Labdien zinātāji, man jautājums, vai ziemu nostāvējis benzīns sajaukumā ar ilgi nemainītām svecēm var dot jaudas kritumu pavecam, japāņu karburatora motoram, kā arī vai dēļ tā var būt neizprotams, ļoti nelineārs jaudas pieaugums atkarībā no droseļvārsta atvēruma?
Es tik zinu, ka tas "benzīns" ko pārdod benzīna pārdotavās ir viens vienīgs orgāniskās ķīmijas savirknējums. Varbūt tomēr ir zināms aptuveni ko tur liek kopā?
Ja benzīns pastāv, tad tie dažādie ētri izgaro. Tur ir visādi organiskās ķīmijas ēteri iekšā.
Ja sveces pēc motora darbības ar slapju kārtiņu pārklājas, tas nav vairs normāli.
Venrezi ir gadijies visparejs kuriozs, benzintankā noperk benzinu, ielej mopī, nevella neruc, puss mopi parjauc itkā viss okey, nolej no Bakas benzinu svaigi pirkto piešauj serkoku, nedeg vispar, Tur nebija runa par to ka udens , Vienkarši benzins kā benzīns bet nedegoš Ielej tādu mašīnā un ČAU.
Pēdējo 20 gadu laikā par benzīntankā pirktu nedegošu benzīnu stāsti nav dzirdēti. 80/90-to gadu mijā pats tādu esmu nopircis - tā saukto "kooperatīvo", kas sastāv no benzīna, dīzeļdegvielas un ūdens. Bet tas no mucas - ceļa malā.
Biežāk jau gadījies,ka tie stāsti par slikto benzīnu ir pārspīlēti.Bet,protams,benzīns sastāv no dažādi iztvaikojošām frakcijām un vēl kādiem nezināmiem piejaukumiem .Ja benzīns glabāts siltumā un ne labi noslēgtās tvertnēs,tad daļa vieglāk gaistošo frakciju iztvaiko.Kopā ar švakāku kompresiju un dzirksteli,apkvēpušu sveci,neprecīzu degmaisījuma sastāvu,vēl kādiem eļļas nosēdumiem stāvējušā motorā var rasties iedarbināšanas grūtības.Nostāvejušo degvielu jau nevajag liet zemē,to var sajaukt ar lielāku daudzumu svaiga benzīna un nolietot.