Aizmirsi paroli?


Micuks
03.Sep 2013
+ 1
patīk
- 0
Muravejists 10.Jul 2013 12:18
Es ar družbu malku zāģēju jau vismaz četrdesmit gadus, un vis ir OK!

Visu cieņu par upuri, bet laiki ir mainījušies, tirgū ir moderna tehnika, kura atvieglo dzīvi, darbu var izdarīt vairākas reizes ātrāk!

Pašam man ir četras "Družbas" darba kārtība, viena labi atremontēta (jā atremontēta, lielākā daļa nesaprot vārda Restaurācija nozīmi!), kādreiz kad saimniecībā maz vajadzēja iztiku ar družbu, nekādas simpātījas kā pret instrumentu nekad nav bijušas aceroties meža darbus deviņdesmito sākumā, tehniskā ziņā problēmu pārsvarā nebija, bet to mēslu vazāt pa mežu, vai kaut dārza darbos kāpt kokā izzāģēt zarus bija elle!
Šobrīd piecus gadus lietoju "Partner" 3zs ērts, viegls un var izmantot būvdarbos, zāģēt dēļus ja vajag, izgrebt un vēl viskaut ko ko ar družbu nu nekādi nevar, bet galvenais, ka pēc abeļdārza izzāģēšanas vismaz tu jūties nepārguris un prieks par ērtību.
Tā kā gatavojot malku ziemai zāģēt ar to mēslu ir mazohisms...........

Muravejists
04.Sep 2013
+ 1
patīk
- 0
Micuks 3.Sep 2013 23:47
tirgū ir moderna tehnika, kura atvieglo dzīvi,


Tas modernums un dzīves atviegloša ir tāda nosacīta lieta. Ja mežā jāgāž koku tad man ar to moderno zāģi jāzāģē stāvot uz ceļgaliem lai nepaliktu metru augsts celms. Ar Družbu es nesaliecies deviņos līkumos varu nozāģēt līdz ar zemi. Kad tas nogāztais koks ir jāsagarina ar moderno zāģi atkal galva jāliec zemāk par pakaļu. Ilgi tā nevar pastrādāt.Baigi gribas iztaisnoties. Bet ar družbu es varu garināt gandrīz ar taisnu muguru. Daudz vieglāk.
Družbai resurs divdesmit gadi- modernajiem zāģiem dažiem divas dienas kādam citam varbūt divi gadi. Taisīti no vecām pārkausētām alumīnija karotēm un pārstrādātās plastmasas.

Micuks
04.Sep 2013
+ 1
patīk
- 0
Smagi maldies!
Nēsi strādājis ar mormālu tehniku, nav jāliecās pat ne divos līkumos!
Pēc koka nozāģēšanas ne visi zari ir družbai pa zobam, lielākā daļa ir zemāk kur tu zāģēsi uzmesdams kupri vai augstāk kur būs jātur gaisā to svaru ieliektās rokās vai pat acu augstumā, ar normālu zāģi kurš ir viegls ir ērti zāgēt un rokas nenogurst, bet turēt družbas brīnumu smagi un neparocīgi, konstrukcija ir neveiksmīga, lai neteiktu smagākus vārdus!
Neba visu dienu tu tur tupi zāģēdams, atkarībā no koka diametra, žāģēšans ilgums un pielietojamais spēks ir neskaitāmas reizes mazāks kā družbai! Bez tam ir dažādi modeļi arī specifiski tieši uz nozāģēsanu!
Par resursu arī smagi maldies, nopietnai tehnikai ir nopietns resurss!
Savu parneri, kā minēju lietoju piecus gadus, rudeņos un pavasaros, izzāgējot laukos stigas, grāvmalas un arī būvdarbos, līdz šim ir veiktas tikai apkopes, asinātas ķēdes, nomainīts gaisa filtrs, jaudas zudumu nejūtu tātad resurss vēl pietiek un šis nav profesionās zāģis ar attiecīgu resursu!

Kad mans vectēvs, kurš visu mūžu bija lietojis tikai družbas un uralu, tika pie "Husvarnas" toreiz viņam bija 70gadi, visas družbas sameta pie metāllūžņiem lādējās ka visu mūžu ar tiem sūdiem bija jāmokās! Es toreiz to visu paglābu, bet ne darbam.

Muravejists
04.Sep 2013
+
patīk
-
Micuks 4.Sep 2013 00:56
Nēsi strādājis ar mormālu tehniku,


Tik traki jau nav. Šā gada pavasarī nopirku elektrisko ķēdes zāģi. Tagad malku mājā gatavoju ar to.
Ar družbu sazāģēju tikai resnos bluķus. Bet tos modernos benzīna zāģus gan neesmu nekad turējis
rokās kur nu vēl zāģējis. Kas ir tas ir.

Micuks 4.Sep 2013 00:56
nopietnai tehnikai ir nopietns resurss!

.....un nopietna CENA!!!.

Micuks
04.Sep 2013
+
patīk
-
Cena atbilstoša kvalitātei! tas ir to vērts!
Tā kā nēsmu profesionāls mežtrādnieks tad man tādu nevajag, savu pirku uz akciju par 120Ls toreiz.
Tehniski arī jaunā tehnika ir stabilāka!
Būtisks faktors ir, ka družba ir ar zemu apgriezienu dzinēju, būtu lielu resurss būtu nekāds!
Man visumā tie laiki ir spilgti atmiņā jo toreiz deviņdesmitajos kad strādājām mežā tās bija mocības, sevišķi jaunietim strādāt ar neērtu smagu zāģi.
Kā minēju ja regulāri kopa tehniski būtisku problēmu nebija, tas vairāk par virzuli, cilindru, kloķeni, bet jā sveces mainījām bieži ("partnerim" nēmu mainījis tikai pārbaudījis), izpūtējiem vītne rāvās nost jo regulāri no vibrācījas bij jāpievelk (vēlāk to par 90% atrisinājām), aizdedze niķojās, bet tas retāk. Jaunajai tehnikai šādu problēmu nav ja izturās kā pret instrumentu.

Muravejists
03.Aug 2016
+
patīk
-
Svecināti-- družbisti un taigisti. Cenšos savākt un atjaunot taigas krūmgriezi.Ļoti vajaga ar ko pļaut zāli. BS-1 nobeidzās galīgi. Izdila cilindram cauri nikosils un neglābjami sačakarēja virzuli un gredzenus.
Taiga īsta padomju laiku retro tehnika. Čābiski iet. trūkst dažas detaļas. Sliktas vītnes. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470255438-dscn1319.jpg
Varbūt kāds šeit zin kur var dabūt--nopirkt kreisās vītnes vītņurbus un bakas.
Škiet ka gandrīz nedabūnams deficīts. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470255737-dscn1336.jpg
Vajadzīgi šādi. M8x1,0mm. kreisā vītne-vītņurbis un baka.
M10x1,5.mm. kreisā vītne. vītņurbis.
M14x1.5 mm. vītņurbis.kreisā vītne
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470256107-dscn1351.jpg
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470256129-dscn1353.jpg
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470256171-dscn1413.jpg
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470256205-dscn1416.jpg http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470256239-dscn1420.jpg

sudzhis
04.Aug 2016
+
patīk
-
Man mājās ir vienas družba vai kā viņu tur (motorzāģis dzelteni/sarkanā krāsā CCCP) pilnīgi jauns, iepkojumā, solidolā utt :)

Alnis
04.Aug 2016
+ 1
patīk
- 0
Krieviem ir Družba, tad Urāls ar Družbai savietojamu reduktoru un, te augstāk redzamais partnerveidīgais inženiertehnikas murdziņš, ir Taiga

Muravejists
04.Aug 2016
+
patīk
-
sudzhis 4.Aug 2016 08:19
Man mājās ir vienas družba vai kā viņu tur

Vai šāds kā bildē? Tas ir URĀLS. Ja bāka savādāka tad tas ir DRUŽBA. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470309634-dscn0877.jpg

Muravejists
04.Aug 2016
+
patīk
-
Urāls būtu labs un jaudīgs zāģis,bet viņiem visiem ir divas "iedzimtas" problēmas ar dzinēju.
Netura gultņu sēžas korpusā. Ļoti ātri sāk kustēties un virzuļa pirksta adatu gultnis
arī pavisam ātri sadilst. Družbai tādu problēmu nav vispār. Kāda velna pēc viņi to adatgultni tur iebāza.
Družbai klaņa galā ir bronzas bukse kura ir bezmaz mūžīga.

Muravejists
04.Aug 2016
+
patīk
-
sudzhis 4.Aug 2016 08:19
Man mājās ir vienas družba vai kā viņu tur

Ja kāds nezin-tad DRUŽBA izskatās šādi... http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470312233-100-1744.jpg
Un šajā bildē ir BS-1 krūmgriezis. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470312450-100-1804.jpg
Te būs taigas zāģis un druža. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470312569-100-2047.jpg

sudzhis
04.Aug 2016
+
patīk
-
Man viņš tur "zavadskaja upakovka" vis solidola papīros, izjaukts, koka kastē! Kāds izskatas salikts, es nemaz nezinu :D

Muravejists
05.Aug 2016
+
patīk
-
sudzhis 4.Aug 2016 21:14
Man viņš tur "zavadskaja upakovka"

Vai tad neinteresē zināt kas tas ir pa zāģi! Es gan sen būtu viņu izpētijis.
Nu jāā. Var atdot kādam muzejam kā nelietotu eksponātu. Var kādam pārdot,ja pašam nevajaga.
Družbas arī mēdz būt tādā pašā krāsā kā urāli un taigas.
Skat. bild. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470347016-100-2397.jpg

sudzhis
05.Aug 2016
+
patīk
-
Es kādu laiku biju to kasti atvēris un nopētiju, tad es zināju, kas tas pa zvēru. Tagad jau esmu atkal aizmirsis, nav pārāk liela interese par to! Pārdod diez vai, ko tur, muzejam varbūt. Bet jeb kurā gadījumā tas vēl ļoti moderns aparāts skaitas, lai tam būtu kaut cik vērtīga vēsturiskā vērtība

Alnis
05.Aug 2016
+
patīk
-
Ja, nu, kādam tik tiešām gribās kauko zāģēt ar ko družbveidīgu, tad vaig' lietot Družbas dzinēju komplektā ar Urāla reduktoru, sliedi un ķēdi. Tāda būtu labākā sovjeto konfigurācija. Družbas reduktoram nav ķēdes eļļošanas funkcijas, savukārt Urāla dzinējs ir baigais draņķis, kuru, gan, draņķībā Taiga pārspēj. Es skolas gados, sākot no kādas piektās klases līdz desmitajai pa vasarām mežrūpasaimniecības zāģu remontētēju tā atvaļinājuma laikā aizstāju. Uzticēja šito šanci, jo motokrosam plirkšķa motorīšus pats vēl agrāk jau skrūvēju.

Muravejists
07.Aug 2016
+
patīk
-
Alnis 5.Aug 2016 15:15
Taiga pārspēj.

Nezinu kāpēc Aļņa kungs saka ka taiga ir tik ļoti draņķīga. Ja viņš ir sataisīts vis kārtībā viņš iet ilgi. Viņš nav tik ļoti nepateicīgs. Tiesa ja jāšķeļ pa vidu pušu,tad ir diezgan nepatīkams proces, dēļ tiem vibrācijas slāpētājiem. Daudz gultņi daudz
gultņu sēžas. Nu blīvi iztaisīt gan gandrīz neiespējami. Nelaimīgs cilvēks kad viņa
jātaisa. Bet tā pārējais vis nekas vairāk kā družbai vai urālam.
Pāris bildes no URĀLA remonta. Ko gan tur sataisīt kad gultņi sēžās iet uz riņķi. kustas. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470519174-dscn1173.jpg
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470519232-dscn1202.jpg
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470519283-dscn1205.jpg

valcha1997
07.Aug 2016
+ 0
patīk
- 1
Ja kādam interesē, ir pieejama 72. gada Družba. Diez gan labi saglabājusies. Par 20 euro atdošu.

Muravejists
08.Aug 2016
+
patīk
-
Ļoti vajadzīga šāda misiņa detaļa- no secor3 (taiga) krūmgrieža. Ar kreiso vītni
M10x1.5mm. Bildē redzama. Šī ir stipri sadilusi.
Vēl vajadzīga benzīna ielejamā trubiņa. Tāda plastmasas caurulīte,saliekta 90 grādu
leņķī, kuru ieskrūvē bākas korķa vietā un viņā savukārt bākas korķi.
Varbūt kādam mājā ir pie detaļām kuras viņš nemaz nezina priekš kam viņas tur ir.
Neatpazīst. Detaļas nav bildes nav. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470604839-dscn1433.jpg http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1470604914-dscn1405.jpg

Meža iemītnieks
08.Aug 2016
+
patīk
-
http://content7-foto.inbox.lv/albums/i/iammetal/all/2014-03-16-15-55-16.sized.jpg
varu samainit pret šokolade

Alnis
08.Aug 2016
+
patīk
-
valcha1997 7.Aug 2016 11:14
Nezinu kāpēc Aļņa kungs saka ka taiga ir tik ļoti draņķīga. Ja viņš ir sataisīts vis kārtībā viņš iet ilgi...........

Pats jau daļēji atbildēji. Tiem tā laika kapitālistu husqvarna un partner viss ir daudz, daudz vienkāršāk un ar pavisam konkrētu resursu. Kapitālistu verķi nāca remontā, kad noteiktās darbastundas pāri, družbas - ļoti retos gadījumos, faktiski, tikai startera defekti, bet taigas un urāli - regulāri. Īsti raksturīgu problēmu nebija ... plīsa viss, kas var plīst... bieži tika konstatētas nosūces korpusos, nekvalitatīva lējuma dēļ. Mežaveči no Sibīrijas, gan, to taigu augstu vērtēja, kapitālistu verķus nicināja ...., jo katram meža vecim šķūnītī kādas desmit taigas, viena noplīst, ņem nākamo, bet nākamā partnera vai huša nau....
Par tām gultņu sēžām .... nu, ja tikai simboliskai zāģēšanai, var provēt gultni iesēdināt kādā niknākā metālu restaurācijai paredzētā epoksīdā, kas noarmēts ar stikla šķiedru (eksistē arī ļoti plāni audumi).
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā