Sveiki foruma biedri, pagājušoruden jūs iepazīstināju ar manu neveiksmīgo pirkumu - Jawa 360/634 frankenšteinu. Visu ziemu nostāvēja, pienāca Covids un moci beidzot pārdevu - par to pašu cenu, par kuru nopirku. Viennozīmīgi tas varbūt nebija labs restaurējamais gabals, bet pieredzi ieguvu tādu, kā nekad savā mūžā: uzzināju par visdažādākajiem Jawa modeļiem, to uzbūvi, vēsturi, par hromēšanu, cinkošanu un par Jawa apgrozību SSā.
Bet tas ne par tēmu. Tēma ir tāda, ka iegādājos daudz cerīgāku modeli - 1962.gada Jawa 354 ar blaķeni(Velorex 560, ja nemaldos). Mocis ir turēts pēdējos 10 gadus sausā garāžā, kurā tas tikai aizņēma vietu. Mocis pēdējoreiz bija darbināts pirms 20 gadiem, bet šī gada 19.maijā tas atkal pukšķēja, radot dūmu daudzumu, kuram nebiju gatavs.
Pašlaik ir uzmontēta bāka no 360tās, bet līdzi arī nāk oriģinālā. Abas bākas sterilas Vēl līdzi nāca vēl viens komplekts ar sarkanajām uzlikām, kas aizsedz gaisa filtru, vēl viens komplekts ar izpūtēja līkumiem, blakusvāģa rāmis, kulbas dubļusargs, rezerves ritenis, nezinu, no aizmugures vai no priekšas.
Mocim kolhoza laikos veikti pāris uzlabojumi. Klusinātājiem uzliktas stabules ar garākiem galiem(ir hipotēze, ka tas, lai blaķenē dūmus nepūš), uz priekšējā dubļusarga ir dažas hromētas uzlikas, kuras vienkārši noņemt. Lieta, kas varētu radīt problēmas ir, ka vēlos saglabāt oriģinālo krāsojumu, bet pilnīgi visur tas nav iespējams, jo uz pāris daļām ir rūsas pleķi, kā arī hroms uz 360tās bākas pāris vietās sapūties. Tā kā oriģinālo krāsojumu visur saglabāt nevarēs, būs jāatrod visprecīzākais tonis, lai sakrīt.
Vēlos brīdināt, ka mocis īsti mājās man neatrodas, tāpēc tehniskos jautājumus papildināt varēšu pēc kāda laika no paprasīšanas.
Moci iedarbināju, uz vidējās kājas paslēgāju ātrumus - mana pirmā pieredze ar kājas ātrumiem. Uzreiz sapratu, ka kaut kas nav ar pusautomātu - noņemot ģeneratora vāku, redzams, ka, pārslēdzot ātrumu vajadzētu izspiesties, bet neizspiežas, izskatās, ka varbūt nepareizā ātrumu ass ielikta - par garu.
Pēc kādām 15 min priecīgas parūcināšanas izdomāju eļļu nomainīt. No iepriekšējā pirkuma palikusi bija neatvērta Motul 80w90 eļļa, dārgā. Eļļa, kas izlija bija diezgan melna, tā kā labi, ka nomainīju.
Pagājušo sestdien iemēģināju braukšanu. It kā uz priekšu iet, bet uzgāzējot uz priekšu ātrāk neiet. Sajūgs tātad slīd(palabojiet, ja nepareizi). OK nu nekas, domāju, ka vecā eļļa palikusi, un tā arī laikam bija, jo uz beigām tā kā ieķērās un uz zemiem apgriezieniem sāka iet.
Runājot par vissvarīgāko lietu, restaurācijā. DOKUMENTI!!! Žēl, ka to nav. Saprotu, ka 354 dokumentus nedabūšu, ja vien neatvadīšos no kādas no nierēm, tāpēc atradīšu vai nu 360 rāmi ar dokumentiem, vai arī visu moci un pārējo vai nu daļām vai nopārdošu. Rāmji abi ļoti līdzīgi, varbūt kāds var uzrakstīt, kādas modifikācijas jāveic, lai visu 354 uzmauktu uz 360 rāmja.
Ja mocis stāvējis būs sarūsējuši kloķvārpstas gultņi....jauc nu uzreiz ārā. Bet vispirms sakārto dokumentus.Ja nav dokumentu, tad tā ir lūžņu čupiņa.
Moci bez dokumentiem var piereģistrēt Igaunijā,oficiālā maksa Igaunijas CSDD 200 eur. Bet vajag urmasu uz ko reģistrēt.........pēc laiciņa uzrakstīsi uz sevi.
Sveiciens Latvijas CSDD ,kam retro tehnika pie vienas vietas !!!
Ja biedrs pacentīsies un savedīs atbilstošā kārtībā, tad var mēģināt kārtot VS un formēt " turētāja statusu" bez iespējas atsavināt... Bet skatoties foto, pašļaik šķiet, ka līdz tam tāls ceļš, bet prieks par apņēmību un nezaudēt iedvesmu!
Dzinēju iesaku atdot remontā kādam speciālistam, jo tev tāpat ir ko pie tā motocikla darīt.
P.S. čakli pa vasaru strādā un pelni naudu, lai pa ziemu ir ko motociklā tērēt
PP.S. Difers, ieliec kādu savas Javas bildi, lai puisim ir lielāka iedvesma.
Vespists 11.Jun 2020 20:09 Dzinēju iesaku atdot remontā kādam speciālistam, jo
Kur? Pastāsti, kur Vidzemē/Rīgā tādu cilvēku var atrast? Esmu atradis meistaru kurš Rīdziņu vienātruma motorus uztaisīs labākus un ilgmūžīgākus nekā no fabrikas, bet ka kāds ņemtos ar citiem padomju motoriem nav dzirdēts. Un aiznesot uz vnk motociklu servisu cilvēki kasa pakaušus un iesaka pirkt tā paša perioda Japāņus.
Trīs dienas nojebijos ar savas Minskas karburatora regulēšanu vadoties pēc tēva padomiem, sanāca tāds braucmais kurš mierīgi līdz 100 km/h pret kalnu iet (pats pārsteigts ka no 125cc var tādu jaudu dabūt), bet tukšgaitu nu nekādi nevar dabūt un pat ar pludināšanu uz kurbuļa ir iedarbināms ar vismaz ceturto minienu. Būtu tukšgaita, būtu uztaisjis jau arī pagrieziena lukturus un prom uz skati. Bet ar tādu šķūnī pieregulētu braucamo kauns rādīties tur.
Iedvesma man ir gana VS esmu atmetis kā variantu, nu nav variants - mocis reāli nav tavā īpašumā un viņš pieder valstij. Kergers ieteica, ka Kārlis Olainē labi taisot motorus. Izskatās, ka nu būs jālej ATF. Dokumentus laikam caur Igauniju ar Urmasu kārtošu, bet vēl jāpadomā.
Mērķis būtu uz nākamās vasaras Jawa salidojumu dabūt gatavu, vai arī vēlāk. Līdz tiesībām vēl tāpat jāgaida
Vespists 11.Jun 2020 20:09 PP.S. Difers, ieliec kādu savas Javas bildi, lai puisim ir lielāka iedvesma.
Jawa man pēdējo reizi bija kad bija 17gadu. Tas ir pirms kādiem 20 gadiem.
Arī tagad ir PSRS motocikls un arī motocikls braukšanai, bet transmisijas eļļu slapjajam sajūgam nekad neesmu lējis.
Manam Iž ar 10W40 Mannol motociklu eļļu ātri ieskrienoties izslīdējā sajūgs. Pie blīvju maiņas ielēju Mobil ATF 220 (Dexron II), jo tāds uz sitiena svētdienā bija Viršos pieejams par normālu cenu. Sajūgs neslīd, kārba slēdzas labi.
Sveiki biedri, ir sākts blaķenes apstrāde, pagaidām tikai dubļusargam. Noņēmu alumīnija profilus, visas skrūves nācās izurbt, jo visas skrūves ļoti mīkstas, uzgriežņiem rāvās nost kantes, eļļiņu sapūtu. Kur var dabūt to sarkano gumiju, kas ir profilos iebāzta; kur dabūt parasto melno gumiju(metros), kas ap atstarotājiem? Cik ļoti jānoslīpē krāsa(līdz stiklašķiedrai, līdz matētai krāsai?), lai, droši vien, liktu grunts špakteli(kā viņa precīzi saucas?) Ar kādu smilšpapīra raupjumu slīpējat? Kur dabūt tādas mazas skrūvītes ar to galviņu?
Bet tas ne par tēmu. Tēma ir tāda, ka iegādājos daudz cerīgāku modeli - 1962.gada Jawa 354 ar blaķeni(Velorex 560, ja nemaldos). Mocis ir turēts pēdējos 10 gadus sausā garāžā, kurā tas tikai aizņēma vietu. Mocis pēdējoreiz bija darbināts pirms 20 gadiem, bet šī gada 19.maijā tas atkal pukšķēja, radot dūmu daudzumu, kuram nebiju gatavs.
Pašlaik ir uzmontēta bāka no 360tās, bet līdzi arī nāk oriģinālā. Abas bākas sterilas
Mocim kolhoza laikos veikti pāris uzlabojumi. Klusinātājiem uzliktas stabules ar garākiem galiem(ir hipotēze, ka tas, lai blaķenē dūmus nepūš), uz priekšējā dubļusarga ir dažas hromētas uzlikas, kuras vienkārši noņemt. Lieta, kas varētu radīt problēmas ir, ka vēlos saglabāt oriģinālo krāsojumu, bet pilnīgi visur tas nav iespējams, jo uz pāris daļām ir rūsas pleķi, kā arī hroms uz 360tās bākas pāris vietās sapūties. Tā kā oriģinālo krāsojumu visur saglabāt nevarēs, būs jāatrod visprecīzākais tonis, lai sakrīt.
Vēlos brīdināt, ka mocis īsti mājās man neatrodas, tāpēc tehniskos jautājumus papildināt varēšu pēc kāda laika no paprasīšanas.
Moci iedarbināju, uz vidējās kājas paslēgāju ātrumus - mana pirmā pieredze ar kājas ātrumiem. Uzreiz sapratu, ka kaut kas nav ar pusautomātu - noņemot ģeneratora vāku, redzams, ka, pārslēdzot ātrumu vajadzētu izspiesties, bet neizspiežas, izskatās, ka varbūt nepareizā ātrumu ass ielikta - par garu.
Pēc kādām 15 min priecīgas parūcināšanas izdomāju eļļu nomainīt. No iepriekšējā pirkuma palikusi bija neatvērta Motul 80w90 eļļa, dārgā. Eļļa, kas izlija bija diezgan melna, tā kā labi, ka nomainīju.
Pagājušo sestdien iemēģināju braukšanu. It kā uz priekšu iet, bet uzgāzējot uz priekšu ātrāk neiet. Sajūgs tātad slīd(palabojiet, ja nepareizi). OK nu nekas, domāju, ka vecā eļļa palikusi, un tā arī laikam bija, jo uz beigām tā kā ieķērās un uz zemiem apgriezieniem sāka iet.
Runājot par vissvarīgāko lietu, restaurācijā. DOKUMENTI!!! Žēl, ka to nav. Saprotu, ka 354 dokumentus nedabūšu, ja vien neatvadīšos no kādas no nierēm, tāpēc atradīšu vai nu 360 rāmi ar dokumentiem, vai arī visu moci un pārējo vai nu daļām vai nopārdošu. Rāmji abi ļoti līdzīgi, varbūt kāds var uzrakstīt, kādas modifikācijas jāveic, lai visu 354 uzmauktu uz 360 rāmja.
Iemetīšu arī kādu bildīti.