Aizmirsi paroli?


Zirnis
28.Feb 2019 | Pēdējo reizi labots 11.Mar 2019 17:28; labots 1 reizi
+
patīk
-
Decembrī dabūju rokās divus mopēdus, 88 Minsku un nenosakāmu motorizētu brīnumu (iepriekš nekāda saskares ar moto nav bijis, esmu tikai auto fanāts). Gribu līdz siltajai sezonai dabūt vismaz vienu pie dziesmas, tāpēc šodien saņēmos un sāku mēģināt nenosakāmo brīnumu kustināt. Protams, abas bremzes ir noķīlējušās un stum kā gribi, nekas negriežas. Kā lai to trumuli dabū vaļā? Attēls: https://imgur.com/a/XhOt0i3
Abiem ir pirkšanas/pārdošanas papīri no 92 gada, Valmieras CSDD teica ka var tādus aparātus legalizēt.

DamnRiga
01.Mar 2019
+
patīk
-
Vai nenosakāmā brīnuma bildi varētu ielikt?

Zirnis
01.Mar 2019 | Pēdējo reizi labots 02.Mar 2019 00:32; labots 1 reizi
+
patīk
-
https://imgur.com/a/t4mvvAw <-- nenosakāmais brīnums
Ar trumuļiem tiku galā, ar koka klucīti un āmurīti maigi klapēju riteņa griešanās virzienā, atnāca vaļā pēc pusstundas.
Tagad cenšos saprast ko dara motorā ejošā, no ārpuses neko neturošā, diagonālā skrūve. Viss it kā noskrūvēts, kopā viņu tur tikai smagi sakaltusi blīve un varbūt tā skrūve. Atskrūvēt viņu nevar ne ar mānīšanu ne spēku, tikai labu skrūvgriezni salauzu.
Labojums: Palasījos tepat kādi braucamie citiem ir, izskatās pēc Rīga-7. Manējam tikai ir modificēts sēdeklis lai aizmugurē var uzlikt instrumentu kasti un garo benķi (gan kaste, gan benķis ir).
Kopā turošo blīvi brītiņu mēģināju ar nazis+koka gabaliņš+āmurs metodi dabūt vaļā, bet tā kā nezinu cik bieza tā blīve ir un panākumi bija minimāli, ātri metu pie malas pirms neesmu kaut ko vēl salauzis.
Iepriekšējais īpašnieks teicās esot nolicis jo motors noķīlējās. Tagad viss ir noķīlējies dēļ ūdens un rūsas kaudzes (nekas nav caurrūsējis, virzulis/klanis/gredzeni atverot man pat eļļu uzlēja, ūdeni nav redzējuši, visi pārējie zobrati ir stāvējuši ūdenī, bet izskatās labojami ar birstīti un eļļu). Noņemot ģeneratoru nevarēju nobrīnīties kāpēc veic tikai 3/4 apgriezienu uz abām pusēm un it kā atdurās, tad izjaucu un atradu iekšā skrūvi izbirušu un ieķērušos spolē. Tā kā ģenerators negriezās, attiecīgi arī radās iespaids ka motors ir pagalam. Ģeneratoram nav ne vainas.
Pedāļi tikuši upurēti lai ieliktu kārtīgu kājas bremzi uz aizmugurējo riteni, diezgan loģiska modifikācija.

rasbainiex
02.Mar 2019
+
patīk
-
Tā skrūve kopā neko netur. Laikam, paredzēta bija, lai var izliet no karteriem sakrājušos degvielu, ja nu ir tā gadījies. Motoru var izjaukt, bez tās izskrūvēšanas. Cerams runājam par vienu un to pašu skrūvi :)

Zirnis
02.Mar 2019
+
patīk
-
https://imgur.com/a/8FXu970 Runāju par šo skrūvi. Joprojām domāju kā lai dabū blīvi vaļā. Neizskatās ka motorā būtu kaut kas jauns gluži jāpērk, toties vairāk uztraucos par gaisa filtra neesamību un gružiem pilno bāku. Vai šādiem aparātiem gaisa filtrs ir paredzēts? Un kā lai dabū tīru bāku, negriežot viņu vaļā?

bbarda
02.Mar 2019
+
patīk
-
To skrūvi vari nemocīt vaļā,tā ir kartera skrūve,šitiem triperīšiem ir dikti vēlams likt iekšā gultņus ar blīvslēgiem,orģināli nenāk ar blīvslēgiem.

KramsXX
02.Mar 2019
+
patīk
-
To skrūvi izmantojām gadījumos, kad gadījās tā pavairāk pārliet motoru. Izskrūvēji, pāris reizes pagriezi aiz rata un liekais ārā. Svece protams arī jānoslauka sausa. Bet ne vienmēr palīdzēja, jo pārlej jau tad, kad nevar iedarbināt.

vlDream
02.Mar 2019
+
patīk
-
Tev tas braucamais ir kārtīgi iesūbējis ierūsejis

Zirnis
03.Mar 2019
+
patīk
-
Rūsa un gruži piederas pie lietas. Cik noprotu, tas motors ir D-6. Kā lai dabū laukā ģeneratora zobratu? Cik saprotu, viņam ir gara ass, kuras otrā galā bija ķēdes piedziņas zvaigznīte. Uz zobrata it kā gara strīpa, līdzīga skrūves galvai ir, bet kā jau pilnīgi viss šajā motorā, nav kustināms.
Atradu literatūras sadaļā kaut ko par to zvēru, bet pārāk daudz kirlicas burtu tur.

rasbainiex
03.Mar 2019
+
patīk
-
http://www.wagnerland.ru/index.php?topic=1388.0
vari šeit iemest aci, tad bilde rādīsies gaišāka. Kirilicas burti arī te ir, taču bildes ir diezgan.

Zirnis
05.Mar 2019
+
patīk
-
https://imgur.com/a/L1ywqFl
Izjaucu sajūgu beidzot, pēc ilgas mocīšanās. Man par nelaimi atklāju, ka aiz sajūga atrodas vēl 3 skrūves, kas tur kopā čaulu. Bet čaula jau ir dabūta vaļā līdz tādai pakāpei, ka var mierīgi pa spraugu skatīties cauri un iebāzt skrūvgriezni. Kad būs izdevies atmānīt vaļā tās trīs skrūves, varēšu beidzot redzēt no iekšpuses cik daudz man būs jāpulē.
Pašas plāksnes lai arī plānas un ūdenī bijušas tomēr vēl ir lielākoties metāls, nevis plāksnes formas rūsas čipši. Pēc pucēšanas 50/50 vēl būs izmantojams.

Zirnis
06.Mar 2019
+
patīk
-
Konkrētajam motoram līdz lietojamībai būtu jādabū jauna kloķene un klanis, pārējais ir izbirstējams. Šobrīd motors tiek nolikts zem galda, lai pagaida kad atradīšu aizvietotāju vai detaļas. Rāmi un bremzes gan var sataisīs skaistus atkal.

Zirnis
11.Mar 2019
+
patīk
-
Šodien skaistais laiks izvilināja laukā ķimerēties pa šķūni un pieķēros riteņiem. Tikai viens gultnis brīvi griežas, pārējie nedaudz pretojās. Kā lai izjauc tos centriņus un ko iesākt ar virsū esošajām gumijām? https://imgur.com/a/e3sfPx1
Bremzes sataisīju un darbojas kā paredzēts, abiem riteņiem.

Muravejists
11.Mar 2019
+
patīk
-
Zirnis 11.Mar 2019 17:31
Kā lai izjauc tos centriņus un ko iesākt ar virsū esošajām

Ak mīļ dieniņ!!! Tad nu gan problēma! Ņem āmuru un dorni un sit laukā! Gumijas pašas izkritīs!

Zirnis
18.Jul 10:00
+
patīk
-
Daudz ūdeņu aiztecējis, bet daudz arī noticis. Šī rīdziņa ripo bet dokumentāciju neizdevās nokārtot. Iegādājos citu kurai gan izdevās.
Garais stāts īsumā par visu kas tika darīts pirms nešanas uz CSDD:
1)izkarsēts izpūtēja līkums. Bija tik pilns ar kvēpiem ka nevarēja pudeļbirsti drāts galā izvilkt cauri.
2)Uzlikta jauna aizdedze. Iepriekšējais īpašnieks bija priekšējajā lukturī ierīkojis "sekretku" ar kuru varēja aizdedzi izslēgt. Man tā sekretka pēc trīs slēgšanas reizēm izbeidzās un nedeva aizdedzi vispār, nācās izravēt visu to pasākumu ar saknēm.
3)Grozāmais gaisa filtrs atzīts par komisku un smiltis iekšā raujošu un aizstāts ar radošu mājasdarbu
Jaunais galvenais varonis: 83 gada Rīga 13. Rāmis no 11, viss pārējais no 13. Varētu būt uzskatāms par eksotisku modeli, bet man ir stipra nojauta ka bija no noliktavām jādabū ārā pēdējie R11 rāmji un tā uz ātru roku radās šis hibrīds. Cik zinu tad D8 motori 11ajiem nenāca, šim tāds ir un pat sakrīt visi nummuri ar pirkuma talonu. Iegādāts Valmieras "unitī". Bildē: Cēsu CSDD nummuru salīdzināšanā gaidu rindā aiz ķīniešu skūtera kuram 10 minūtes meklēja neesošu rāmja numuru un beigās ierakstija motora numuru.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1595055888-1xtn5hm.jpg
Paldies Cēsu CSDD par to ka viņiem ir labākas lietas ko darīt nekā piekasīties pie slikti piesistām rāmja nummura šiltes kniedēm. Skatījos http://www.retromoto.lv/forum/jawa-stadion-1960-g-motovelosipeda-regis...htm#170304 kā citiem ir, nav labākas. Valmieras CSDD man ieteica žigli tīties prom pirms sauc policiju par pārsistiem numuriem. Ne Es ne iepriekšējais īpašnieks neesam to šilti aiztikuši.
Bilde no dažas dienas vēlāk. Gaismiņas kuras maina spožumu atkarībā no motora apgriezieniem ir ņirgāšanās par tēmu un naktī ar tādām nav ko darīt. Kaut kas nobirs, apstāties pieskrūvēt un paliksi tumsā. Tika pielūkota sena drošinātāju/slēdžu kastīte, tajā iemānīts maziņš tradicionālais skābes akumulators, viss nopakots kārtu kārtās ar gumijas loksnēm izolācijai un audumu lai nebūtu tur nekādas kratīšanās vai, pasarg dievs, slapjuma vai īssavienojuma. Rāmī caurumu urbšana pilnīgi atkrīt, tāpēc tika piekonstruēts neuzkrītošākajā veidā zem benķa.
http://www.retromoto.lv/images/uploads/1595055783-pcdydej.jpg
Protams, ir kas rauks uzacis par šādām modifikācijām, bet šis mopēds domātsbraukšanai . Satiksmē ar kaķactiņu priekšā un tik blāvu lampiņu aizmugurē ko redz tikai pavisam tumsā piedalīties nevar. Tad tie ir gabarīti, nevis tuvie/dienas gaitas lukturi. Lukturu konstrukcijā neko nemainīju, tikai ieliku LED spuldzītes lai ēd mazāk elektrības un spīd krietni spožāk nekarsējot cienījami veco bet labi saglabāto reflektoru. Izmēģināju apmākušā naktī, pilnīgā tumsā redz 25-30m uz priekšu, mani pašu no visām pusēm redz no ļoti liela attāluma. Prasās kā nebūt izdomāt tālos lukturus lai redz lietas pirms jāveic riepas deldējoša bremzēšana, bet tas jau būtu izvirtība un var pagaidīt. Būtu interesanti dabūt rokās Deltu un izpētīt vai spidometrs darbojās tāpat kā Minskai: trosīte uz priekšējo rumbu. Tad varētu uzlikt arī šim braucamajam.
http://www.retromoto.lv/images/uploads/1595055857-7jbr7rx.jpg
Pirms krāsošanas jāuzkonstruē tehniski ideāls (motors un gaismas jau ir), jānoslēpj visi vadi (aizdedze varbūt jāiebāž akumulatora kastītē lai nespokojas uz rāmja nekas lieks, bet nezinu ko papildus vadu garums nodarīs pretestībām) un jāizdomā ko darīt ar brīvkustību priekšējajā dakšā. Ja netrīc rokas var braukt, bez ap mazām bedrēm un straujākos manevros nekam neder. Varētu ņemt no otra, bet gribas lai abi ir braucamā kārtībā, tas nekas ka viens bez nummuriem. Ja kādam Valmieras/Cēsu pusē ir lietojama dakša vai remkomplekts, droši rakstiet PM. Gatavs braukt arī tālāk.
PS. Forumam steidzami vajadzīgi tehniskie atjauninājumi. Bildes var ielikt tikai no šeit augšuplādētajām un neatbalsta emocijikonas.
 
 
Lapa 1 no 1

Pēdējie ziņojumi Forumā