Šis dzinējs nav pašas saknes, šis ir - pirmais, ko sāka ražot sērijveidā. Pirms tam D4 mēģināja taisīt Harkovas velosipēdu rūpnīca, bet "nepavilka", atdeva ražošanai helikopteru dzinēju rūpnīcai, kuria lielāka pieredze un jauda darbībās ar alumīniju. Kaut arī, patiešām, spriežot pēc atlējumiem uz agrīnajiem D4 - tehnoloģija arī tur nebija diez ko advancēta.
Pēc atmiņas, vēl dažas nepieminētas īpatnības:
- mazāks ieplūdes kolektora diametrs
- īsāka ass kloķavārpstai (un kopumā, plānāks motors)
- plānākas dzēsēšanas ribas cilindram
- piekniedētā šiltīte ar nosaukumu un datiem
Es arī redzēju tikai bildes, tiesa gan, kādas 4-5 dažādas. Visas no Krievijas.
... tur tam motoram otrajā pusē vēl magneto vākam izfrēzējums, vai papildus vāciņš.
Vispār - šim otoram dīvas vājākās vietas, vājš magneto un simbolisks filtrs.
Spriežot pēc manāmi lielāka, nekā pat D8, filtra, un kaut kāda bieza izciļņa uz magneto pirmajiem motoriem - tās vājās vietas nav konstruktora plānotas, tas ir "racionalizācijas" rezultāts.
ja 28.Nov 2012 16:53 diemžēl esmu redzējis tikai bildi, un vienmēr tikai vienu-šo!
Nezinu ar nevienu cilvēku, kas šo motorīti dzīvu redz;ejis.
Bet kur ir problēma? Beidzot ir nopietns iemesls taisīt ekspedīciju uz Ukrainu un apciemot motoriņa izgudrotāja Filipa Pribiloja Aleksandra d. radiniekus, un Harkovas velosipēdu rūpnicas muzeju!? Un vispār, šī motora izgudrotājs dzimis aptuveni 1920 gadā un teorētiski iespējams, ka pats visu vēl var pastāstīt...
Rīgas 54. un 55. gada veļukiem ar jau vēlāka izlaiduma D-4 motoriņu gan klaņi bija jāloka lai varētu mīties ( to saku no pieredzes ). Man toreiz pieredzējis kalējs (ulmaņlaiku) klaņus ļoti kvalitatīvi izlocīja nenoņemot no motoveļuka un pat niķelis nenolobījās .
Šeit redzams, ka klaņi no Gaujas - ļoti manāmi platāki. Sākumā uz šī 1957.gada velosipēda uzliku viņa "dzimtos" klaņus, un arī - motoru varēja ielikt, bet - šie klaņi bija ar jau sabeigtiem caurumiem, nekādi nevarēju nofiksēt, lai nekustās. Bet nopirkt Gaujas, locītos, klaņus - izrādījās vieglāk, nekā velosipēda klaņus.
Viens gredzens ar štifti, arī pārējās detaļas atšķira
Apstrādes kvalitāte...
Jo primitīva alumīnija liešana
Karburators un filtrs
Jā, tas nav fotošops, nu nebija alumīnija, nebija, lika kas bija!
Lūk kāds gultnītis pierstā lodītes vietā