Nu jau gandrīz gads apkārt kopš pēdējiem notikumiem. Šo laiku Mosis (pacients) principā ir pavadījis nu jau manā šķūnī bez īpašas kustības.
Bet tad nāca pagājusī svētdiena, kad es SSā ieraudzīju perfektu dzinēja donoru, un spontāni tika pieņemts lēmums, ka jāņem ciet. Attiecīgi pirmdien zvanīju un pirmajā pārdevējam pieejamajā laikā biju klāt ar treileri, jo bija skaidrs, ka šo nedrīkst laist garām.
Gads sludinājumā bija norādīts 1972., tā arī plāksnīti apsaktījies neesmu, bet viss tīrs un smuks, dzinējs pirms pāris gadiem esot arī ticis iedarbināts. Uzlikts arī jauns degvielas sūknis, nu un kopumā viss pa smuko. Priekšas bleķi un bamperi ir labākā stāvoklī nekā pacientam.
Tāpat arī ir nolemts, kas tālāk notiks ar pacientu un kāds vispār ir projekta mērķis. Izvērtējot paša un ģimenes šībrīža prioritātes un intereses, ir kļuvis skaidrs, ka šis nebūs restaurācijas projekts. Man tam nav ne laika, ne līdzekļu, ne gribēšanas, kas laikam ir galvenais, jo ja būtu gribēšana, tad arī pirmos divus tā vai citādi varētu sazīmēt.
Tā kā mana misija pārņemot pacientu bija tā saglabāšana, tad plāns līdz šīs vasaras beigām ir aptuveni šāds:
- dabūt dziesmā dzinēju, kamēr tas vēl ir donora virsbūvē
- nojaukt pacientu, sakārtot tā apakšu
- sakrāsot, pārlasīt, sakārtot piekari
- sataisīt (droši vien pārlasīt) bremzes
- ielikt dzinēju pacientā
- savilkt elektrību
- iespēju robežās piekopt pacienta salonu, t.i. visu satīrīt, un, cerams, salikt jaunas paneļa plastmasas, kas, izskatās maksā 2,5x vairāk par donoru.
- saņemt TA uzlīmi
Tātad šis būs remonta, saglabāšanas un cerams arī nekā daudz nesačakarēšanas projekts, galvenais ir panākt, lai pacients ir braucošs un satiksmei legāls. Viss. No bleķiem saliksim labāko, kas ir pieejams, bet tas arī viss. Rūsiņa, ja tāda ir virspusēja, pagaidām paliek.
Šeit liekam pauzi. Ja kādam vēlāk uznāks gribēšana taisīt pilnu restaurāciju, būs labs sākuma punkts, ja ne, tad auto vienalga būs saglabāts un drīkstēs braukt pa ceļiem.
Galvenais, lai nav kā šobrīd, kad šķūnī vietu aizņem grūti stumjams un nedaudz nomācošs vraks.
ieteiktu tai virspusējai rūsiņai ja tāda ir un tiks atstāta, uzpūst kādu ķīmiju lai negrauž tālāk, esmu dzirdējis labas atsauksmes par krown T40, liekas kad tas bij T40. ar to nopūt to rūsiņu lai neiet dziļak jo būsim reāli visi caurūsējuši bleķi ir sākušies ar virspusēju rūsu, pēc tam mazāk izdevumu, mazāk čakara. varbūt kāds zinošāks vēl varētu ko ieteik uz rūsas iekonservēšanu?
no tautas metodēm liekas nekas labāks par izlietotu motoreļlu, tieši motoreļlu ne citu, laikam nebūs. atrabotka iz zelts, tik nosmērē gan kā velns visu
Pirmkārt, ja rūsa ir, tad to iekonservēt nav iespējams.
Otrkārt, mans skatījums te ir vienkāršs - ja tas viss šos gandrīz 50 gadus ir nostāvējis, tad pa vēl trim vai pieciem gadiem nekas kritisks nenotiks. Noķellēt redzamos bleķus ar izstrādāto eļļu arī šķiet kaut kā bišķi par brutālu, pie tam izskatīsies reāli pretīgi tas viss.
Bet nu jāsāk darīt pēc plāna un tad jau redzēs, ka notiks, tās plānotās darbības viena otru neizslēdz.
Tavs plāns un doma ir pilnīgi pareizs!!!!!
Galvenais ko nedrīkst darīt lai Tā mašīna saglabātu savu stāvokli ir neturēt mitros vai āra apstākļos....
Sauss šķūnis vai silta sausa garāža un Tā mašīna stāvēs ļoti ilgi!!!
Kad būss iespējas un laiks varēsi darbus turpināt!
Kur redzi rūsu nopūt ar Krown T40...patreiz labākais līdzeklis pret rūsu.
Galvenais auto neturēt pļavā...ja šķūnī būs caurvējš....visas gumijas saplaisās !
30.Jan 2018 | Pēdējo reizi labots 08.Mar 2018 21:57; labots 1 reizi
+ 2
- 0
Šodien notika tāds jauks gadījums kā donora piestartēšana. Jāsaka paldies iepriekšējam saimniekam, kurš spītējot vispārējai auto nojauktībai bija jau salicis kaut kādus vadus, un nenācās ilgi meklēt, ko un kā tur likt.
Nu tad atnesu aķi, visu savienoju, piemetu benzīnu, bišķi ielēju arī karbiņā un pat ļoti drīz parādījās dzīvības pazīmes. Drīz pēc tam jau leca uz pusapgriezienu.
Laikam karburators nav oriģinālais, un šķiet, ka šim vispār ir kaut kāds automātiskais čoks uz vakuumu. Un tā kā šis nav restaurācijas projekts, tad tas man pilnībā der. Pat auksts rūc ļoti patīkami un stabili. Līdz darba temperatūrai nesildīju, jo nebija laika un vēlēšanās šobrīd braukt pēc dzesēšanas šķidruma un/vai pārbaudīt dzesēšanas sistēmu. To kaut kad tuvākajās dienās.
Tagad vajadzētu pamēģināt iedarbināt sajūgu, lai varētu kādu aplīti izbraukt. Ja tas izdosies, tad varēs donoru likt nost, un sākt darbu pie pacienta. Ja neizdosies, tad droši vien arī. Svarīgākais bija pābraudīt, vai tas dzelzis griežas, un tagad ir skaidrs, ka griežas un pie tam vēl baigi labi!
Nu ko, var teikt, ka šodien projekts oficiāli iestartē...
Ir gaisā lapa https://moskvi.ch! Attiecīgi tur arī viss tālākais. Mērķis - 1. maijā braucam! Visticamāk, bez apskates, bet no pagalma jāvar izbraukt saviem spēkiem. Ceram uz labiem laikapstākļiem!
Nu čau! 11 (vienpadsmit) gadus pēc oriģinālā ieraksta, šis Mo ir atpakaļ uz ceļa.
Restaurācija te nesanāca, sanāca vienkārši remonts ar pāris uzlabojumiem. Bet nekas tā baigi sabojāts nav, līdz ar ko, ja kādā brīdī būs luste restaurēt, tad varēs turpināt no šīs vietas. Pagaidām baudām to, kas ir.
Skatos arī, ka oriģinālajā diskusijā daži esam sarakstījuši palielas muļķības par Moskviča modeļu tēmu. Tātad šis ir 1969. gada Moskvič 412, kas ir ražots Iževskā. Jā, Iževskā, ar Iž zīmītēm uz restes un stūres, taču automobilis joprojām ir Moskvich 412. Par virsbūvēm - nav tādas 408. un 412. virsbūves, jo šiem Moskvičiem modelis nosakās pēc motora. Attiecīgi ir gan 412. šajā, vecajā, virsbūvē, gan arī 408. nākamajā (ar dalītajām lampām aizmugurē). Konkrētais ir viens no pirmo gadu Iževskas ražojumiem (sāka 1967. gada beigās), zīmīgs ar to zīmīti priekšā, ko sauc par Saturnu.
Piepucē to priekšu, to sarūsējušo līsti. Piepucē resti un būs labais. Tās lietas briesmīgi metas acīs. Pārējais būs čotka, auto dzīvs ar vecuma piegaršu un smaku
Tā priekša spēlē lielu lomu tajā piegaršā. Nu redzēs, varbūt uz nākamo sezonu tur kaut ko piečinīšu. Resti vajadzētu jaunu dabūt, līste man ir no donora tīri ok stāvoklī. Beet tad uzreiz prasās arī pārējos hromus jaunus, un bamperi, un ja jau jaunu bamperi priekšā, tad arī aizmugurē vajag, jo viens tāds, otrs tāds būs slikti, un tā tas salasās.. D
Draudzene tā pati?