Aizmirsi paroli?


Andris_Z
28.Sep 2009
+
patīk
-
Sāku pētīt tos mini, ar poļu motoriem DEZAMET, bet nesapratu kas par motoru tur, 2 vai 3 ātrumu. Tas ir DEZAMET 019 vai 023? Te bilde.
http://content7-foto.inbox.lv/albums110353893/andro61/Fotki_motki-2/stella-dezamet.jpg
Laikam ātrumkārba tur tāda kā bildē?
http://content7-foto.inbox.lv/albums110353902/andro61/Fotki_motki-2/bikepics-1274740-full.sized.jpg

JANCIS89
29.Sep 2009
+
patīk
-
Man izskatās ka trīs ātrumi :roll:

Gauju Fans
29.Sep 2009
+ 1
patīk
- 0
Nezinu, varbūt galīgi ne pa tēmu, bet man ir šāds lūk info :D

Ar Latvijas iekļaušanu PSRS sastāvā sākās jaunas motorūpnīcas vēsture. 1940. gadā nacionalizētajā G. Ērenpreisa velosipēdu fabrikā radās jauna ražotne – “Sarkanā Zvaigzne”. 1958. gadā tur tika salikti pirmie mopēda “Sprīdītis” paraugi. Tam bija 60 cm3 dzinējs un mopēds bija izgatavots ņemot par prototipu kādu firmas “Puch” modeli. Šī mašīna sērijveida ražošanā nenonāca, bet ļāva inženieriem izstrādāt veiksmīgāku konstrukciju ar nosaukumu “Rīga – 1”. Par pamatu bija ņemts kāds “Simson” markas mopēds. Taču priekšējās īssviru dakšas vietā bija teleskopiskā, bet aizmugurējā piekarē gumijas elementu vietā izmantoja atsperes. Sākumā izmantoja 50 cm3 čehu firmas “Jawa” motoru, vēlāk analogu spēka agregātu (50 cm3, 1,5 ZS) sāka ražot rūpnīcā “Vairas” (Lietuva, Šauļi). 1959. g. pieci izmēģinātāji ar mopēdiem “Rīga – 1” veica 10 000 km garu braucienu pa visu PSRS eiropas daļu, un 1960. gadā mašīna nokļuva uz konveijera. Jau 1961. gadā pircējiem tika piedāvāts jauns vieglais mopēds “Rīga – 2 Gauja” ar motoru “Д – 4” (45 cm3, 1,2 ZS), speciāli izstrādātu cauruļu rāmi un atsperu priekšējo dakšu. Kopš tā laika mopēdi tika iedalīti divās kategorijās – vieglie un smagie. 1965. gadā izlaida smago mopēdu “Rīga – 3” ar modernizētu motoru, izmainītu benzīnbākas un dubļusargu formu. Pēc trim gadiem to nomainīja “Rīga – 4” – mašīna, kas kļuva par sērijas pamatu (to ražoja 20 gadu). Modeļi ar indeksiem “12”, “16” un “22” mainīja cits citu, atšķiroties ar motoriem un elektoiekārtu. 1966. gadā vieglais mopēds “Rīga – 5” ieguva teleskopisko priekšējo dakšu. Pieprasījums pēc mopēdiem bija milzīgs, tādēļ ražotnes vadība neredzēja vajadzību ieguldīt līdzekļus produkcijas un aprīkojuma modernizācijā.
1981. gadā parādījās mini mokiks “Mini”. Motors nebija mainīts (50 cm3, 1,8 ZS), bet ritošā daļa bija pilnīgi jauna. Sēdekli varēja regulēt pēc augstuma. Neparastu izskatu mašīnai piedeva augstā stūre un 10 collu riteņi ar izjaucamiem diskiem. 1985. gadā to nomainīja “Stella”. Tajā pašā gadā izlaida mokiku “Delta” ar jaunu ritošo daļu un dizainu. Šie modeļi pārgāja arī 90–tajos gados, kad Latvija atguva neatkarību. “Delta” tika ražota eksportam ar visdažādākajiem dzinējiem (“Peugeot”, “Motobécane” u.c.). Ražošana turpinājās līdz 1998. gada augustam, kad tika apturēts galvenais konveijers.
Runājot par “Saranās Zvaigznes” vēsturi, jāpiemin, ka tieši šeit 1961. gadā tika radīts pirmais 50 cm3 klases sacīkšu motocikls PSRS. 1967. gadā rūpnīcā tika izveidots speciāls sporta motociklu birojs, par kura vadītāju kļuva konstruktors Valdis Kleinbergs. Pirmais kolektīva darbs bija motocikls “Rīga – 7 – S”. Tas kļuva par bāzes modeli turpmākajiem sporta motocikliem. Viens no skaistākajiem motocikliem bija “Rīga – 9 – S”, kura dizainu, kā diplomdarbu 1969. gadā izvēlējās Latvijas Mākslas Akadēmijas absolvents Gunārs Gludiņš. Viņš arī vēlāk kļuva par rūpnīcas galveno dizaineri.
Konstruktors un sportists Aleksandrs Smertjevs četrkārtīgi ieguva PSRS čempiona titulu, braucot ar “Sarkanās Zvaigznes” motocikliem, kuru radīšanā piedalījās arī viņš. Starptautisku ievērību Rīgā ražotie sporta motocikli ieguva 1978. gadā Froburgas trasē (VDR). Smertjevs braucot ar “Rīga – 17 – S” (50 cm3, 16 ZS) ieguva trešo vietu, attīstot maksimālo ātrumu 168 km/h.
Konstruktoru biroja potenciāls bija milzīgs. Eksperimentālajā cehā radās interesanti izstrādājumi – gan inženierijas, gan dizaina ziņā. Diemžēl dauzi labi prototipi līdz ražošanai nenonāca, un tagad “Sarkanā Zvaigzne” ir tikai lapaspuse PSRS motobūves vēsturē.

Andris_Z
29.Sep 2009
+
patīk
-
Interesanti, kādi tie motori uz Stella ar DEZAMET (Poļu) tika uzstādīti? Man šķiet ka motors bija 2 ātrumu. Vispār tā motora konstrukcija izskatās nav labāka par Šauļu ražojumu. Tas bija īsu brīdi, vēlāk nāca ar V501 motoru. Katrai no modifikāciām rāmis bija savādāks atbilstoši motora stiprināšanai.
Interesanti, ka "Sakranā zvaigzne" pielika pūles, lai pamēģinātu dažādus motorus savās Deltās, tā meklējot tālākas attīstības un sadarbības iespējas.

Noskaidroju, Sellām lika DEZAMET 023 motoru ar 2 ātrumiem. Ja būtu 019 motors, tad tam būtu 3 ātrumi.

Andris_Z
01.Oct 2009
+ 1
patīk
- 0
Nu sapratu kāds motors par pamatu savādai DELTAi.
http://www.dyr4ik.ru/forum/album_mod/upload/17bf049e136cc8387b1eeec3d88956f5.jpg
Tas ir Poļu DEZAMET 027 motors pamatā, (3 ātrumi un sajūgs uz primārā pārvada sekundārā zobrata, kā Minsk) tikkai modificēts diezgan savādi.

Armands
04.Oct 2009
+
patīk
-
Ir arī Deltas versija, kurai ir ''parastais'' divātrumu Dezamet motors.

Šim ''oranžajam'' cilindrs iespējms nav 49cc :)

ford
08.Oct 2009
+
patīk
-
Tajā sarakstā laikam ir kļūda par Rīgu 22!Tur rakstīts ka ražoja no 1984-1986 gadam,bet plāksnīte uz mana mopēda liecina ka:
http://pic2.fotki.lv/photos2/9/W0002872/000287171/000028717075_%23_2_%23_rallijs222.jpg
Ražoja jau 1982.g.
PS.(Atvainojos par slikto kvalitāti)

retromotomans
03.Nov 2009
+
patīk
-
Vēlreiz mopēds Rīga-12:
http://content8-foto.inbox.lv/albums89700803/pitbull223/mopeds-Riga/-12.jpg
http://content0-foto.inbox.lv/albums113428858/pitbull223/mopeds-Riga/RIga12-ungarijaa.sized.jpg
Foto: http://riga.hu/

Armands
06.Nov 2009
+
patīk
-
Rīga-13 pārejas modelis no 11 uz 13, atšķirībā no Rīga-11, bāka atrodas priekšā.

http://www.dyr4ik.ru/forum/album_mod/upload/bac05821d79862bd9203536bd62b3e0f.jpg

speedy220
08.Nov 2009
+
patīk
-
Gauja Fans' am sarakstā noteikti ir kļūdas, ne tikai par Rīga 22 ražošanas gadiem, bet arī par mini ražošanas gadiem, tur rakstīts, ka mini ražoja līdz 1985. gadam, bet man pašam 1997. gadā bija mini 1990. gada ražojuma :)

retromotomans
08.Nov 2009
+
patīk
-
speedy220 :
Gauja Fans' am sarakstā noteikti ir kļūdas, ne tikai par Rīga 22 ražošanas gadiem, bet arī par mini ražošanas gadiem, tur rakstīts, ka mini ražoja līdz 1985. gadam, bet man pašam 1997. gadā bija mini 1990. gada ražojuma :)


Ja domāts par mini mokiku ar amortizātoriem (otro), tad to SĀKA ražot 1985.gadā (to zin pat teikt dizainers), bet turpināja līdz pat STELLAS laikam
(pats vēlāku mini ražojumu par 1988.gadu neesmu dzīvē redzējis :( )

AivisG
09.Nov 2009
+
patīk
-
"Armands" :
Rīga-13 pārejas modelis no 11 uz 13, atšķirībā no Rīga-11, bāka atrodas priekšā.


Tads ir arī man. Ir arī žurnāla "Zinātne un Tehnika" raksts par parejnieku. :)

ford
09.Nov 2009
+
patīk
-
To retromoromans: Mans Mini ir 1989.g. ja vajag rīt varu ielikt bildes ar vin!

Armands
09.Nov 2009
+
patīk
-
"AivisG" :
Armands :
Rīga-13 pārejas modelis no 11 uz 13, atšķirībā no Rīga-11, bāka atrodas priekšā.


Tads ir arī man. Ir arī žurnāla "Zinātne un Tehnika" raksts par parejnieku. :)


Man arī tāds rāmis ir, sākumā brīnījos kas tie pa bākas stiprinājumiem...

Te arī no rūpnīcas pasītes info, kopēju attēlu no dyr4ik.ru

http://www.dyr4ik.ru/forum/album_mod/upload/8efa56a4897335ca8242d462798a4d8e.jpg

AivisG
09.Nov 2009
+
patīk
-
Tiekamies nākamaja mopedu-motorolleru pasākuma :)

Tavā bildē izpūtejs nav redzams, šitiem zvēriem bija d6 mazais izpūtejs ramja krāsā.

kazarms
16.Nov 2009
+
patīk
-
retromotomans :
Wafen :
Vaz3 :
Kas tā tāda 19. Мокик "Мини Дельта"
Pirmoreiz redzu Mini delta :shock:

Mimi mokiks ir ta pati "Мини Дельта" vins tachu ir tads pats tikai mazaks :) :D


Cik saprotu, tad šis ir tas mokiks "Mini Delta" (bet dzīvē nav novērots):
http://content7-foto.inbox.lv/albums81157888/pitbull223/DELTA/gg.jpg


Tas ar bultu ir motocikls Tula 5.251 ja kļūdos piedodiet
http://www.retromoto.lv/motocikli/tula/img/5251.jpg

Armands
03.May 2010
+
patīk
-
Delta Dezamet

http://pic2.fotki.lv/photos2/8/W0003064/000306315/000030631497_%23_3_%23_AL83.jpg

Ģirts
08.Jun 2010
+
patīk
-
Man te tāda štelle,manai Rīdziņai 13 uz plāksnītes var izlasīt tikai pēdējo ciparu(jo tas ir iesists,nevis uzkrāsots,sanāk izlaiduma gads .....4) un tas ir 4,parakājos pa retromoto atradu,ka Rīga 13 nāca ar D6 un D8 motoriem,tad jautājums ir tāds,vai mana Rīga var būt 1984. gada jeb 1994. gada?Manai ir D8 motors.

RAFFS
08.Jun 2010
+
patīk
-
Man ir 1996.gada , tad kāpēc gan Tev nevarētu būt 1994. ?

Zinu, ka 1987.gada ražojumiem vēl ir mazais lukturis, bet 1990.gadā jau lielais kantainais nāca. Nezinu, kurā gadā mainījās, bet zinu ka pa tiem 3 gadiem ir mainījies ar jauno lukturi.

RAFFS
11.Jun 2010
+
patīk
-
Rīga 13, 1987.gads !
Priekšējo spoileri pats pieliku.Bet apskaties uz aizmugurējo lukturi šim. Uz bākas nāca uzraksti ''RĪGA''

http://photos.fotki.lv/photos/4/W0002271/000227087/000022708634_%23_2_%23_raffs.jpg

Rīga 13, 1990.gads.Pilnīgi orģinaļa, noripojusi mazāk pa 100km.Aizmugrē lielais lukturis. Uz bākas uzlīme ''SZ'' (apaļa).

http://pic2.fotki.lv/photos2/10/W0002735/000273463/000027346219_%23_2_%23_raffs.jpg

Rīga 13, 1996.gads. Lielais lukturis. Uz bākas nav neviena uzlime,uzraksti.

http://photos.fotki.lv/photos/2/W0001152/000115107/000011510626_%23_2_%23_raffs.jpg

P.s. = Visiem orģinālais krāsojums :)

1987. un 1990. gada nāk lielais ķēžu sargs (abām ķēdēm). 1996. nāk jau tikai mazais sargs, motora ķēdei (bildē viņš nav uzlikts)
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā