Aizmirsi paroli?


arvx
20.Mar 00:11 | Pēdējo reizi labots 20.Mar 2019 12:15; labots 1 reizi
+ 1
patīk
- 0
Sveiciens visiem moto mīļotājiem!
Pirmā saskarsme ar Yamahas divcilindru 2T man bija pirms 6 gadiem. Tolaik tika iegādāta Yamaha RZ250, kura gada garumā tika pielāgota un pēcāk izmantota mazmoto sacensībās. Kopš pirmās izbraukšanas ar 250nieku, sapratu, ka nepieciešams atrast 350 versiju. Problēma tajā, ka postpadomju telpā šis motocikls nesvaidās apkārt, toties rietumos sasnieguši augstas cenas, jo tiem, kuri 80tajos bija pusaudži, tagad rocība pietiekami liela, lai atļautos savu jaunības dienu sapņu motociklus. Tā teikt tirgus pats sevi ieregulēja augsto cenu virzienā.

Tad nu šāda diena pienāca šī gada janvārī, mocītis tika atrasts par pieņemamu cenu, samērā oriģinālā stāvoklī. Atskaitot kāda līšanu motorā, ko var redzēt pēc sarkanā hermētiķa pēdām, un vietām pabojātām plastmasām citus būtiskus defektus neredzēju. Mans maks paliek tukšāks, pārdevēja šķūnis brīvāks un mocis iekrauts busā.

Sāksim ar plusiem, jo mīnusus vienmēr vieglāk saskatīt:
Motora numurs vienāds ar VIN - tātad dzimtais, kas palielina moto vērtību.
Piekare stingra (cik jau tas 80to gadu motociklam var būt), neizļurkāta, priekšējie bremžu diski ļoti labi
Jaunas riepas
Saglabājušās oriģinālās uzlīmes uz bākas un ķēdes sarga.
Rūsa ļoti minimāla, arī bāka labā stāvoklī
Izpūtēji perfektā stāvoklī, nav buktes vai skrāpējumi.

Mīnusi:
Kāds pārkrāsojis aptecētājus, līdz ar to oriģinālās uzlīmes ir zudušas
Aizmugurējais bremžu disks neorģinālais
Neoriģinālās bremžu mašīnas - uzliktas no jaunākas yamahas (vecās pārdevējs dod līdz)
Karburatori neoriģinālie, bet oriģinālie nāk līdz (pēc vecā īpašnieka teiktā nomainīja jo tecēja)
Nestrādā lādēšana
Rokturu gumijas neorģinālās
Sabojāts degvielas krāniņa rokturis
Nav zināms, kādā stāvoklī motoram “iekšas”

Mērķis atjaunot, ne restaurēt, iespējams nokārtot VS statusu. Mocikletam jāizskatās šādi, uz to arī tiekšos ;)
http://rd350lc.net/3DH88grey.JPG

arvx
20.Mar 00:14
+
patīk
-
https://content27-foto.inbox.lv/albums/a/arvispastars/RD350-ypvs/20190317-171114.sized.jpg
https://content27-foto.inbox.lv/albums/a/arvispastars/RD350-ypvs/20190317-171128.sized.jpg
https://content27-foto.inbox.lv/albums/a/arvispastars/RD350-ypvs/20190317-171255.sized.jpg
https://content27-foto.inbox.lv/albums/a/arvispastars/RD350-ypvs/20190317-171138.sized.jpg

zaika
20.Mar 13:15
+
patīk
-
Labs sakums)

arvx
20.Mar 15:19
+ 1
patīk
- 0
Iespējams kādam jau zināms, kādam atvērs jaunus 2T apvāršņus - jeb ko Yamaha piedāvāja 70 un 80tajos. Vērts atskatīties vēsturē lai saprastu, modeļa RD350 uzplaukumu un norietu.
https://www.motorcyclespecs.co.za/Classic/Yamaha%20RD350%2075.jpg
Motocikli ar nosaukumu RD250/350 parādījās 1973 gadā. Burtu kombinācija RD nozīmē “Race derived” jeb atvasināts no sacīkstēm. Jāpiebilst, ka pārdošanas ļaudis nebija tālu no patiesības - motocikls tiešām bija balstīts uz tā laika Yamaha sacīkšu modeļiem TD. Rāmji bija praktiski identiski, ar nelielām atšķirībām kā priekšējās dakšas lenķis, svars, dažādi stiprinājumi lampām un citām ielas lietām. Motoru bloki gandrīz vienādi ar savstarpēji maināmiem mezgliem. Šīs salīdzinoši mazās atšķirības mūsdienās iedvesmo entuziastus būvēt “Race replicas” jeb kopijas.
http://www.coys.co.uk/wp-content/uploads/cars/auto-draft/DSC00557.jpg
Ielai paredzētais RD350 motors divtaktu, virzuļi 64mm (250niekam 54mm) gājiens 54mm, tāds tas palika arī nākošajiem modeļiem. Ātrumkaste 6 ātrumu, ar slapjo sajūgu. Bloki šķeļās horizontāli (tātad gultņu sēžas dalās uz pusēm. Kloķvārpstas apakšējais pirksts izpresējams, to nākošajos modeļos aizstāja ar integrēto pirkstu vienkāršotākai ražošanai. Degvielas samaisīšanai ar gaisu divi Mikuni karburatori, eļļošanai sūknītis, ieplūdē lapiņu vārsti. Motora jauda 39Zs (uz kloķenes gala), ātrums ap 150-160km/h.

1977 gadā RD350 aizstāja ar 44zs jaudīgo RD400 - pēdējais gaisa dzeses 2T divpodnieks, kuru no konveijera nocēla 1979 gadā, lai dotu ceļu “ūdens sūknētājam” RD350.
https://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery_M-Z_16/Yamaha%20RD400_78_1.jpg
Motorā būtiskākā atšķirība ir kloķvārpstas gājiens, uz kā rēķina arī panākts kubatūras pieaugums (no 54 līdz 62mm) Pieminēšanas vērti ir RD400 lietie diski - tie vēlāk atrada vietu Iž planeta šasijā, Jā, tieši tā, tie ir Yamaha lējumi, tie paši bremžu diska stiprinājumi. Kaut kad 80to gadu beigās vai 90to sākumā krievi iegādājās tos un 4t motorus no Yamahas lai izstrādātu jaunu 4t motociklu. Tas nenotika, bet ratiem atrada pielietojumu, iestūķējot Planētas rāmī.
https://roker.kiev.ua/techinfo/izh/tri-novie-modeli-izh-planeta-5/izh-planeta-5-7-107-015.jpg

Jaunā desmitgade Yamahai aizsākās ar revolucionāru braucamrīku - RD350LC (LC Liquid cooling jeb šķidruma dzesēšana), no LC arī aizgūts plaši britu lietotā iesauka - “elsija”. Elsija bija tiešām revolucionārs aparāts jo lika pārskatīt tā laika motociklu klases, jo līdz tam ar mācību apliecību (analoģiski mūsu A1) varēja braukt līdz 250cc motocikliem. Pusaudžiem RD250LC bija kā svētais grāls, galvenokārt ātruma (250nieks skrēja līdz pat 160 km/h) un modificēšanas iespēju dēļ - uzliek 350 cilindrus un aiziet!!!. Elsija arī bija aizgūta no 70to gadu sacīkšu aparātiem, parādījās tāda inovācija kā centrālais amortizators, priekšā duālā disku bremze un elektroniskā aizdedze.
http://rd350lc.net/Accueil4L0.jpg
Ar šo brīdi Yamaha bija uztvērusi pircēju vēlmes un elsijas izķēra kā karstus pīrādziņus. Parādījās PRO-AM sacīkšu klase speciāli tikai RD motocikliem. RD350 bija 45 bet 250 versijai ap 35zs.

Pagāja trīs gadi un 83’ajā Yamaha satricināja divtakteru tirgu ar jaunu tehnoloģiju - YPVS (Yamaha power valve system) jeb maināmu izplūdes augstumu.
Mērķis palielināt griezes momentu mazajos apgriezienos, vienlaikus nenoraujot “augšas”. Pēc mūsdienu standartiem sistēma ļoti vienkārša - rullītis ar iegriezumu, kurš rotē atkarībā no apgriezieniem. Rullīti ar trošu palīdzību groza elektromotors kuru kontrolē YPVS bloks.
http://rd350lc.net/YPVStech.JPG
http://rd350lc.net/EngineRZ2.jpg
Lapiņu vārsti lielāki kā iepriekšējiem modeļiem, par motora piebarošanu kalpoja Mikuni karburatori nu jau ar Power jet sistēmu. Aizdedze elektroniskā, ar apsteidzes regulēšanu. Pēc šādām izmaiņām RD350 YPVS jauda sasniedz 63Zs bet 250 versijā 49Zs, pie motocikla sausā svara ap 142kg neslikti dinamikas rādītāji. Ritošajā daļā izmaiņas skāra bremžu sistēmu - divu disku bremzes priekšā un diska bremze aizmugurē, aizmugurējā amortizācija progresīvā, rāmis perimetra tipa, krietni stingrāks kā elsijas galerts.
Ypvs versijas aizdīķa tirgos jeb ASV, Kanādā, Japānā un Austrālijā bija pazīstama ar nosaukumu RZ350. Attēlā redzamā ir īpašā, tā laika GP500 sacīkšu leģendai veltītā Kenny Roberts versija.
http://rd350lc.net/1EL85front.jpg

1985 gadā tiek izmainīti aptecētāji, bāka, izpūtēji un citi nieki, lai atsvaidzinātu izskatu.
http://rd350lc.net/1WV86-3.jpg
Dekādes beigas iezīmēja jaunas tendences divtakteru modē - parādījās V-veida divcilindru 250nieki, jeb ielas Race-replicas. Tādi motocikli kā Suzuki RGV 250, Honda NSR 250 Un Kawasaki KR1 sāka noteikt toni ceturtdaļlitriem, jo jauda nemitīgi auga, uzlabojās amortizācija un motocikli ievēroja stingrus svara vērošanas kursus. RD350/250 vairs nespēja konkurēt ar alumīnija rāmjiem un apgrieztajām dakšām, tās laiks bija iztecējis. Ar šādām tādām izmaiņām to ražoja vēl pat 90to sākumā Brazīlijā vietējam tirgum, motoram samazināta kompresijas pakāpe viņu sūdīgās degvielas dēļ un brazīļu grūtībām ievērot tehnoloģiju un saglabāt precizitāti. Yamaha turpināja cīņu par 250 tirgu ar TZR250 dažādās variācijās, bet tas jau ir cits stāsts.

Laacis_ar
20.Mar 22:15
+
patīk
-
Man bij šāds 1982g. motocikls.Tajā 1998gadā vēl nemācēju to pareizi novērtēt! Nopirku itkā neejošu(bij tikai karbiņos mazas problēmas) pa 80 doičmarkām. Pārdevu radinieka dēlam pa 450 ls! Tas kautkur samainija to pret reno automobīli,, kautkur lv viņš gan jau mētājas. Tagad saprotu tā pareizo vērtību. Bij ūdens dzese.,temperatūras manometrs,dzinējs kā bildē ..2 karbiņi. mocis bij tāds kā trešais no apakšas,,baltais,tikai sarkans ar melnu. Eļla dzinējam lējās atsevišķā bāciņā,un ar sūknīti padevās uz karbiņiem. eļlu tērēja ļoti maz vienmē šaubijos vai pietiekami.Tapēc aukstam mēgināju saskatīt vai dūms ir,,kautcik arī bij bet siltam nekādu dūmu nemanija!

Andris_Z
27.Mar 17:35
+ 0
patīk
- 1
arvx 20.Mar 2019 00:11
Sveiciens visiem moto mīļotājiem!

Bet, ko nozīmē "TZR" ? Kas tur īpašs.
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā

Lapa 1 no 1