16.May 2011 | Pēdējo reizi labots 24.Mai 2011 20:38; labots 2 reizes
+ 1
- 0
Mopēds Gauja. Ražots it kā 1961. gadā, bet tehniskajā pasē ir 1965.gads, jo reģistrēts 2004.gadā kā bez dokumentu spēkrats. Mopēdu iegādājos ļoti interesantā veidā. Tas bija kaut kad 2008. gada augustā. Sēdējām bezdarbībā un izdomājām aiziet parunāt ar vienu večuku, runājām par mopēdiem un motocikliem un viņš saka, ka zinot kur viena Rīga 13 ir un pirms kāda laika saimnieks to vēlējā pārdot. Dodamies ceļā apjautāties, sirms onkulītis atvēra durvis un sākām runāt par lietu, viņš saka, ka esot Gauja viņam, labi ieejam garāža apskatīties un tad biju šokā ... Gauja ar ES reģ. Nr. ... sarunājām cenu, nopirku un ar Gauju braucu mājās ! Prieks atcerēties! Tad septembra sākumā braucu uz CSDD pārreģistrēt Gauju.
Bet ja godīgi maz jau kas tur bija palicis no Gaujas ! Pēc veciem nostāstiem un pēc viena cilvēka apskata izrādījās, ka šī mopēda pirmais saimnieks bijis mans vecvectēvs ! un tad tiešām nolēmu, ka šo eksemplāru no rokām ārā nelaidīšu ... tā jau aptuveni trīs gadus Gaujiņa stāv garāžā un lēnā garā tika komplektēta un tā ... gan jau ar laiku restaurēšu, bet galvenais, ka juridiskā puse ir nokārtota un komplektācija tagad tiešām ir laba ! Bet ko vēl stāstīšu, lai runā bildes !
Tikko izstumta no garāžas
Atbraukta „mājās’’ !
Nekas nav ideāls
Un tā aptuveni divus gadus mētājas pa garāžu no vienas vietas uz otru ...
Un tad izdomāju, ka gribu kādu līkumu izmest un apskatīties kāds ir kopskats ... un ...
P.s. = atvainojos par pēdējo bilžu kvalitāti ... drīzumā sagādāšu kādu kvalitatīvāku foto
- Kājiņa, šķiet, ne tikai tradicionāli saliekta, bet arī otrādi uzlikta...
- ķēde bieza mopēda
- atstarotājs dīvainā vietā uz aizmugurējā dubļubleķa
- uz bagāžnieka - trūkst piespēdējatsperes
- balts gāzes rokturis
- neskaidrs, kāds stūres iznesums
- abi pedāļi apgrauzti
- nu, loģiski, motora pārsegs...
- krāsa Hammerite?
A tā - Gauja kā jau Gauja, var skaisti uztaisīt. Baigi labi, ka reģistrēts CSDD.
P.S. No kā izsecināji, ka Gaujas nosaukums ir bijis "Rīga-2"?
Kājiņa ir pilnībā saliekta, bet otrādi tā tiešām nav
Ķēde biezā, jo priekšā ir ''platais'' zobrats, tāpēc nebija jēgas uzlikt šauro ķēdi, bez ķēde un zobrati jauni jau ir sagādāti.
Aizmugurējam dubļu bleķim ir daudz defektu, bet to sametināšu un sataisīšu kā vajag, tur arī lieki caurumi ir saurbti un tāpēc atstarotājs ir tur kur ir ...
Bagāžniekam tās piespēdēj atsperes ir ir jau sagādātas.
Ir arī brūnais gāzes rokturis, bet pašlaik nav uzlikts
Stūre nav oriģinālā, bet ar laiku sameklēšu.
Pedāļu klaņi jāpārhromē un tad arī uzlikšu jaunus pedāļus
Protams, ka ķēžu sargi ir
Krāsots ar otiņu nenosodiet mani - tādu jau dabūju
Nu, ja jau daudzmaz sakomplektēts (tikai stūres trūkst, cik es sapratu) un ja izdodas tās detaļas vienā laidā salikt uz spēkrata - tad nākamais solis būtu izjaukšana līdz skrūvītei un defektācija, bojāto virsmu-daļu nomaiņa (ieskaitot metināšanu un krāsošanu).
Pie klaņu jautājuma - jāņem vērā, ka svarīgi, lai klaņi neļurkātos uz asīm - caurumi nebūtu ovāli un ķīlīši būtu atbilstošā izmērā.
Savādāk būs baigi nepatīkami, ja ieguldīsi lielu naudu hromēšanā, bet klaņi normāli nestāvēs, kā šis te:
Bet ja godīgi maz jau kas tur bija palicis no Gaujas ! Pēc veciem nostāstiem un pēc viena cilvēka apskata izrādījās, ka šī mopēda pirmais saimnieks bijis mans vecvectēvs ! un tad tiešām nolēmu, ka šo eksemplāru no rokām ārā nelaidīšu ... tā jau aptuveni trīs gadus Gaujiņa stāv garāžā un lēnā garā tika komplektēta un tā ... gan jau ar laiku restaurēšu, bet galvenais, ka juridiskā puse ir nokārtota un komplektācija tagad tiešām ir laba ! Bet ko vēl stāstīšu, lai runā bildes !
Tikko izstumta no garāžas
Atbraukta „mājās’’ !
Nekas nav ideāls
Un tā aptuveni divus gadus mētājas pa garāžu no vienas vietas uz otru ...
Un tad izdomāju, ka gribu kādu līkumu izmest un apskatīties kāds ir kopskats ... un ...
P.s. = atvainojos par pēdējo bilžu kvalitāti ... drīzumā sagādāšu kādu kvalitatīvāku foto