"C 1961 года "Красный Октябрь" освоил производство модернизированного мотора Д-5, с увеличенной ( с 5,2 до 6 единиц) степенью сжатия. Мощность возросла до 1,2 л.с. при 4000 об/мин , расход топлива остался на уровне 1,5 л/100км.
Высокая тепловая напряженность Д-5 заставила конструкторов применить новый цилиндр с развитыми ребрами и сьемной головкой. Основной недостаток движка - высокую шумность работы- на Д-5 попытались сгладить глушителем большего обьема. В итоге уровень шума действительно понизился до 81-82 дБ (А). Тем не менее, он оставался высокочастотным, режущим ухо. Этот модернизированный двигатель Д-5М завод освоил в 1974 году. "
20.Jun 2018 | Pēdējo reizi labots 05.Jan 2020 13:56; labots 1 reizi
+ 3
- 0
Papildināšu Oriku, viņš taisa ķēžu sargus no sagataves pēc reāliem izmēriem (kopija uztaisīta pēc oriģināla, kuru turēja rokās), kā zināms, izmēri mēdz būt dažādi, piemēram, 61. un 66. gada ir dažādi garuma ziņā, neskatoties uz to, ka tiek izmantoti pareizie izmēri... ir gadījumi, kad rodas parazītiska šķirba, bet līdz ar ko, ka sargi ir paštaisīti, tos var pielāgot konkrētam rāmim.
Kas tad ir mainījies gandrīz pēc trim gadiem?
Atrastas oriģinālas lietas:
1)stūre;
2)somiņa;
3)ķēžu sargi;
4)dinamo;
5)dubļusargs;
6)priekšējā dubļusarga stiprinājums;
un citi sīkumi...
Praktiski nokomplektēju atbilstoši ražošanas gadam un nobraucu ap 3000 km, piedalījos vairākos moto pasākumos.
Pat "bloģeri" ir paspējuši izbaudīt manus spēkratus:
Un ir savs viedoklis par šī mopēda ekspluatāciju.
Ja kāds izdomās ikdienā izmantot šo mopēdu, tad ir jārēķinās, ka drošai braukšanai jāizmanto priekšējo gaismu, diemžēl, ja izmantot tajā laikā pieejamās tehnoloģijas, tad "dinamo",kā rada prakse, nav domāta izmantošanai kopā ar dzinēju, jo faktiski izdeg spuldze. Nācās izmantot 12V, bet gaisma ir vāja un mopiņš ir apzīēts tikai naktī.
Kā arī auto vadītājiem Rīgā ir dziļi pie kājas ar ko tu brauc, tas nozīmē, ka ja tu brauksi ātrāk nekā var sabremzēt mopiņš - pats vainīgs. Pieminēšu, ka apdrošināšana man maksā ap 40 eiro gadā.
Praktiski ekspluatācija ir veiksmīga un neko sliktu nevaru pateikt, ka "dakša" slikta vai kaut kas luzt... nē... pilsētas apstākļos un glabājot apsildamā vietiņā - mopiņš neiznīcināms. Triju gadu laikā dzinējā neesmu līdis vispār.
Vienīgais pa bardūriem nepālēkāt - "dakšas īpatnības dēļ".
'Ķēdes nepieciešams regulēt ik pēc nobrauktām divām bākām.
Pie karburatora regulēšanas ātri pierod un sāc izjust dzinēju... Manā gadījumā ir atšķirība, kad dzinējs ir auksts, silts, karsts. Nobraukt 15 km bez apstājas nav problēmu un mopis nekad nav pievīlis.
Kas ir ar detaļām?
- mūsdienās Gaujas vērtība ir zstipri pārvērtēta un cenu diapazons uz detaļām ir ļoti atšķirīgs. Detaļu ir DAUDZ! Līdz ar ko drusku pameklējot var visu atrast pa adekvātu ciparu.
Piemēram, oriģinālais "Dinamo" man izmaksāja 5 eiro vērtībā:
Katru mēnesi kāds pārdod Gauju, dažreiz tādas ir vairākas ss.lv.
Gribu piebilst, ka mūsu CSDD ir vienalga kā tu pie "velosipēda dubļusargiem" stiprināsi gigantisku v/n "lāpstu". Es biju sarakstījies ar viņiem - tāda ir prasība un viss.
Es negribu bojāt oriģinālās detaļas un nostiprināju numuru ar savilcējiem un man ir dziļi pofig ja numurs pazaudēsies.
Smuks mopēds, visu cieņu!
Mani pieci centi par numuru. Numurs nav nekāds baisais palags (salīdzinot ar motocikla) un tavs stiprinājuma veids ir pavisam normāls, nekur viņš neliksies. Dažam labam ķiniešu mopēdam nākas pieiet krietni radošāk lai numuru pieliktu.
Pilna versija šeit!