Par vertibu pec markejuma gruti spriest. Jo kad es komplekteju Kijevlanin K1B tad Sachs motors ir daudz biezak sastopams par originalo KmZ. Tas liecina par razosanas apjomu skaitliem, lai ari sachs saka razot jau pirms kara, tas tomer ir vairak sarazots.
Nezināju gan, ka viens no vērtības noteikshanas īpashiem kritērijiem ir "krievu" vai "nekrievu". Pēc shādas logjikas vadoties shī topika autora iesāktais ir galīgi garām.
Es gan ceru, ka tomēr izdosies sho projektu pabeigt ar skaistu rezultātu.
Vērā ņemams kriterijs Vai nu rietumnieku orginals vai krievu kopija, praktiski neatzistu krievu tehniku Es tajā nesaskatu vertibu, Tikai tik cik iegulditais darbs un materials, respektivi tikai pievienotā vertiba
Tēma pārvēršās interesantā diskusijā un dilēmā, kas arī man jau kādu laiku rada pārdomas. Nenoliedzami ka arī pie mums (bijušā postpadomju telpā) ir radīts sava veida šo GAZ AA (polutarku) kults. Manuprāt viņu vērtība ir nepamatoti augsta. Pie tā vainojams šī auto varoņstāsts Otrajā pasaules karā un arī tas ka viņu ir saražots krietni mazāk kā pirmsavots - FORD AA. Kopā ar A modeli FORD skaits ir ievērojami lielāks.
Agrīnie GAZ AA modeļi ir 1:1 ar FORD AA 1931. gada modeli. Ja GAZ detaļas vairs netiek ražotas, tad FORD detaļas tiek ražotas gan. Pat Krievijas restaurātori plaši iegādājas šīs jaunās FORD daļas. Tā kā man iegādātais GAZ AA sākuma komplekts ir diezgan "pavājš" , parādās doma no ASV nopirkt FORD AA restaurācijai.
Ieskatam šo FORD AA, kas vēl nesen ar koka virsbūvi kalpojis kā skolas autobuss, neviens nepērk par $ 1800... Ceļš uz LV būtu vēl kādi EUR 2000. Tas summāri tik un tā ir mazāk par GAZ AA cenu šeit.
Saliku ātrumkārbu.
Kā donors tika iegādāta pilnīgi jauna GAZ-51 ātrumkārba, kuras saturs gandrīz 1:1 atbilsts GAZ-AA kārbai. Tā arī tika atrisināta sadilušo asu un salauztā atpakaļgaitas zobrata problēma. Pārejas posms uz mazo kardānu tika atrasts pie "racējiem" .
Vēl tik sajūga pedālis jāatrod...
Pārsteidz tas kā ātrumkārba, kas izstrādāta 20-to gadu beigās, bija ar tādu jaudas rezervi, ka tika izmantota automašīnām ar gana jaudīgāku motoru un lielāku kravnesību - GAZ-51 un GAZ-52.
pēc idejas materiālzinātne, tai skaitā metalurģija, arī gāja uz priekšu, gan rūddīšanas tehnoloģijas, gan metālu sastāvs.... absolūti nesaku ka tā konkrēti noticies ar GAZ kārbām, bet teorijā tas bez konstruktīvām izmaiņām ļautu celt pieļaujamās jaudas uz ātrumkārbu.