Aizmirsi paroli?


Vaterland
28.Oct 2012
+ 7
patīk
- 0
Šveices Condor motociklu ražotne savu darbību aizsāka tālajā 1893.gadā kā velosipēdu ražotājs.

Ieguvis slavu ar savu armijas velosipēdu ražošanu,uzņēmums pieslēdzās motociklu ražošanai.

Pamatā ražošana orientējās vienīgi uz Šveices armijas pasūtījumu.

Savā ilgajā darbības vēsturē Condor ir pazīstams ar tādiem leģendāriem motocikliem kā:
A680 (1940-1943.g) /V-veida dzinējs/
A750 (1948-1950.g)/Opozītmotors,moto ar blakusvāģi/
A580 (1950-1953.g) /opozītmotors,solo/
A250 (60-tie gadi)/BMW R25 viencilindra dzinējs, kardāna piedziņa/
A350 (1973-1978.g)/Viencilindra, OHC/


1973.gadā, pirmie 500 A350 motocikli tika piegādāti Šveices armijai.Civilā versija nekad neparādījās tirgū.
Līdz 1978.gadam bija ražoti 3000 eksemplāru un tādējādi Condor izbeidza motociklu ražošanu. Tikai 2002. un 2005., tika sakomplektēti pēdējie A350 eksemplāri, jo armija pārgāja uz BMW F650GS.


Condor 350 Specifikācija

Militārā papildinājuma bagāžas plaukts aizmugurē, ādas somas, kronšteini priekš diviem SIG 57 strēlnieku ieročiem, aptumšošana lampa

Dzinēja tips - Ducati Condor, OHC- viena cilindra,
4-taktu motors ar konusveidīgo sadales vārpstu
Tilpums - 348cc, 76 x 75mm
kompresija - 8.2:1
Jauda - 16,6 Zs pie 5000 apgr. (Ducati standarta = 20Zs)
Starteris - kikstarters,kreisajā pusē
Karburators - Dell'Orto VHB 27 AD
Elektrosusistēma - 6 voltu, 70 vatu
Sajūgs - Multi-plate, slapjais
Pārnesumkārba - 5 pakāpju,ķēdes piedziņa


Rāmis - Duplex tipa, cauruļu. Bloks karājās gumijas buksēs
Teleskopiskā dakša, hidrauliskā amortizācija, Marzocchi 35mm
Aizmugurējā dakša ar diviem amortizatoriem (vēlīnās versijas: Koni)

Bremzes - Trumuļveida, Grimeca, 200 mm diametrā priekšā un aizmugurē

Riepas - 3,25 x 18 ", 3.50 x 18"
Izmēri: Kopējais garums 2120 mm
Kopējais platums 825mm
Kopējais augstums 1160mm
garenbāze 1400mm
Klīrenss 170mm
Pašmasa 177kg
Max ātrums - 110 km/h


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1293905880_1078.jpg

Vienskaitīga "Drūmā klasika" (c)Haris Krūzkops.

1974.gada - Šveices militārais motocikls Condor A350.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1351425763_1095.jpg

Savdabīgs fakts - Šveices ražotājs ir izvēlējies Ducati viencilindra motoru.
Tā kā motocikla pamatlietotājs ir bijusi armija, motors ticis deforsēts.Paredzēts zemākas kvalitātes degvielai kara pastākļos.Dēļ tā arī alumīnija pulverkrāsas pārklājums uz izpūtēja un
izplūdes līkuma.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1351425765_3256.jpg

Atšķirībā no oriģinālajiem Ducati viencilindra dzinējiem (250,350,450cc)motora galvai ieplūdes kanāls ir speciāli sašaurināts.
Konkrētais dzinējs ir atspervārstu komplektācijā,nevis Ducati pieejamā opcija ar Desmodromisko vārstu sistēmu,kas karalauka remonta apstākļos būtu daudz komplicētāka nekā atspervārtiem.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1293902498_1288.jpg

Visas izmaiņas veiktais speciāli armijas vajadzībām.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1293902804_1190.jpg


Dzinējs ir ticis uzlabots, ieviešot papildus ārējo eļļas filtru, kas oriģiņālajiem Ducati dzinējiem ir bijusi sena vaina un mūžīgā galvassāpe.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1351425949_1615.jpg

Lauku šķūninga rezultātā veikta pāreja uz daudz pateicīgāko 12V sistēmu.

Teh.apskates dēļ pārmontēts aizmugures bremžu lukturis,pielāgoti 2 atpakaļskata spoguļi.

Pārmontētas niknās offrouda riepas drošai dragāšanai pa grunteni un zemesceļiem.


Negatiivais:

Arhaiska 6V elektro sistēma.

Trumuļbremzes, līdz ar ko laikus jāplāno bremzēšana un trajektorija :)

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1351425951_3750.jpg

3.50 X 18" feļļas - attiecīgi samērā šaurs Enduro vai Triāla riepām, tas pats attiecas uz 100/90X18 bezkamerniecēm.

14L bāka.

Max izspiestais uz piķa - 110km/h.


http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1351425950_2634.jpg


Specifiskais:

Sadales vārpstas piedziņa ar Koenigswelle,jeb konusveida piedziņa.
Kreisās puses kikstarters, aizmugurējā riteņa bremze.
Labās puses ātrumpārslēgs.

Ātrumpārslēgšana identiska Jawas - 1.gaņģis uz augšu.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1351425766_4642.jpg

Specifisks papildaprīkojums ir gan gagāžas uzkape ar bagāžnieku papildus degvielas kannai, sānu somas,gan asevišķi kronšteini 2 strēlnieku ieroču transportēšanai.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1294441269_1511.jpg

Vēl armijas papildaprīkojumā ietilpst aptumšošanas lampa, kura stiprinās blakus priekšējai lampai ar atsevišķu kronšteinu un elektrisko štekeri, kas slēdzas klāt priekšējai lampai atsevišķā ligzdā.
Priekšējā lampa ir identiska BMW analogam.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1351425764_2466.jpg

Pozitīvais:

Elementārākās uzbūves 4taktu dzinējs.

Ļoti viegli vadāms un manevrējams salīdzinot ar jebkuru opozītu.

5 pārneseumu kārba.

Uzkabes un papildus bagāžas pārvadāšanai pateicīgs motocikls.

Ideāls priekš LV totālā offrouda apstākļiem un absolūti perfekts uz grantenes.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/7270/500/1293903755_1283.jpg

P.S Līdz šīm visos Retromoto pasākumos šis Condor A350 ņēmis dalību kopā ar Gintu, kas ir mans tēvs.

Agregāts ir ticis atrādīts arī Guntim (Ursus),un viņš ir spējīgs šo to iekomentēt :)

ja
28.Oct 2012
+
patīk
-
Līdz šīm visos Retromoto pasākumos šis Condor ņēmis dalību.... nu vispār vajadzētu pareizi teikt ,,dažos,, jo braucam vismaz 2 reizes gadā kopš 2007.gada.
Apraksts labs, veči mācās, kā vajag pasniegt braucamo atbilstoši noteikumiem.

Ruu@uto
29.Oct 2012
+
patīk
-
Gribētos gan drusku precizēt frāzes par "konisko sadales vārpstu" :)
Pati sadales vārpsta nebūt nav koniska, bet to no kloķvārpstas piedzen
ar vertikālas vārpstas palīdzību, kurai abos galos ir koniskas sazobes.
pareizi ir, ka to sauc par "Koenigswelle" , jeb "ķēniņa vārpstu" , jo senās
konstrukcijās tā bija vērsta vertikāli uz augšu ... Angliski to sauc vienkārši
"vertical bevel drive" :)

Vaterland
01.Dec 2012
+ 3
patīk
- 0
Gluži nesen ievērtēju Condor A580 opozītu(civilā versija)

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10679/500/1354310687_1659.jpg

A580 ievērtības cienīgs ne vien ar faktu, ka Šveices inženieri 50-to gadu sākumā paņēmuši labāko no vācu motobūves inženierijas (BMW), bet pievienojuši tam visam Šveices pulksteņmeistaru kvalitāti un savu īpašo dizaina šarmu.



Bez pazīstamās opozīta skaņas, A580 apgādāts ar vienu kopēju karburatoru,līdzīgi kā tā laika auto.
Interesanti, ka A580 militārajā versijā ir arī pazeminātie pārnesumi. Kopā ir 8 pārnesumi.
Pašmasa 190kg.
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā

Lapa 1 no 1