai mitrums netiek iekšā un pieliku oriģinālā vietā zem bākas. Vienīgā problēma, pagriezieni mirgo dikti ātri. Skaidrs, ka simptoms ir, ka ķēdē ir pārāk liela pretestība (jo paralēlā slēgumā 1/R = 1/R1+1/R2+...+1/Rn). Ir kāda tautas metode kā šito ārstēt? Mana ideja ir vienā no pagrieziena lukturiem paeksperimentēt un ieslēgt dažādu lielumu rezistorus, ar nominālu aptuveni spuldzītes pretestība, paralēli spuldzei, līdz tiek sasniegta nepieciešamā mirgošanas frekvence.
Bildīte ieskatam kāds relejs un Gifs ar mirgošanas ātrumu:
https://i.imgur.com/fp9Q6mdl.jpg
https://media.giphy.com/media/Y2b2Cvj9hkpijBvlWL/giphy.gif

Kristaps
25.Sep 21:47
+
patīk
-
Mirgo jo pārāk maza pretestība.
Risinājums: Ielikt releju ar mazāku jaudu vai arī ielikt pagriezienos tās 21w spuldes, ko relejs grib.
Pieļauju, ka šobrīd ir 5w vai 10w.

Es savam ižam ieliku releju ar regulējamu vēlamo pretestību:
https://www.aliexpress.com/item/32978033245.html
Viss pa smuko

Aldic
25.Sep 21:49
+
patīk
-
Te jau uzrakstïts vajag 21W spuldzes un domäju viss büs kärtïbä.

Vespists
25.Sep 22:05
+
patīk
-
Kamēr rakstīju, tikmēr jau vēl divas tādas pašas atbildes :)

Jānomaina uz 21W spuldzēm, gan lai pareizi mirgo, gan jo tās ir prasības, ka virzienu rādītājos jābūt 21W spuldzēm!

booo_kat
25.Sep 22:33
+
patīk
-
Jap, tiesa, priekšējos pagriezienos, kaut kāda puslīdz ciešama paskata Ķina, kas tika pielasīti garāžā pēc blakusvāģa noņemšanas, stāv iekšā 10W spuldzes un 21W tur nu nekā neielikt, aizmugurē gan oriģinālie pagriezieni ar 21W spuldzēm.
Vespists 25.Sep 2019 22:05
jo tās ir prasības, ka virzienu rādītājos jābūt 21W spuldzēm!

Tiešām prasības? Man kaut kā atrast šādu neizdodas, tik vien kā tiem jādeg, jābūt marķētiem ar E un nedrīkst būt bojāti.

Vienalga, Kristapa variants galīgi nav peļams, tomēr laikam vislabāk būtu atrast oriģinālos pagriezienu lukturus. Varbūt kādam ir pelēkie no pēdējiem Iž uz kātiem? Labprāt atbrīvotu no diviem. Rīt iemetīšu bildi, kādi tieši mani interesē šeit un tirgus sadaļā. Krāmu tirgus jau laikam esmu nogulējis, vai ne?

Kristaps
25.Sep 23:45
+
patīk
-
Vespists 25.Sep 2019 22:05
Jānomaina uz 21W spuldzēm, gan lai pareizi mirgo, gan jo tās ir prasības, ka virzienu rādītājos jābūt 21W spuldzēm!


Arī nekad nekas tāds nav dzirdēts.
2x21W tas nav maz, īpaši kaut kādam veacam padomju laiku mocim ar švaku ģeneratoru. Tur jau pat ieslēdozt pagriezienus, viss pārējais sāks raustīties :D

Vespists
26.Sep 08:39
+
patīk
-
Pēc informācijas internetā, IŽ Jupiter 5, visos virziena rādītājos ir 21W spuldzes, tieši tas pats ir citu ražotāju motociklos.
Par spuldzi man aizrādīja veicot tehnisko apskati, jo biju ielicis 10W un inspektors teica, ka jābūt 21W.
Mērķis ir sasniegt, lai gaišā dienas laikā šo virzienrādītāju redz.

4.4.3
Novietojums - Virzienrādītāju lukturu gaismas stiprums nedrīkst būt mazāks par aizmugurējo gabarītlukturu gaismas stiprumu vai vienāds ar to.

Darbības pārbaude - prasībām neatbilstošs gaismas avots (novērtējums 2)

4.4.4 - Virzienrādītāja lukturu mirgošanas frekvencei jābūt 60–120 gaismas impulsi minūtē (1–2 Hz).

Pārējais ir katra paša ziņā.

booo_kat
26.Sep 10:30
+
patīk
-
Vespists 26.Sep 2019 08:39
IŽ Jupiter 5, visos virziena rādītājos ir 21W spuldzes

Oriģināli tā tiešām ir, tikai man ir uzkabināti kaut kādi priekšējie pagriezienu lukturi, kur spuldzīte ir tāda kā vismaz VW Passat B5 papildus bremžu gaismā, kas logā. Tie bija pa rokai, pašlaik esmu oriģinālo meklējumos.
Inspektors daudz ko var teikt. Klasiski, katru reizi šim motociklam ir bijis jautājums, kāpēc rokturis, ar kuru paceļ uz pekas, nav arī otrā pusē. Ja reiz 4.4.3 punkts norāda ka nedrīkst būt mazāks spilgtums kā gabarītam, tad tā arī ir, nekādu vatu tur nav. Protams, ja gabarīts būs 21W, tad arī pagriezieniem tik vajadzēs.
Par to, ka reāli vajag redzēt, pilnīgi piekrītu, tikai tie mazie štrunti ar 10W spuldzēm vizuāli spīd daudz spožāk saulē kā vecie ar 21W. Lielu lomu spēlē reflektors.
Nu un mirgošanas frekvence man neatbilst.

P.S. - Aizdedzes slēdzeni meklēju jo projām. Sabijos no tā, ka pusi no detaļām var izmest, varbūt kāds ir taisījis un zolīdi pielāgojis kādu mūsdienu aizdedzes slēdzi? Tā kaste ir liela, paslēpt tur var bezmaz jeb ko. Būtībā vajag lai kā minimums var kopā saslēgt akumulatora +, izvadu uz tauri un indukcijas spolēm un izvadu uz sprieguma regulatoru. Vai varbūt kādam mētājas kāds mazlietots slēdzis kā augstāk bildēs ar visu atslēgu?

booo_kat
09.Oct 08:28
+ 1
patīk
- 0
Tātad neliela atskaite:
Aizdedzes slēdzene tik tiešām der no Dņepr, šaj konkrētajai apakšā bija rakstīts MT-14. Atrodot MT-14 elektroshēmu, aizdedzes slēdzenes slēgšanās shēma atbilst, visi skrūvju caurumi un štekeru izvietojums arī atbilst. Vienīgā atšķirība ir vizuāla: nav piesedzošā vāciņa un redzamā daļa ir dzelteni cinkota, ne parasta pelēka. Bet šito ir plāns sadomāt, lai nestāv atslēgas caurums vaļējs.
https://i.imgur.com/EE4y6CBl.jpg

Kā arī sagādāti un uzlikti vecākas paaudzes Iž pagriezienu lukturi. Uz šo oriģinalitāti netika iespringts tāpēc, jo oriģinālie jau ir uz blakusvāģa un šie būs tikai kā papildaksesuārs laikā, kad brauc bez blakusvāģa. Galvenā problēma, par kuru jautāju augstāk, bija mirgošanas ātrums, kura tika atrisināta ar šiem lukturiem un 21W spuldzēm.

nk
09.Oct 09:03
+
patīk
-
Bildē īsti nevar saprast, tur jau ir jaunā slēdzene no Dņepr? Viss tā čotka izskatās ;)

booo_kat
09.Oct 09:30
+
patīk
-
Jap, bildē ir jaunā. Vizuāli ir solīdi, bet man nepatīk, ka atslēgas caurums nav nosegts, kā oriģinālajai un tā ir dzeltena nevis pelēka.
 
 
Lapa 1 no 1

Pēdējie ziņojumi Forumā