Vēsture:
Iespējams, tā ir Planēta 2, bet noteikt pats nezinu, jo tas ir mans pirmais ižs. Ražotāja plāksnīte arī trūkst, tādēļ nezinu gadu un oriģinālo modeli. Motocikls līdz nonācis pie manis pabijis, vismaz, pie trīs īpašniekiem. Dokumenti, skumjais, biežais mirklis, to nav... Pēdējo gadu ižs nostāvējis telpā ar sāli un rezultāts redzams kā plaši rūsas skarti apgabali. Mocis vēl nav pielaists, bet liekas būs darbināms, to šonedēļ noskaidrošu.
Stāvoklis:
Vispārēji - elektronika mainīta no 6 voltu uz 12 voltu. Trūkst elektisko daļu lampā, iedarbināšanai paredzēts slēdzis akumulatora kastītē. Sajūgs darbojas. Bremzes tikai priekšējās, aizmugurējo bremžu pedāli dabūju kopā ar citām daļām spainī. Ķēde mainīta jauna (iepriekšējais saimnieks Eduards teica). Karburators liekas īstais. Kreisais rokturis trūkst, aizmugurējie lukturi arī. Motors, nevaru saprast, pēc M. Gincburga liekas, ka IŽ Planeta 2, tomēr stiprinājumi neizprotami, itkā ņemti no Jupitera, jo īsi iepazīstoties ar IŽ modeļiem grāmatā liekās, ka tikai Jupiter modeļi bija ar blakusvāģi. Motora galva ir cita, oriģinļajai centrālā(liekas tas ir dekompersatora caurums) cauruma vītne norauta un galva nomainīta. Mainīts ir arī virzulis ar gredzeniem, ielikts pirmais remontizmērs, bet cilindra izdilums, pēc veca motoru speča teiktā (darba kolēģis), nav pārāk liels, lai iesākumā vizinātos apkārt mājai. Ielejot eļļu drusciņ arī kompresija bija laba.
Atliek iedarbināt
Nākotnes plāns ar šo motociklu ir piedalīties retromotokrosa tautas klasē un tad, kad būs gana, sagatavot braukšanai pa ceļu un iegūt dokumentus. Tas pēdējais ir tāla nākotne, bet tomēr oriģinālās detaļas labprāt gādāšu. Ja kādam ir, tad PM.
Lūdzu, ja kāds zina iespējamo sākotnējo modeli un šībrīža nepareizās detaļas, man ļoti noderēs Jūsu palīdzība, trūkumu, nepareizību novēršanā.
Ja kāds varētu būt laipns un pateiktu, lai būtu vieglāk orientēties, cik ir cena šāda matocikla motorom, vai Planēta (pirmās Plnanētas) motoram, kurš varētu būt ierūsējušiem gredzeniem (kaimiņš piedāvāja), jo vēl neorientējos izcenojuā un līdzekļi arī nav šveices bankā noguldīti.
Pielēju eļļiņas, saskrūvēju trūkstošās skrūves, notīrīju kontaktus un, protams, viss strādā.
Tagad būs vis visādi sīkmi, lai sataisītu normāli braucamu, jo tagad tālāk pa pagalmu nekur.
Lai paskatītos no kā rāmis, ir lietderīgi pacelt bāku un paskatīties cik spoļu stiprinājumi tur ir - ja 2, tad jupītera rāmis....kaut gan izskatās, ka tur kas ir ķīmiķots, jo motora stiprinājums nav īstais. Man pašam ir tāds viens jupitera rāmis ar planētas motoru - saurbti caurumi, lai var no priekšas motoru iestiprināt....blakusvāģa stiprinājumi jau vēl nav nekas arī planētām bija blaķenes. Karbis vēl arī vecais un tas ir labi, jo pirmkārt autentiski un otrkārt tie K36 vai nu kā tos kantainos karburatorus sauca ir baigie mēsli - izļurkājas gāzes vārsta kanāli un var pirkt jaunu karbi vai vismaz citu misiņa plāksni !
P.S. Piedošanu, bet tā 3ās planētas galva un cilindrs gan baigi stulbi izskatās uz vecāka moča, vismaz manuprāt - vispār man liekas, ka "kantainā", vai tā būtu Mt10, kāds 4,5 jupis vai astotā Jawa, soclaiku tehnika ir ne šis ne tas - ne veclaicīgs skats, ne arī mūsdienīgs pielietojums !
Vēsture:
Iespējams, tā ir Planēta 2, bet noteikt pats nezinu, jo tas ir mans pirmais ižs. Ražotāja plāksnīte arī trūkst, tādēļ nezinu gadu un oriģinālo modeli. Motocikls līdz nonācis pie manis pabijis, vismaz, pie trīs īpašniekiem. Dokumenti, skumjais, biežais mirklis, to nav... Pēdējo gadu ižs nostāvējis telpā ar sāli un rezultāts redzams kā plaši rūsas skarti apgabali. Mocis vēl nav pielaists, bet liekas būs darbināms, to šonedēļ noskaidrošu.
Stāvoklis:
Vispārēji - elektronika mainīta no 6 voltu uz 12 voltu. Trūkst elektisko daļu lampā, iedarbināšanai paredzēts slēdzis akumulatora kastītē. Sajūgs darbojas. Bremzes tikai priekšējās, aizmugurējo bremžu pedāli dabūju kopā ar citām daļām spainī. Ķēde mainīta jauna (iepriekšējais saimnieks Eduards teica). Karburators liekas īstais. Kreisais rokturis trūkst, aizmugurējie lukturi arī. Motors, nevaru saprast, pēc M. Gincburga liekas, ka IŽ Planeta 2, tomēr stiprinājumi neizprotami, itkā ņemti no Jupitera, jo īsi iepazīstoties ar IŽ modeļiem grāmatā liekās, ka tikai Jupiter modeļi bija ar blakusvāģi. Motora galva ir cita, oriģinļajai centrālā(liekas tas ir dekompersatora caurums) cauruma vītne norauta un galva nomainīta. Mainīts ir arī virzulis ar gredzeniem, ielikts pirmais remontizmērs, bet cilindra izdilums, pēc veca motoru speča teiktā (darba kolēģis), nav pārāk liels, lai iesākumā vizinātos apkārt mājai. Ielejot eļļu drusciņ arī kompresija bija laba.
Atliek iedarbināt
Nākotnes plāns ar šo motociklu ir piedalīties retromotokrosa tautas klasē un tad, kad būs gana, sagatavot braukšanai pa ceļu un iegūt dokumentus. Tas pēdējais ir tāla nākotne, bet tomēr oriģinālās detaļas labprāt gādāšu. Ja kādam ir, tad PM.
Lūdzu, ja kāds zina iespējamo sākotnējo modeli un šībrīža nepareizās detaļas, man ļoti noderēs Jūsu palīdzība, trūkumu, nepareizību novēršanā.
Ja kāds varētu būt laipns un pateiktu, lai būtu vieglāk orientēties, cik ir cena šāda matocikla motorom, vai Planēta (pirmās Plnanētas) motoram, kurš varētu būt ierūsējušiem gredzeniem (kaimiņš piedāvāja), jo vēl neorientējos izcenojuā un līdzekļi arī nav šveices bankā noguldīti.