Aizmirsi paroli?


Krišjānis
06.Jun 2018 | Pēdējo reizi labots 29.Okt 2018 14:25; labots 2 reizes
+ 20
patīk
- 0
Sveiks visiem :D
Vēlējos padalīties ar savu jaunāko garadarbu - 80-to gadu sākuma PSRS šosejas sacensību motociklu - Iž jupiter Š-12. Viss sākās ar to, ka uz šo mani sakūdīja Arnis Tomass un Baigais Edgars :)
Izbraucu mazmoto sacensību posmu pagājušogad ar savu ural M52S, sapratu, ka sacensības ļoti ļoti patīk, bet mocis par smagu. Tā nu vārds pa vārdam, izskanēja piedāvājums iegūt lielāko daļu šī motocikla detaļu - rāmi, bāku, riteņus izjauktā veidā, astīti un aptecētāju.
Izdomāju, ka šis būs nebijis izaicinājums un kurbulēju auģiku, lai vestu dārgumus mājās.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292551-img-8146.JPG
Vēlāk tika salasītas pārējās daļas - dakša, dubļusargs, motors un citi sīkumi. Sākotnēji biju domājis moci gatavot 2019. gadam, bet atkal jāsaka paldies abiem iepriekšminētajiem kungiem, sanāca tā, ka sagatavoju uz 2018. gada sezonu.
Tātad - riteņus bija jāsaspieķo, jānocentrē - ar indikātoru ļoti patīkama nodarbe, labas "feļļas", met tikai 2 simtdaļas.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292065-img-7785.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292073-img-7773.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292083-img-7912.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292127-img-8319.JPG
Riteņiem uzmontētas šosejas sporta riepas - ļoti mīkstas, kad uzsilst, paliek pirkstu nospiedumi..
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292180-img-8352.JPG
Par pamatu šim motociklam izmantots iž jupiter 5 motors, kur ir šādi tādi tehniski pilnveidojumi - sporta kārba (pavisam savādāki pārnesumi kā ielas moča kārbai), uzlabots sajūgs, pavīlētas lūkas, sēdinātas galvas, demontēts kurbuļa mehānisms. Galvas sēdināju apvirpojot, degkameras tilpums samazināts no standarta 25 līdz 16,5 cm3, līdz ar ko kompresijas pakāpe tuvojas 12, oriģinālās 8.5 vietā.
nedaudz no motora salikšanas:
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292431-img-8364.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292441-img-8373.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292452-img-8367.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292464-img-8375.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292478-img-8382.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292488-img-8372.JPG
Rāmim no nostāstiem vāja vieta - kāpšļu stiprinājumi. Uztaisīju pastiprinājumus.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292637-img-8180.JPG
Ja motors niknāks, bemžiem jābūt kārtībā - sarkanais ferodo un virpa dara brīnumus.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292692-img-8302.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292703-img-8306.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292711-img-8305.JPG
Starp citu - ventilējamas loku bremzes!
aptecētāja kronšteinu locīju no 0, šādas tādas asītes tika uzvirpotas.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293232-img-8147.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293240-img-8300.JPG
tad kad tas viss aptuveni bija sadarīts, paralēli tika smilšots rāmis un krāsotas detaļas.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292780-img-8293.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292788-img-8312.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292799-img-8323.JPG
Metāla daļas ar RILAK EPOPRIM un RILAK URETOP, stiklašķiedras daļas ar akrila krāsām. Paspēju nokrāsot pirms odu uzlidojuma. :D
Tad, kamēr akrils žuva, tika locīti un metināti izpūtēji, klusinātāji. Izmēri pēc oriģināla.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292917-img-8392.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528292928-img-8396.JPG
Karburatori ir ļoti sāpīgs temats, jo visi viņi ir šausmīgi sadiluši un grūti atrodami, izvēlējos likt divus mikuni WM34. Ieplūdes rīkles taisīju pats. Nu jau arī kaut kāds kopsalikums veidojas.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293021-img-8408.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293027-img-8409.JPG
Viss šis pasākums notika ļoooti ātri, lai paspētu uz 1. maija sacensībām Biķerniekos, kur "piebraucu" motoru, trešajā aplī taisnītē 148 radars rādīja, bet tas tiešām bija maigais režīms. Uz sacensībām nepaspēju pabeigt aptecētāju, atbraucu mājās, nokrāsoju to, izzāģēju stiklu, pasūtīju uzlīmes un nu tad beidzot ir gatavs!
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293411-img-3251.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293416-img-3252.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293419-img-3253.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293422-img-3254.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293425-img-3255.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293428-img-3257.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293432-img-3259.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293435-img-3260.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293440-img-3263.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1528293443-img-3268.JPG
Izh jupiter sh-12

[ri4a]
06.Jun 2018
+ 1
patīk
- 0
Super, bet vai ižiem nebija šk {šošejno kolcevoj) nevis š?

Krišjānis
07.Jun 2018
+ 2
patīk
- 0
cik man zināms, tad nē, voshodiem gan bija šk..

Oskars
08.Jun 2018
+
patīk
-
Pa skaisto...

zaika
08.Jun 2018
+
patīk
-
Un es mocos ar priekshejam bremzem, vienkarsha izeja, janjem tik nost un janes pie virpotaja, ja metiis rumba tad ari to
Ljoti iespaidigs atrums, ikdienas braukshanai tada grupa ari der? Kas ir njemts par pamatu karburatoru stiprinajumiem?

Krišjānis
15.Jun 2018
+ 1
patīk
- 0
zaika 8.Jun 2018 20:38
Un es mocos ar priekshejam bremzem, vienkarsha izeja, janjem tik nost un janes pie virpotaja, ja metiis rumba tad ari to

jā, bet ļoti svarīgi arī svaigs materiāls, šis ir tāds, ka ar nagu iespiežot paliek nospiedums.
zaika 8.Jun 2018 20:38
ikdienas braukshanai tada grupa ari der? Kas ir njemts par pamatu karburatoru stiprinajumiem?

Kāoēc lai nederētu? domāju, ka tie ir kosmoss salīdzinājumā ar tiem, ko var nopirkt centrāltirgū un motaki.ru
Tātad - autoCADā uzzīmējam ieplūdes kolektora plakni, kas skrūvējas pie cilindriem, iedodam uz lāzergriešanu, ar fleksi pārgriežam vidū pušu, nopērkam izpūtēja līkumu 90 grādu, arī to ar fleksi pušu, tā lai sanāk 2gab 45 grādu līkumi, un tālāk jau jāmēra, jāpiezāģē un jāsametina.

elf
15.Jun 2018
+
patīk
-
No cik bieza materiāla izgatavoji izpūtējus...?

Krišjānis
28.Aug 2018
+ 3
patīk
- 0
Oi, nebiju pamanījis jautājumu - cik atceros, 0.5mm
Tad nu tā, nezinu, kāpēc puse to jupiteru neiet un lūzt, piedāvāju paskatīt, ķā šis iepazina Smilteni.

Manas 3. sacensības, startā paša muļķības pēc paliku beidzamais, jo ātrumpārslēgs bija palicis starp neitrālo un otro.

zaika
30.Aug 2018
+
patīk
-
No kameras skata nemaz tik traki neliekas, bet varu iedomaties kadas sajutas ir griezhot ruchku lidz galam) ari guldiji lidz celim?

Krišjānis
03.Sep 2019
+ 7
patīk
- 0
Šis motocikls veiksmīgi aizvadījis otro mazmoto sacensību sezonu pēc restaurācijas. Tā kā tiku uzaicināts uz Baltijas motošosejas čempionāta ietvaros notiekošo "trases dienu" un "retro gonku", izdomāju, ka jāļauj ižam paskriet pa lielo BKSB motoapli. Iesākumam apļa laiks ir 2:36, ižiņš ieskrējās līdz 160km/h. Treniņi sastāvēja no 5 braucieniem, katrs 20min, kopumā pēc maniem aprēķiniem nobraucu ap 80km gonku režīmā.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1567459202-izh-sh12.JPG
Kā var redzēt, nu jau mocis ir nedaudz ieguvis dažas skrambas un buktes, esam kopā šo to piedzīvojuši :D, bet viss turpinās, kombinezonu var salāpīt un skrambas jau piedod tikai tādu īstu garšu šim pasākumam.

rechijs
11.Sep 2019
+
patīk
-
Acīm ļoti tīkams gala rezultāts.
cik apgr. min no viņa var izdabūt?

Krišjānis
25.Nov 2019
+ 2
patīk
- 0
Nav mērīts, pie 10 noteikti.
Bet nu ko, jāmet mieru tai riskantajai un dārgajai sacīkšu pasaulei ?
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1574711265-32d32e28-84ef-4fcd-8e17-d48a8e2396cc.jpg

Vespists
25.Nov 2019
+
patīk
-
Kur nu..viss vēl priekšā! Labāk uzraksti,kas padomā. :)

arvx
26.Nov 2019
+
patīk
-
Krišjānis 25.Nov 2019 21:50
Bet nu ko, jāmet mieru tai riskantajai un dārgajai sacīkšu pasaulei ?

Nekā nebij! Te pa ziemu top vēl citi sacīkšu divtakteri tā ka skrūvē visu atpakaļ un nākamgad uz trasi!

nk
26.Nov 2019
+
patīk
-
Krišjānis 25.Nov 2019 21:50
Bet nu ko, jāmet mieru tai riskantajai un dārgajai sacīkšu pasaulei ?

Beidz jokus! Labāk pastāsti, kas aiz ādas? Mērījumi un regulējumi?

kashinjshh
27.Nov 2019
+
patīk
-
Rāmis ieplaisājis?

uvisgo
28.Nov 2019
+
patīk
-
Taisīs kopiju????????

Krišjānis
20.Jan 2021
+ 3
patīk
- 0
Tātad, protams, foto bija ar maldinošu raksturu, tā teikt intrigai.. Tika veikti daži uzlabojumi, nomainītas dažas detaļas.
Tātad - par tehniskajām problēmām kopš pirmās sacīkstes 2018. gada 1. maijā:
-"Aizmestas" sveces. No šī gan tagad esmu iemācījies izvairīties.. maksimāli maz jācenšas darbināt motoru stāvot uz vietas. Pat uzdodot gāzi ar periodu 1 reize 5 sekundēs, motoru uz vietas stāvot nemanāmi lej ciet..
-Nobeidzās holla devējs. Te gan sanāca, ka tas bija fiziski traumēts steigā neprecīzi noregulētas konstrukcijas dēļ. Interesanti, ka devējs pēc traumēšanas nostrādāja vēl 4x20min braucienus, žēl, bet tieši pirms sacīkstes, pēdējā iesildīšanās apļa līkumā tas pateica "atā"
-Tā kā bija paredzēts veikt izmaiņas sajūga konstrukcijā, noņemot sajūga vāku atklājās interesants skats.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611134535-img-7252.jpg
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611134545-img-7253.jpg
Ķēdes izcelsme precīzi nav zināma, uzlikta jauna no vecajiem krājumiem, kurvis uzlikts cits, no 0 gatavots.
-sadiluši gredzeni. Vienā pusē sprauga starp cilindrā ielikta gredzena galiem 0.8mm, otrā 1.7. Slovāku virzuļi nedaudz piediluši, cilindriem vēl redzamas honējuma pēdas. Eļļa motul 800V, attiecība 1:35. gredzeni vossner tēraudnieki ar hromētu ārējo slāni, katrā cilindrā 1gab 1mm biezs.
Tad nu tas viss tika salikts kopā, priekšas ritenim niknākas bremžu uzikas, papildus gaisa novirzītājs u.c. sīkumi.
2020. gads bija tukšāks ar sacensībām, taču pāris reizes Biķernieku trasē izbraucu gan. Pēdējās sacīkstēs dienas sākumā parādījās dīvains troksnis. Tas tika meklēts visur, bet netika atrasts.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135115-img-7251.JPG
Vēlāk radās problēmas ar iedarbināšanu, pašās beigās atklājās, ka kreisās puses gredzens sadilis tiktāl, ka tas vairs neizplešas uz cilindra virsmas pusi, bet brīvi leperējas pa virzuļa gropi.
Protams, ka cits gredzens līdzi nav, jābrauc uz iesildīšanās apli, iedarbināt moci var ar ļoti lielām grūtībām, jauda būtiski trūkst. Brauciens jānobrauc, lai nosargātu 3. vietu, startējam bez iesildīšanās apļa no boksiem, jauda trūkst, kā nekā normāla kompresija tikai vienam cilindram, ar kājām atsperoties piepalīdzu mocim ieskrieties, bet nesekmīgi.. Tiesnesis mēģina iestumt, bet līdz elkonim dziesmā nedabūjam, nolemju mest mieru un izstāties. Nostumjos malā, sacīkstei jau dots starts, vēroju to aiz nožogojumiem. Vienā brīdī tiesnesis skrien pie manis un dod man telefonu ar tekstu, ka kāds grib ar mani runāt. Hallo? "GRIBI BRAUKT? VĒL VARI PASPĒT, TEV 3 APĻI JĀNOBRAUC, SKRIEN UZ BOKSIEM, TEV IEDOS YAMAHU!" Pirmajā brīdī domāju nu ne jau tagad skriet to gaisa gabalu pilnā ekipējumā, bet pēc 5 sekundēm attapos jau skrienot :D Tā nu paldies Kashinjsh par iespēju finišēt ar viņa Yamaha TZ125. baigais aparāts, cita pasaule.
Tad nu ko, gredzeni atkal ir nomainīti, kāpēc izteikti dila tikai viena puse nav saprotams, blīvslēgi pārbaudīti, filtri abiem cilindriem vienādi, sveču krāsa arī.. Pēc nākamās sacīkstes jāpaver vaļā un jāpapēta, kas notiks tālāk.
tad nu daži foto.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135634-img-6449.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135651-img-6446.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135667-img-6473.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135675-img-6497.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135687-nvfu2043.jpg
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135697-img-6546.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135705-img-6547.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135711-img-6548.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135723-img-6549.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135732-img-6553.JPG
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1611135769-img-6564.JPG
Vispār vēlētos ar šo visu mudināt entuziastus būvēt motociklus šīm retro šosejas sacīkstēm, ar katru gadu dalībnieku skaits sarūk, bet mēs taču negribam, lai Latvijā izzūd šī kustība!

ursus
20.Jan 2021
+
patīk
-
Lai labi ripo. Man ir daži jautājumi.
1. Gredzeni cilindros sākotnēji nebija tērauda? Bija nezināmas izcelsmes?
2.Kāpēc sajūga grozam tā izdiluši zobi? Plastilīna? Par ķēdi nav jautājumi-brāķis.
3.Kāpēc pārlej karburatoru ?
 
 
« 12 »

Pēdējie ziņojumi Forumā