zaika 8.Jun 2018 20:38
Un es mocos ar priekshejam bremzem, vienkarsha izeja, janjem tik nost un janes pie virpotaja, ja metiis rumba tad ari to
zaika 8.Jun 2018 20:38
ikdienas braukshanai tada grupa ari der? Kas ir njemts par pamatu karburatoru stiprinajumiem?
Vēlējos padalīties ar savu jaunāko garadarbu - 80-to gadu sākuma PSRS šosejas sacensību motociklu - Iž jupiter Š-12. Viss sākās ar to, ka uz šo mani sakūdīja Arnis Tomass un Baigais Edgars
Izbraucu mazmoto sacensību posmu pagājušogad ar savu ural M52S, sapratu, ka sacensības ļoti ļoti patīk, bet mocis par smagu. Tā nu vārds pa vārdam, izskanēja piedāvājums iegūt lielāko daļu šī motocikla detaļu - rāmi, bāku, riteņus izjauktā veidā, astīti un aptecētāju.
Izdomāju, ka šis būs nebijis izaicinājums un kurbulēju auģiku, lai vestu dārgumus mājās.
Vēlāk tika salasītas pārējās daļas - dakša, dubļusargs, motors un citi sīkumi. Sākotnēji biju domājis moci gatavot 2019. gadam, bet atkal jāsaka paldies abiem iepriekšminētajiem kungiem, sanāca tā, ka sagatavoju uz 2018. gada sezonu.
Tātad - riteņus bija jāsaspieķo, jānocentrē - ar indikātoru ļoti patīkama nodarbe, labas "feļļas", met tikai 2 simtdaļas.
Riteņiem uzmontētas šosejas sporta riepas - ļoti mīkstas, kad uzsilst, paliek pirkstu nospiedumi..
Par pamatu šim motociklam izmantots iž jupiter 5 motors, kur ir šādi tādi tehniski pilnveidojumi - sporta kārba (pavisam savādāki pārnesumi kā ielas moča kārbai), uzlabots sajūgs, pavīlētas lūkas, sēdinātas galvas, demontēts kurbuļa mehānisms. Galvas sēdināju apvirpojot, degkameras tilpums samazināts no standarta 25 līdz 16,5 cm3, līdz ar ko kompresijas pakāpe tuvojas 12, oriģinālās 8.5 vietā.
nedaudz no motora salikšanas:
Rāmim no nostāstiem vāja vieta - kāpšļu stiprinājumi. Uztaisīju pastiprinājumus.
Ja motors niknāks, bemžiem jābūt kārtībā - sarkanais ferodo un virpa dara brīnumus.
Starp citu - ventilējamas loku bremzes!
aptecētāja kronšteinu locīju no 0, šādas tādas asītes tika uzvirpotas.
tad kad tas viss aptuveni bija sadarīts, paralēli tika smilšots rāmis un krāsotas detaļas.
Metāla daļas ar RILAK EPOPRIM un RILAK URETOP, stiklašķiedras daļas ar akrila krāsām. Paspēju nokrāsot pirms odu uzlidojuma.
Tad, kamēr akrils žuva, tika locīti un metināti izpūtēji, klusinātāji. Izmēri pēc oriģināla.
Karburatori ir ļoti sāpīgs temats, jo visi viņi ir šausmīgi sadiluši un grūti atrodami, izvēlējos likt divus mikuni WM34. Ieplūdes rīkles taisīju pats. Nu jau arī kaut kāds kopsalikums veidojas.
Viss šis pasākums notika ļoooti ātri, lai paspētu uz 1. maija sacensībām Biķerniekos, kur "piebraucu" motoru, trešajā aplī taisnītē 148 radars rādīja, bet tas tiešām bija maigais režīms. Uz sacensībām nepaspēju pabeigt aptecētāju, atbraucu mājās, nokrāsoju to, izzāģēju stiklu, pasūtīju uzlīmes un nu tad beidzot ir gatavs!
Izh jupiter sh-12