Aizmirsi paroli?


Vaterland
15.Nov 2012 | Pēdējo reizi labots 05.Jan 2013 11:00; labots 5 reizes
+ 20
patīk
- 0
1921.gadā Mandello del Lario, Itālijā tika izveidots moto uzņēmums, kurš vēlīnāk taps pazīstams ar nosaukumu Moto Guzzi.

Uzņēmuma dibinātāji - Emanuele Vittorio Parodi, kuģu īpašnieks no Dženovas, viņa dēls Džordžs un viņu draugs Karlo Guzzi, bijušais Gaisa spēku līdzgaitnieks un motociklu entuziasts.

Sākotnējie Moto Guzzi radīja viencilindra gaisa dzeses motorus, kuru uzbūves pamatprincipi bija smelti no tolaik pazīstamo aviācijas dzinēju dizaina.

Viencilindra 500cc, 4 taktu, gaisa dzeses dzinēju ražošana tika veikta līdz pat 20.gs. 70.-tiem gadiem.

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/falcone.jpg

Pārlaižot Otro Pasaules karu, uzņēmums veiksmīgi turpināja savu darbību.

Pamīšus 4 taktu motocikliem, pēckara ērā Moto Guzzi ražoja arī 2 taktu mopēdus un motociklus,taču šis ilustratīvais apraksts ir orientēts uz Moto Guzzi 4 taktu motocikliem.

Moto Guzzi rūpnīcas motocikli piedalījās un daudzkārtēji uzvarēja dažādās moto sacensībās 20.gs. 50.-tajos un 60.-tajos gados.
1955.gadā Moto Guzzi nāca klajā ar V8 motocikla sacīkšu dzinēju, kas jau tajā laikā aprīkots ar dubultām sadales vārpstām (DOHC).

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/04-7-09-22MandelloMuseoV8-1957.JPG
http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/V8guzzi.jpg
500cc dzinējs attīstīja 80Zs jaudu un maksimālos 280 km/h. Dēļ komplicētās uzbūves, apkopes un tehniskām ķibelēm, kas saistītas ar motora pārkaršanu, kloķvārpstas noķīlēšanās gadījumiem un motocikla sarežģītās pilotēšanas dēļ, V8 sacīkšu motocikls turpmāk netika pilnveidots un izmantots.

Evolucionējot savā attīstībā un izstrādāto modeļu klāstā, Moto Guzzi kļuva pazīstams visā pasaulē ar savu V-veida, četrtaktu, 2cilindru, 90 grādu šķērsenisko, gaisa dzeses dzinēju.


Sākot ar 1964.gadu Moto Guzzi sāka ražot sērijveidā tā saucamos „Lielos” V-veida motociklu dzinējus, kuru darba tilpumus bija līdz 1000cc.

No 1977.-1985.gadam Moto Guzzi ražotnē paralēli „Lielajiem” dzinējiem tiek komplektēti arī
„Mazie” dzinēji, kur sākotnējā motora kubatūru 350cc tika papildināja 500cc, 650cc un 750cc dzinēju spektru.

Ekonomisko iemeslu dēļ „Mazie” Moto Guzzi dzinēji tiek projektēti kompakti, vienkārši, paredzēti plašai masveida ražošanai.
Arvien tālāk uzlabojot dzinēja mehāniku, ap 1980 gadu Moto Guzzi inženieri beidzot panāk vēlamos panākumus, novēršot eļļošanas problēmas, kas līdz tam vajāja agrīnās versijas „Mazos” dzinējus. Moto Guzzi nāca klajā ar tolaik inovatīvo Nikasila pārklājumu cilindros.

Pateicoties teicamajām tehniskajām īpašībām, ekspluatācijas un remonta vienkāršībai, Moto Guzzi „Mazie” dzinēji gūst lielu popularitāti un Moto Guzzi laiž klajā gan standarta versijas, gan speciāli pielāgotās un aprīkotās, piemēram, Itālijas patruļpolicijai un armijai.

Sākot no 1979.gada līdz pat 1989.gadam Moto Guzzi ir piegādājis militārās versijas aprīkojuma motociklus Nato bruņotajiem spēkiem un Holandes armijai.

Par vēlīnās ražošanas flagmani kļūst Moto Guzzi V65,kas piedzīvo virkni tehnisku uzlabojumu kā, piemēram,4 vārstu versiju (V65 Lario), tradicionālo 2 vārstu uz cilindra vietā.

Moto Guzzi V50Nato

Specifikācija:

Dzinējs Gaisa dzeses, četrtaktu, šķērsvirziena 90 ° V-veida,
2 cilindri, OHV, 2 vārsti uz cilindru

Dzinēja tilpums 490cc, 74 x 57 mm

Jauda 45 Zs

Kompresijas pakāpe 10.8:1

Degvielas padeve 2 X 27mm Del`Orto karburatori,16,5L degvielas bāka

Starteris Kikstarters,elektrostarters


Transmisija 5 pakāpju, kardāna piedziņa

Bremžu sistēma priekšējās bremzes 2x 260mm diski, aizmugurējās – viens 235mm bremžu disks


Ritošā daļa priekšējā riepa 3,25-18,aizmugurējā riepa 3,50-18



Pašmasa 152 kg




Šis 1985.gada Moto Guzzi V50 Nato ir teju retro motocikls, kuru es droši varu dēvēt par Oldsūlo klasiku.
Latvijā šis līdz šim ir vienīgais eksemplārs.

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/guz1.jpg

Konkrētais moto ir atceļojis no Holandes, kur tas kalpojis Holandes armijas vajadzībām -
konvojam, armijas ziņnešiem.

Kā savdabīgo uzreiz jāpiemin armijas aprīkojums, kas bez tradicionālas olīvzaļā maskēšanās
krāsojuma ir papildināts ar sānu bagāžas koferu uzkabi, aptumšošanas gaismekļiem, miglas
lukturi, kikstarteri papildus elektrostarterim.

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/guz2.jpg


Motocikls ir nostāvējis garus gadus Holandes armijas rezervē un veicis vien nieka 8 000 km.
Motocikla oriģinālā armijas komplektācijai ir tapušas veiktas dažas korekcijas – pielāgojot
motociklu CSDD skates prasībām, uzstādīti 2 aizmugures skata spoguļi.

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/guz3.jpg



Praktiskās nepieciešamības labad moto aizmugurē uzstādīta bagāžas redele.


Oriģinālās ādas sānu kastes aizstātas ar tik pat oriģinālām tērauda nato munīcijas
kastēm.

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/guzzis-1.jpg

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/guzzis2-1.jpg

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/guzzis3.jpg

Vēl oriģinālās šosejai paredzētās riepas aizstātas ar speciāli grants un zemes ceļiem
paredzētām 18 X 350 riepām.
Ja sākotnēji braucot pa grants ceļu ar oriģinālajām riepām pastāvēja priekšējā riteņa
izslīdēšanas draudi, tad līdz ar pareizā protektora riepu uzstādīšanu, moto uzvedas lieliski uz
grants un zemesceļa.

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/guzzis.jpg

Pozitīvais:

Pievilcīgas cenas motocikls

Lēts ekspluatācijā, rezerves daļas ir pieejamas un cenas tām ir ĻOTI iepriecinošas

Ekonomisks degvielas patēriņā~4L/100km

Motocikla dalītais rāmis ļauj veikt motora remontu neceļot to laukā no rāmja vai neatdalot no
transmisijas, kas ir acīmredzams pluss, ja remonts tiek veikts kara lauka apstākļos, kur
ātrumam ir nozīme.

http://content8-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/ramja-shema.jpg


http://content8-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/dalita-virsbuve.jpg


Kikstarters papildus elektrostarterim, gadījumā, ja akumulators ir sausā

12V elektrosistēma ar bezkontakta BOSCH aizdedzi

Miglas lukturis kalpo par drošas braukšanas elementu nelabvēlīgos laikapstākļos.

Viegli vadāms dēļ sabalansētā un salīdzinoši mazā svara un šaurajām riepām
Lieliski uzvedas gan uz grunts, gan piķa, viegli guldās līkumos, eleganti izmantojama V2 motora
radītā iespēja sabremzēties ar motoru pirms līkumiem uz grants, kur asa bremzēšana nozīmētu
„sazemējumu”




Kardāns atsver visas papildus galvassāpes par ķēdes spriegošanām, mazgāšanām un
eļļošanām

5 pakāpju transmisija ir vairāk nekā pozitīvi, ja tiek braukts pa asfaltu, kur katrs augstāks gaņģis ir ne vien iespēja kustēties ātrāk, bet arī ekonomiskāk

Armijas bagāžas uzkabe lieliski atrisina visas līdziņemamo mantu novietojuma problēmas dodoties garākā pārbraucienā vai ceļojot

http://content8-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/kastes-ar-ramjiem.jpg

Negatīvais:


Samērā īss 1.gaņģis

2 vārsti uz cilindru

Ne gluži mīnuss, bet tomēr prasās spieķu riteņus lieto disku vietā(standartā visiem "Mazajiem" Guzzi, izņemot Offrouda modifikāciju V65TT)

Tradicionālais deficīts -18 collu riepas ar offroudam paredzētu protektoru

Eļļas filtrs atrodas motora kartera iekšpusē

Virzienu indikatora slēdža noveidojums augšpusē


Vēl piebildīšu, ka LV totāla bezceļa apstākļiem ar Eirobedrēm un pārējām ekstrām, šis
ir pilnībā sevi attaisnojošs Oldskūls moto ikdienas braukšanai, gan pilsētā, gan laukos uz grants vai zemes ceļa.

http://content26-foto.inbox.lv/albums/m/marccus/psc/guzzis2.jpg

modža
15.Nov 2012
+ 1
patīk
- 1
Interesants braucamais. Labi piemērots Retrotūrista pasākumam....:)

ja
16.Nov 2012
+ 2
patīk
- 1
...un perfekts pasniegšanas stils!

Vaterland
05.Jan 2013
+ 3
patīk
- 0
Nedaudz atskatoties uz pagājušo gadu un jaukākajiem brīžiem ar klasisko moto tehniku LV bezceļu ārēs.

Ņemot vērā apstākli, ka saorganizēt vairākus retro braucējus vienuviet un vienā laika nogieznī vienmēr ir problemātiski, jo cilvēciskais faktors - darbs, ģimene vai vienkārši slinkums ņem virsroku pār moto aktivitātēm, vienmēr esmu rēķinājies pats ar savu dalību un tā nekad nav likusi vilties :)

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560399_1548.jpg

Tā nu tas ir iegājies, ka pašā vasaras vidū esmu uz moto un jau ceturto gadu veicu solo daudzdienu braucienu pa LV ceļiem un bezceļiem.

Cenšos izvairīties no apnicīgā un mazkvalitatīvā asfalta seguma, un kāri meklēju iespēju tikt uz grants ceļiem vai vismaz uz grunts.

Moto ir pielāgots drošai un ātrai braukšanai pa jebkuru no segumiem, taču sirdij tuvāki tomēr grantētie ceļi, jo ārpus LV robežām ir pieejams viens vienīgs bezgalīgs asfalts, pa kuru braukt daudz kārt neinteresantāk atšķiriībā no grantenes vai zemes ceļa.

Izgājuša gada brauciens mani veda no urbanizācijas centra galvaspilsētas uz mazpilsētu, precīzāk - Aizputi, kur nedaudz saglabājot intrigu Retromoto lasītājam, piedalījos radošās aktivitātes 2 nedēļu garumā.

Bet visu pec kārtas ....
Nonāku pirmajā aptāšanās punktā - uz Jaunmoku pils iebraucamā ceļa, kur blakus zied rapši.
Eck, rapšu saldā smarža gaisā ir brīnišķīga!

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560399_2554.jpg
http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560400_3078.jpg
http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1357381177_1285.jpg
Tālāk ceļš ved caur Kandavu uz Sabili.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560743_1619.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560400_4991.jpg
Neaprakstāms miers un klusums visapkārt Abavas ielejai.
http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560400_5604.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1357381207_1980.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1357381241_1676.jpg

Izšmaucot caur Sabilei esmu sev tradicionālajā apskates objektā - Pedvāle, kur bez nemateriālām kultūras vērtībām, iepriecinu sevi ar gardām un sātīgām pusdienām turpat esošajā kafejnīcā!

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560744_2498.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1357381753_1344.jpg

Ne mirkli nezaudējot, dodos tālāk ceļā. Esmu jau soli tuvāk pirmajam posmam ar bezceļu :)
Absolūti nevienas dzīvas dvēseles un jel kādas auto satiksmes.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560744_3628.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1357381934_1175.jpg


Tieku uz iemīlotā 20km grants ceļa posma Sabile-Kabile.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560907_2789.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560907_3259.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356560907_4532.jpg

Un moto braukšanas prieks var sist augstu vilni. Ja kāds nav braucis pa šo posmu, tad varu vien rekomendēt, jo šeit iespējams izbaudīt daudzus asus pagriezienus, virāžas un nedaudz paugurainu reljefu ar līkumu līkumiem.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1357381286_1197.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1357382429_1221.jpg

Nonākot līdz Kabiles-Kuldīgas ceļam ar skumjām secinu, ka grantētais meža ceļa posms ar fantastiskajiem līkumiem, kas spētu sacensties ar Kangaru kalnu ceļu ir nonīcināts un tā vietā ir izbūvēta absolūti jauna, taisna, plata un garlaicīga divvirziena šoseja nekurienes vidū. Acīmredzot, Latvijas Meži ir ieinteresēti sava biznesa attīstībā, jo viscaur ceļa garumā abās pusēs ceļam, mežā stiepjas iekšā jaunizbūvetas meža takas baļķvedējiem :(

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1357382430_2138.jpg


Izbraucot vēl pārpalikušo, neizbūvēto grants ceļa posmu, nonāku uz Kuldīgas apvedceļa. Daudz nedomājot griežu Aizputes virzienā.

Uz Aizputes ceļa vien pāris auto. Relaksētā noskaņā paiet gandrīz viss posms, līdz brīdim, kad sajūtu belzienu pa savu pusšāli.

Trieciens bija daudz spēcīgāks mekā ierastais vaboļu tarāns, tādēļ nolemju apstāties un noskadrot , kas tas īsti bija.

Acīmredzami, ka esmu krustojis kursu ar kādu zemi lidojošo bezdelīgu, ar maktenāku putnu, droši vien brauciens beigtos horizontāli šļūcot ja asfaltu.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356561602_1449.jpg

Esmu savā mītnes vietā Aizputē.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356561765_2505.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356561912_1427.jpg

Kā jau augstāk minēju, tad 2 nedēļas esmu veltījis kam šādam :

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356561913_2777.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356562062_1532.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356562062_2783.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563929_1265.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356564418_1772.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356564476_1373.jpg
Lai mazinātu samulsumu, paskaidrošu, ka tas ir ikgadējs Aizputē notiekošs čuguna mākslas simpozijs.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356564028_1370.jpg

Pa starpu mākslas aktivitātēm sanāk arī daža laba ekskursija uz kādu mežā pamestu senu baznīcu, līdz kurai ceļš ir plata grantene, gan Jūrkalnes stāvkrastu.

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356561574_1580.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356561765_1298.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356561658_1985.jpg

Pēc stāvkrasta apmeklējuma uzmeklēju kartē grants ceļu un kārtīgā tempā steidzos atpakaļ uz Aizputi. Iemesls steigai ir samērā banāls - iestājoties tumsai mežā, ir pārāk liela iespēja, ka pār ceļu sāks lēkāt visi iedomājamie meža zvēri.
Ir jau krēsla un aiz manis nedaudz vēlāk braucošie ar auto man stāsta, ka esot manījuši stirnas ceļa malās.

Pienāk galvenā pēdējā mākslas simpozija diena/ vakars un šovs var sākties!


http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356564063_1721.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356564694_1770.jpg

[img]http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563862_1671.j[/img]

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563826_1335.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563638_1820.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563896_1214.jpg
Diez vai būs daudz cilvēku, kas redzējuši ka iespējams tikko kausētu metāla šķidro masu liet leduskluča veidnē?

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563216_1166.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563171_2959.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563216_2147.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356563170_1284.jpg

http://www.motopower.lv/files/member_galleries/9092/10737/500/1356564556_1079.jpg

Noslēdzot uz šīs mākslas nots, pateicos par jūsu uzmanību! :)

zaika
05.Jan 2013
+
patīk
-
super rakstiņš! mm lasot par granteņu izbraukāšanu radās pacilāta sajūta, kas var būt labāks par meža vai plašo pļavu ceļu? dažus gabalus esmu braucis, vēl bikīt tūrista ietvarā, man ļoti patika :)
P.S. zilonītim snuķīti vajadzēja uz augšu, nes laimi un bagātību ;)

RatEnpreis
05.Jan 2013
+
patīk
-
Vai tā kurināšana notikās uz saliņas Tebras upē ? Ehh, Āzput - tēva dzimtene........ Liels nogurums līdz Āzput ar tādu aparātu aizbraukt ? Bet ja laiks - lietus, vējš ?

Vaterland
05.Jan 2013
+
patīk
-
Viss metalurģijas pasākums norisinājās Tebras upes krastā, Žīdu pirts turpat blakus.
Tā kā kursēšana no un uz Aizputi bija ne viena vien, nācās braukt arī lietu, bet sānu uzkabē vienmēr ir līdzi zviedru armijas ūdens necauršaujamais praķis,tad tas bija 2 min jautājums. lai apstātos un uzvilktu pa virsu.

Braukšanas pozīcija ir ar samērā taisnu muguru, līdz ar to nogurums minimāls, un kas tad tur ir līdz Aizputei aizšaut? :) nieks salīdzinot ar gabaliem, kas nodragāti vienā piegājienā pa vakareiropu.

trollstigen
21.May 2013
+
patīk
-
Super !Patika apraksts,patreiz esmu Holandee,varbut man arii nopirkt kautko taadu,tagad braucu ar Honda transalp.kas arii ir super mocis...

Vaterland
02.Jun 2014
+
patīk
-
Nedaudz atmiņas atsvaidzināšanai par Moto Guzzi V50 Nato un Condor A350 (21:35min)


Vaterland
24.Oct 2014
+ 3
patīk
- 0
Ziema vēl nav iestājusies, taču arī turpmāka moto sezona LV vairs nav paredzama, līdz ar to neliels video
ar tīkamāko melodiju, ko labprāt klausīšos arī nākamjā sezonā!


Vaterland
04.Aug 2015
+ 3
patīk
- 0
Viena no svētām lietām jebkuram sevi cienošam motociklistam ir kaut reizi gadā izkustināt moto techniku un doties tuvākā vai tālākā ceļojumā ar moto.

Tā kā LV, manā skatījumā, ir pietiekami izbraukāta un tajā ir arvien mazāk ar ko iespējams pozitīvi pārsteigt, tad kā šīs vasaras moto 2 diennieka mērķis tika nosprausta it kā tepat blakus esošā, bet patiesībā tik tālā Saaremaa. Brauciena mērķis bija "ķert kaifu" no kvalitatīvu grants ceļu braukšanas bez nevajadzīga mazohisma technikas sakarā, citiem vārdiem sakot - Īsts motociklisms.

Taisnības labad pieminēšu, ka Saaremaa un Hiuma biju apciemojis jau iepriekšējā gadā ar modernāko mūsdienu moto techniku un tas bija man paŗteidzošs atklājums, ka, patiesībā, Igaunijas salas ir daudz tuvākas Skandināvijai savā noskaņā nekā to varētu domāt. Jau pirmās Saaremaa iepazīšanas reizē man kļuva skaidrs, ka noteikti atgriezīšos un izbraukšu pa Saaremaa grants un meža ceļiem ar tam atbilstošu techniku - Moto Guzzi v50 .

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438708748-dsc01616a.jpg

Sacīts - darīts!

Lai gan sākotnējais plāns paredzēja, ka salu izpētei varētu veltīt visas 3 dienas ar nakšņošanu teltīs pie dabas krūts, tika ieviestas zinamas korekcijas no mana ceļojuma kompanjonu puses, kuru rīcībā bija vien 2 dienas un vispiemerotākais motocikls priekš mūsdienu LV totālā bezceļa - BMW R100 (R) G/S.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438708682-dsc01613a.jpg

Lai arī uzsākot braucienu laikapstākļi nebija daudzsološi,turpceļš un salas tika izbrauktas pa sauso.
Pirmais pieturas punkts bija Salacgrīvā.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438705311-dsc01622a.jpg

Tika operatīvi noorganizēta karsta tēja, neatejot no kases (c)

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438705382-dsc01620a.jpg

Pāris h laikā bijām nonākuši līdz prāmju piestātnei, kas mūs pārcēla uz Moon, jeb Muhu salu.

Stāvot Motociklu rindā tika uzsista neliela klačā ar priekšā esošo Suomu pārīti uz diviem banditizētajiem "Panasoņikiem" . Šamējie bija izrāvušies no Helsinkiem uz nedēļas nogali pa Igauņu salām.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438705550-dsc01624a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438705600-dsc01625a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438705659-dsc01631a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438705691-dsc01628a.jpg

Pēc mierīgas pārcelšanās uz Moon, kompanjonam radās nepārvarama vēlme pēc neliela striptīza turpat ceļmalā. Acīmredzot, tas piederas pie lietas....

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438705803-dsc01634a.jpg

Nedaudz vēlāk uz kaadas no Saaremaa gratnenēm šim pat apģērba gabalam teju "pieauga atpakaļ kājas"


Tālāk tika izlemts neniekoties un vilkt pa Saaremaa Ziemeļu pusi, kur pamīšus nosasfaltētajiem ceļiem vēl joprojām ir iespēja pabaudīt arī feinu greanteni :]



Tā kā kompanjons ar savu līdzbraucēju līdz šim vēl nebija bijuši ne reizi Saaremaa,iebraucām Arensburg, jeb Kuressaare.

Kā reize, tur notikās Pils dienas un bija krietni daudz dažādas publikas, kas vazājās pa pils teritoriju dažadu gadsimtu klōzēs. Turpat līdzās pilij tika iepļauta tase kafijas, ko andelēja pāris igauņu tautas tērpos jaunieši.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438706288-dsc01637a.jpg

Taču mūsu mērķis nebija kultūras pasākumi, bet gan padragāšana pa Saaremaa grantenēm.
Kā reize izbraucām arī gar pašu jūras malu :)

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438706609-dsc01641a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438706656-dsc01650a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438706707-dsc01647a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438706751-dsc01654a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438706806-dsc01643a.jpg



Garā diena jau gāja uz vakaru un pēc Kuresaares biju jau iepriekš kartē noskatījis brīnišķīgu vietu, lai pārnakšņotu teltīs, pie dabas krūts.



Ceļā uz nosprausto naktsmītnes vietu, bijām veikuši pāris meža stigu pārbraucienus un izbraucām līdz vienam no līkumainajiem, asfaltētajiem ceļiem.



Burtiski pēc pāris līkumiem pa priekšu braucošajam Motorradam pēkšņi ceļā izpeldēja Alnis. Tikai laimīgas saktritības dēļ moto ātrums nebija liels un tas spēja savākties. Alnis kūļājoties pa ceļu veica kaut kādas nesaprotamas darbības, taču beigu beigās ar milzīgu lēcienu pazuda mežā, pāri ceļam pretējā pusē augošjās lazdās. Tas bija signāls, ka ir īstais laiks mest mieru dragāšanai pa mežiem un sameklēt naktsmītnes vietu jūras krastā.

Kā izrādījās, mēs nebijām vienīgie, kas bija noskatījuši to pašu vietu - kāda vietējā igauņu ģimene bija veikli uzkūrusi ugunskuru kadiķos, jūras krastā. Tas viss liecināja, ka vieta ir īstā un mēs mierīgu sirdi varam sliet augšā paši savas teltis pārdesmit metru tālāk un uzkurt paši savu ugunskuru :]

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707194-dsc01660a.jpg

Tumsa vairs nebija tālu un tas bija īstais laiks, lai uzslietu savas teltis.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707289-dsc01667a.jpg

Kurasaare iepriekš tika sarūpēts nedaudz mazkalibra munīcijas vakara izskaņai un saldākam miegam :)

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707370-dsc01665a.jpg


bija arī dažs labs kritušais :)

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707439-dsc01669a.jpg

Pēc lieliski pavadītas nakts, brīvā dabā, teltī, tika izlemts aizkātot līdz turpat netālu esošajam tālākajam salas Dienvidu punktam.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707497-dsc01678a.jpg

Lūk arī salas galējais punkts.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707544-dsc01677a.jpg

Irves šaurums, pār kuru ar neapbruņotu aci bija redzams Mazirbes krasts.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707584-dsc01676a.jpg

Tālāk ceļš veda mūs gar salas Ziemeļrietumu piekrasti caur ciemiem. Kā izrādījās mēs bijām ieradušies tieši laikā, jo īsi pirms iebraukšanas vienā no miestiem, uz lielceļa pa priekšu mums auļos, bez pavadām, aiznesās zirgs, kurš tik pat pēkšņi pazuda krūmos. Kamēr mēs bijām piestājuši miestā, lai nopirktu pa saldējumam, trakais auļotājs parādījās vēlreiz, taču šoreiz nesoties pa miesta nomali virzienā uz šodseju, pa kuru tieši tajā pat virzienā brauca tūristu autobuss, bet šoreiz kumeļu dzina rejošs suns. Kārtējās laimīgās sagadīšanās rezultātā zirgs nepakļuva zem autobusa riteņiem. Pēc neilga brīža sunim pa pēdām aizskrēja suņa saimniece. Tā vien šķiet, ka bijām paspējuši pieredzēt gada notikumu miestā, jo līdz ar suņa saimnieces parādīšanos, no veikala izbira laukā visa publika, ieskaitot pārdevēju :)


http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707683-dsc01680a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438707699-dsc01682a.jpg


Vienā no granteņu posmiem gar jūras malu dabūju pabaudīt purinošo - "priekša - pakaļa" effectu, taisnības labad jāsaka, pietiekami zemā ātruma diapazonā, atrodoties uz grantenes nedaudz pa diagonāli ceļam. Viss beidzās bez bietes, bet ieviesa korekcijas turpmākajā ātruma izvēlē un manvru veikšanā.

Pa ceļam tika uztaisīts neliels mauciens caur mežu :)

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438708044-dsc01683a.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438708055-dsc01684a.jpg



Pēc meža posma,nobraucot kādu gabalu pa asfaltu ,taisnā gabalā uz horizonta parādījās dīvaini noparkots vāģis škērsi, pašā lielceļa un meža malā. Piebraucot pie vāģa un redzot izšautos drošības spilvenus tapa skaidrs, ka kāds, jeb kāda, bez jelkādām bremzēšanas pēdām, ir meistarīgi "iestādījis" toyotu eglē.

Mūsu tālākā virzība bija uz Trigi ostu. lai pārceltos uz Dagö, jeb - Hiumaa.

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438708200-dsc01687a.jpg

Atiešanas laiki nebija iepriekš zināmi un pēc publicētā grafika, tuvākajam prāmim bija jāpienāk stundas laikā, taču pēc nelielas sarunas ar vienīgo Wohnwagena īpašnieku rindā uz prāmi - frici no Hamburgas,uzzināju, ka prāmis pienāks triju stundu laikā, kas automātiski padarīja tālāku prāmja gaidīšanu lieku, jo pēdējais prāmis, kas aizceļja no Dagö kontineta virzienā bija ar 3h starpību, kuru laikā izbaudīt Dagö nebija iespējams. Līdz ar to, tās grantenes un PSRS uzslietās fortifikācijas palika nākamajam gadam.

Mūsu tālākais plāns bija turpināt ceļu gar Saaremaa Ziemeļu krastu līdz pat prāmim.

Kādus kilometrus 3 pirms prāmja uz ceļa parādījās sastrēgums ar auto divās paralēlās rindās.
Kā izrādījās, tie bija visi gribētāji, kas vēlējās Svētdienas pēcpusdienā doties kontinenta virzienā.

Nepamirkšķinot ne aci, tika gāzts pa pretējo joslu un aizripināts līdz pat iebraukšanai ostā, nopirktas biļetes un uzbraukts virsū uz tik tikko pienākušā prāmja.

Tā kā šajās pat dienās uz salas norisinājās arī retromoto technikas pasākums (AAK lapā pieminēts pasākums), neiztika arī bez K750 ar sānkabēm, kuras tika norīkotas dzīties uz augšējā prāmja klāja pa stāvu un slidenu trapu. Līdz ar pirmās Kaškas problemātisko uzbraucienu, pārējie moto tika novirzīti uz apakšējā klāja.

Pēc prāmja un stiepiena līdz Pērnavai sekoja kārtīgs slapjais posms, kuram mēs visi bijām godam sagatavojušies. Negaiss mitējās vien padsmit km pirms robežas.

Pēdējā pieminēšanas vērtā epizode šajā braucienā bija posmā starp Tūju un Skulti, kad braucot pa šoseju, pa priekšu velkošajam Motorradistam ar rubuldivdesmit, uz ceļa apmēram 2m attālumā izleca stirna. Kārtējo reizi, vien sagadīšanās pēc, mums reāli paveicās. Iznākums varēja būt pavisam savādāks, ja stirna izlektu sekundi vēlāk vai tā taranētu pretimbraucošo satiksmes autobusu....Vienvārdsakot - Veiksme bija ar mums,bet varēja viss noslēgties arī šādi -

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1438708567-dsc01686a.jpg

Secinājumi pēc šī brauciena - ja ir uzstādījums atpūsties nepiecūkotā dabā un padragāt pa kvalitatīvu granteni vai caur meža stigām, netērējot lielus finansiālos līdzekļus - Igauņu salas ir īstais virziens!

Savelkot visu kopā sanāca, ka tika noripināti nieka 996 km. Nauda tika tērēta vien degvielai un kaut kādai pārtikai.

Noteikti braukšu uz Igaunijas salām vēl un iesaku to arī pārējiem!
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā

Lapa 1 no 1