Tā kā, ar lūžņu slimību slimo daudzi, tā arī man pienāca nākamais projekts. Diezgan apzināti gan aizvirzijos prom no pamoju tehnikas un mopēdiem, jo kautkā Soviet motocikli neuzrunāja. Galu galā, restaurēt Jawu vai NSU cenā lielas starpības nav.
Tika uzrakta šitāda dzelžu kaudze, Es teiktu diezgan liels saliktenis, bet pamatā bija OSL 251 WH 39.g
Īsumā tajā laikā diezgan populārs motocikls, bet kautkā aizgājis nebūtībā dēļ tā, ka visi grib lielos tilpumus 350cc+.
Parametri šim ir 250cc 10.5zs, 4 pārnesumu kārba.
Patiesībā tieši NSU izvēlējos nejaušības pēc, un iepriekš nebiju diezko info ievācis par konkrētās motociklu sērijas izpildījumu utt.
Bet nu neko, dzelži mājās, un sāku mēģināt saprast, kas tur ir, kas tur nav, vākt katalogus un apzināt, ko vajag/nevajag, kas atbils un kas nē.
Izdarīts tika diezgan pamatīgs un detalizēts izpētes darbs, pēc kura, bija +- skaidrs, kādam tam mocim būtu galā jāizskatās un kādām detaļām uz viņa jābūt.
Tad sāku ar visa izjaukšanu un dzelžu tīrīšanu, lai apzinātu stāvokli detaļām utt.
Tika novērsti dažādi defekti, kautkas arī uztaisīts jauns, laikam labākais bija bākas korķa vietas restaurāciju, jo tur kāds bija izdomājis, ka jaogriež gals un jauzliek uz vītni.
Par laimi padomija bija diezgan labi kopējusi, un pašu korķa stiprinājumu varēja paņemt no iž49 bākas.
Tad kad rāmis un +- dzelži bija saremontēti, tika salvoti defekti un atdtots uz krāsošanas procesu.
Te jau dažas bildes, no nokrāsota.
Paralēli dzelžu procesiem, izjaucu arī dzinēju un kārbu, lai sakārtotu rūcošos mezglus. Dzinējs par laimi bija diezgan dzīvā stāvoklī, ar eļļu iekšā un nesarūsējis, tāpat arī ātrumkārba. Tad tas viss tika izjaukts un notīrīts.
Tad tika salabotas bojātās detaļas. Visvairāk bija cietis ķēžu vāks. Tur nācās krietni pacensties lai uztaisītu formas un stiprinājumus.
Tika satīrītas dzinēja detaļas, kkas nopirkts jauns, sakopta kārba, kas par laimi bija labā kondīcijā.
Tad, kkādu laiku notika tikai diezgan pamatīga katalogu un piegādātāju pētīšana un detaļu pasūtīša lasīšana, Tirdziņi, ebays, dažādi privātie tirgotāji, aftermarket ražotāji pa eiropu, lai salasītu trūkstošās detaļas vai vnk detaļas, kuras pie apkopes janomaina.( visadas gumijas, blīves utt).
Diezgan pinķerīgi gāja ar virzuli, jo to vajadzēja lielāku, nekā pieejams no standarta remontiem(cilindrs bija bojāts un negribējās mainīt dēļ identiskiem dzinēja/cilindra nr.
Tad nu palēnām uz gada beigām kautkas bija uztapis un atnācis, un sāku kko skruvet kopā. Pirmām kārtām jau dzinēju.
Tad jau atnāca rāmis un vēl kautkādi dzelži un varēja jau sākt ieraudzīt kkadas pozitīvas aprises.
Laikam viens no sarežģītākajiem elementiem bija ratu savākšana, jo atrast nesapuvušas un nesasistas oriģinālās ratu aploces ir diezgan liels izaicinājums.
Nākamā sadaļa ir ratu rumbu konstrukcija, kurā kārtējo reizi var pārliecināties par konstrukcijas sarežģītību, ļoti daudz dažādu sīku detaļu.
Bet nu galu galā viss salasīts, vai uztaisīts un rumbas saliktas, rati saspieķoti. Liels paldies tepat foruma biedram rechijs.
Rati perfekti un skaisti taisni.
Tad nu palēnām detaļas atgriezās no krāsošanas un tika nodotas tālāk, uzzīmēt strīpas un logo, kas ir raksturīgas šī modeļa civilajai versijai. Pēctam jau lēnām sākās kopā konstruēšanas process un rakāšanās pa salasīto detaļu kastēm.
Beidzot arī hroms no Liepājas atgriezās.
Tālāk neliels ieskats salikšanas procesā.
Pašreiz ir tiktāl, un gaidam trūkstošos elementus, lai šosezon varētu dabūt uz ceļa, jo uzskatu, ka ar tehniku ir jābrauc, nevis tikai jātur garažā. Tapēc arī viss ir taisīts, tā lai tas darbotos , kā nākas.
Tehniski viss ir salikts, noregulēts, gaismas ir, ģenerators lādē, dzirkstele ir.
Pašreiz iztrūks:
Bāka (zīmējas logo, driz jābūt)
Ķēžu sargs (gaidu, kad atsūtīs, diezgan reta detaļa)
Karburators (aizsutiju uz oldtimervergaser savest kārtībā)
Sēdeklim centrālā atspere, pats krēsls ir salikts.
Spidometrs un taure ir atrasts, tik jānoprocesē atgādāšana.
Ganjau ir vēl 20 sīkumi un lietas nākamjai ziemai(piemēram instrumentu kastes sānos).
Iesākumam kautkā tā. Katrā gadījumā NSU projekts ir interesants piedzīvojums, jo mocis ir Nortom inženiera garadarbs vācu izpildījumā, ar daudzām angļu moto iezīmēm, tajā skaitā sarežģītību daudzos mezglos. Garlaicīgi nav.
Tika uzrakta šitāda dzelžu kaudze, Es teiktu diezgan liels saliktenis, bet pamatā bija OSL 251 WH 39.g
Īsumā tajā laikā diezgan populārs motocikls, bet kautkā aizgājis nebūtībā dēļ tā, ka visi grib lielos tilpumus 350cc+.
Parametri šim ir 250cc 10.5zs, 4 pārnesumu kārba.
Patiesībā tieši NSU izvēlējos nejaušības pēc, un iepriekš nebiju diezko info ievācis par konkrētās motociklu sērijas izpildījumu utt.
Bet nu neko, dzelži mājās, un sāku mēģināt saprast, kas tur ir, kas tur nav, vākt katalogus un apzināt, ko vajag/nevajag, kas atbils un kas nē.
Izdarīts tika diezgan pamatīgs un detalizēts izpētes darbs, pēc kura, bija +- skaidrs, kādam tam mocim būtu galā jāizskatās un kādām detaļām uz viņa jābūt.
Tad sāku ar visa izjaukšanu un dzelžu tīrīšanu, lai apzinātu stāvokli detaļām utt.
Tika novērsti dažādi defekti, kautkas arī uztaisīts jauns, laikam labākais bija bākas korķa vietas restaurāciju, jo tur kāds bija izdomājis, ka jaogriež gals un jauzliek uz vītni.
Par laimi padomija bija diezgan labi kopējusi, un pašu korķa stiprinājumu varēja paņemt no iž49 bākas.
Tad kad rāmis un +- dzelži bija saremontēti, tika salvoti defekti un atdtots uz krāsošanas procesu.
Te jau dažas bildes, no nokrāsota.
Paralēli dzelžu procesiem, izjaucu arī dzinēju un kārbu, lai sakārtotu rūcošos mezglus. Dzinējs par laimi bija diezgan dzīvā stāvoklī, ar eļļu iekšā un nesarūsējis, tāpat arī ātrumkārba. Tad tas viss tika izjaukts un notīrīts.
Tad tika salabotas bojātās detaļas. Visvairāk bija cietis ķēžu vāks. Tur nācās krietni pacensties lai uztaisītu formas un stiprinājumus.
Tika satīrītas dzinēja detaļas, kkas nopirkts jauns, sakopta kārba, kas par laimi bija labā kondīcijā.
Tad, kkādu laiku notika tikai diezgan pamatīga katalogu un piegādātāju pētīšana un detaļu pasūtīša lasīšana, Tirdziņi, ebays, dažādi privātie tirgotāji, aftermarket ražotāji pa eiropu, lai salasītu trūkstošās detaļas vai vnk detaļas, kuras pie apkopes janomaina.( visadas gumijas, blīves utt).
Diezgan pinķerīgi gāja ar virzuli, jo to vajadzēja lielāku, nekā pieejams no standarta remontiem(cilindrs bija bojāts un negribējās mainīt dēļ identiskiem dzinēja/cilindra nr.
Tad nu palēnām uz gada beigām kautkas bija uztapis un atnācis, un sāku kko skruvet kopā. Pirmām kārtām jau dzinēju.
Tad jau atnāca rāmis un vēl kautkādi dzelži un varēja jau sākt ieraudzīt kkadas pozitīvas aprises.
Laikam viens no sarežģītākajiem elementiem bija ratu savākšana, jo atrast nesapuvušas un nesasistas oriģinālās ratu aploces ir diezgan liels izaicinājums.
Nākamā sadaļa ir ratu rumbu konstrukcija, kurā kārtējo reizi var pārliecināties par konstrukcijas sarežģītību, ļoti daudz dažādu sīku detaļu.
Bet nu galu galā viss salasīts, vai uztaisīts un rumbas saliktas, rati saspieķoti. Liels paldies tepat foruma biedram rechijs.
Rati perfekti un skaisti taisni.
Tad nu palēnām detaļas atgriezās no krāsošanas un tika nodotas tālāk, uzzīmēt strīpas un logo, kas ir raksturīgas šī modeļa civilajai versijai. Pēctam jau lēnām sākās kopā konstruēšanas process un rakāšanās pa salasīto detaļu kastēm.
Beidzot arī hroms no Liepājas atgriezās.
Tālāk neliels ieskats salikšanas procesā.
Pašreiz ir tiktāl, un gaidam trūkstošos elementus, lai šosezon varētu dabūt uz ceļa, jo uzskatu, ka ar tehniku ir jābrauc, nevis tikai jātur garažā. Tapēc arī viss ir taisīts, tā lai tas darbotos , kā nākas.
Tehniski viss ir salikts, noregulēts, gaismas ir, ģenerators lādē, dzirkstele ir.
Pašreiz iztrūks:
Bāka (zīmējas logo, driz jābūt)
Ķēžu sargs (gaidu, kad atsūtīs, diezgan reta detaļa)
Karburators (aizsutiju uz oldtimervergaser savest kārtībā)
Sēdeklim centrālā atspere, pats krēsls ir salikts.
Spidometrs un taure ir atrasts, tik jānoprocesē atgādāšana.
Ganjau ir vēl 20 sīkumi un lietas nākamjai ziemai(piemēram instrumentu kastes sānos).
Iesākumam kautkā tā. Katrā gadījumā NSU projekts ir interesants piedzīvojums, jo mocis ir Nortom inženiera garadarbs vācu izpildījumā, ar daudzām angļu moto iezīmēm, tajā skaitā sarežģītību daudzos mezglos. Garlaicīgi nav.