Pārbaudīju priekšas dakšas štokus....no 4 gabaliem 2 gab.uzreiz metami...viens līks kā pīpes kāts,otram izrūsējušas rievas blīvslēga darbības virsmā..
Viens labs,otrs mazliet līks....ja nostiprina aiz galiem virpā, tad vidus met 0.3mm,bet ja iestiprina aiz augšējā gala,tad otrs gals met 2mm.
Ripinot pa galdu ar var redzēt ka līks...
Jautājums: Taisnot....cik tas var izmaksāt, vai pirkt lietotu....varbūt kādam ir lieks..
Kāpēc divi vienas puses priekšējie stakani? un kas tie par virzuļiem?? Pēc tā kā viņi spīd izskatās pēc daudziem labi zināmajiem internetveikalu pussezonniekiem.. vai esi pārliecināts par šo virzuļu izcelsmi un materiāla atbilstību?
Man pašam nav gadījies ar viņiem krāmēties, bet ir nācies klausīties bēdustāstus par izlūzušām apakšām un sačakarētiem cilindriem.. varbūt drošāk uzreiz to apakšu izgriezt ārā...?
Par to virzuļa apakšu ir dalīti uzskati,laikam jau atstāšu.Spēli laikam jau jātaisa maksimālā.
Virzulis ir 2 remonta 58.47 tas ir C grupa,tad cilindram jābūt 58.52+0.01..
Sīkāk ir te:
http://www.jawaold.su/main.php?sec=__books&page=mih-04#06
Pēc iebraukšanas ,tas ir 2500km būs jāņem nost cilindri un jāskatās....kā tur viss izskatās...
Cilindrus izvirpot vedīšu Jurim Rambam....dārgāk ,bet labāk un beigās apstrāde ar Fex-hone...
Un cik mm tas dos uz stūri? Diezin vai tas lietotais būs labāks . Ja dikti gribi taisnot vari pamēģināt virpā ar gultni griežņa vietā ,bet domāju ka šajā gadījumā tas nav nepieciešams.
Ja liekumu pagriež uz sāniem, tad uz stūri tas neatsauksies nemaz.....būs jāsaliek abi štoki ar jaunām buksēm jāsaskrūvē abi kopā ar asi...distancers pa vidu...bet bez atsperēm....ja brīvi staigās uz augšu leju ,tad atstāsim kā ir..
Biju iedevis cilindrus,motora blokus ....lai piestrādā lūkas un kanālus...
Kā izrādījās cilindri no manas Jawas bij ar dažādiem lūku augstumiem,atšķirība bij vesels milimetrs....tas ir daudz! Tagad viss ir kā vajag,vēl tikai kad būs izvirpoti,izhonēti cilindri jāsaliek pusīte motora un jāapskatās cik grādus stāv vaļā ieplūde..
.....detaļas nocinkotas....pēc skata ļoti labi,pazudis nav nekas....kā būs ar rūsēšanu tad jau redzēs. ...par visu šo detaļu klāstu + 22 vēl priekš Dnepr 11......tikai 18Ls....manuprāt tas ir pa velti!
Nu ko saeļļojam un liekam plauktā...
....turku priekšas dakšas apakšas stakana pakaļdarinājums ir brāķis...Iekšējais diametrs ir ovāls - 0.05mm bukses iekšā neiet......varētu jau aizsūtīt atpakaļ ,sūtīšanu sedz un gaidīt jaunu.....bet ātrāk ir izlepēt iekšējo diametru...
Izgatavojam lepieri ,čaula čuguna ar iekšējo konusu 1.5 grādi. Uzskrūvējam uz kāta kā pistoles klusinātāju....liekam virpā un lepējam.....dabūju pačakarēties ne pa jokam....ātrāk var izlepēt motora cilindru nekā šo stakanu.Bet viss ir kārtībā un bukses iet iekšā...
Vakar sāku darboties ar motora blokiem.....sākumā iztaisnoju 2 dzesēšanas ribas.Lai iztaisnotu alumīnijs jāuzsilda līdz 400 grādiem.Sākumā patrenējos uz cita motora bloka....lieku uz plītiņas ,uzsildu visu + pašu ribu ar gāzes lodlampu.
Izrādās gāzes lodlampa pa švaku ...nevelk...lāzertermometrs rāda mazliet virs 300 grādiem...ko nu....mēģinu uzmanīgi locīt ar plaķenēm....sanāca!
Tālāk lepējam plaknes....motora blokiem un abiem vākiem...Tākā motors nebij jaukts uz pusēm plaknes bij tik mazliet jāpielepē....aizdedzes vāks gan šķībs...bet tas no donora motora. Lai nebūtu pārāk jāčakarējas ar lepēšanu,uz plates liekam smilšpapīru un pietrinam .....beigās pielepējam...viss smuki taisns!
Taisnotā riba ir otrā no augšas aizmugures daļā...izskatās jau taisni!
Lepieris ir izgatavots ar kļūdu! Obligāti bija vajadzīgas 2 dziļas spirālveida krusteniskas rievas ar ļoti lielu soli. Lai būtu kur pastai aizķerties, citādi pie visniecīgākās pārslodzes tas ieķersies un sabojās jau praktiski gatavo virsmu. Tendence ieķerties pieaug virsmai paliekot gludākai!!
Slīpējamās plates vietā var izmantot kādu nederīgu spoguli! Bet tikai galīgajai apstrāde.
Spoguļa stikla virsma vienmēr slīpēta un pulēta, kuras kvalitāti paspoguļojoties (paspēlējoties ar saules zaķīti) var arī pārbaudīt.
Kloķeni pārpresēt biju iedevis Rīgā kartingspeciālistam Andrim R.... kakliņi met tikai 0.02mm.
Intereses pēc pārbaudīju...tik tiešām 0.02mm...par darbu paņēma 35Ls.
Ķeramies klāt kārbai...pārbaudām ass aksiālo kustību....maziet par daudz.Zem bukses paliekam biezāku regulēšanas paplāksni...tagad ass aksiālā kustība 0.3mm..
Lai sildot motora blokus pie gultņu ielikšanas nebūtu jācepina blīvslēgi ,izvirpojam distancerus blīvslēgu biezumā.
Nu ko...viena pusīte salikta. Motora blokus sildot nu nevajag nekādus termometrus....pēc vectēva metodes ,kad uzspļaujot sāk čurkstēt būs pietiekoši.....gultņi sakrīt iekšā ka noklaudz vien!
Kārba ar salikta....viss saslēdzas ,dakšiņas brīvas.....kārba elementāra kā zeme..
Hi ....kulisi ieliku ar 1 robu uz leju....orģināli bij 1 robs uz augšu.....ko nu???
Otra pusīte ar pieskrūvēta....virzuļi uzmontēti.....kā vienam otram kārojas lai man tie virzuļi izjuktu.....izgatavoti jau perfekt pēc mēriem....kā būs ar materiālu tad jau redzēs???
Sajūga pusi montēsim kad motors būs rāmī....tā jau smags...būs ko celt..
09.Apr 2013 | Pēdējo reizi labots 10.Apr 2013 12:47; labots 1 reizi
+
-
Nu redz..kad kādreiz ,kaut kur uzdevu jautājumu par kulisēm, mani sakukāja par spameri !!!
Orģinālajā motocikla Jawa 634 1977 gada instrukcijā ir rakstīts....1 robs uz augšu !
1.no augšas - 1 robs uz leju.......pats personīgi pirku Daugavgrīvas ielas moču veikalā 1979 gadā.
2.no augšas - 1 robs uz augšu....bij 1975 gada 634-4-02 motors 633-3-039057.
3.no augšas - 1 robs uz augšu....bij 1977 gada 634 motorā.
Vakar ap 21.00 viens moto entuziasts zvana....skatos motoru esi salicis....bet vai uzliekot kulisi ar 1 robu uz leju ,vai var ieslēgt 4 robā....kulises kustīgā daļa metoties motora blokā.
Nu ko...lai naktī mierīgi varētu gulēt eju uz garāžu.
Tākā sajūga puse nav salikta tad viss ir redzams....huu.......nemetas blokā !
Nesauc gadus kad pirki!!! Kulises konfigurācija ir arkarīga tikai un vienīgi no Javas modeļa!
Vēl reiz saku - jo tas ir labi pārbaudīts fakts
Vecenītēm un 634/01 pirmais uz augšu.
634.8, un visām vēlākajām pirmais uz leju.
Atšķiras tikai kulises plāksne ar tiem čūskas veida izgriezumiem, kuri ir absolūti simetriski spoguļattēlā!
Nekas nekur ķerties nevar, ja šīs abas kulises arī tiktu sajauktas vietām.
p.s. Mans mocis 1977. gada izlaiduma, ja precīzāk, tad 23. augusta, modelis 634.8-00 un piemais ir uz LEJU.