Aizmirsi paroli?


Micuks
08.Nov 2017
+
patīk
-
Piedzina tieši pašas šāles, saliek kopā izgriež pietiekoši, lai paliktu pēdas uz šāles virsmas un tad ar šāberīti piekasa, atkal saliek un mēģina. Labi meistari ar talantu to darīja ātri, tā arī varēja atšķirt, kurš ir meistars un kurš nav. Ieteiktu pārurbt kloķenes pamatšāļu sēžas, piemeklēt mūsdienīgas šāles un pārslīpēt kloķenes kaliņus uz jaunajiem izmēriem.

Raimonds K
08.Nov 2017
+
patīk
-
Tur tā lieta ir diezgan ķimperīga un jādara palēnām pa vienai šālei un grozot kloķvārpstu .Un galvenais saeļļot kakliņus un šāles! Nekas tur nav jāpārslīpē ja nav kaut kāds brāķis. Kā blīves/ starplikas reizēm izmantoja pergamīn papīru.Ja kas neiet kā vajag tad taisa vaļā un skatās kur vaina.
Maksimālo ātrumu nespiežot tie motori gāja pietiekoši ilgi priekš tiem laikiem. Kaut arī Pobedai tas motors bija par švaku.

Micuks
08.Nov 2017
+
patīk
-
Pa vienai šālei gan nē, pēc vajadzības, jāseko līdz, lai centri nenobīdās!

Raimonds K
09.Nov 2017
+
patīk
-
Micuks 8.Nov 2017 23:25

Pareizi , neskaidri uzrakstīju. Jāpievelk pa vienam šāles vākam kad viss jau salikts pa vietām un viegli pieskrūvēts.

Micuks
09.Nov 2017
+
patīk
-
Pievilkšanas secība kā paredzēts konkrētajam motoram, pakāpeniski pievelk un mēģina vai griežas, ja sāk ķīlēt tad ar to šāli, kura ķīlē arī sāk strādāt. Beigās velk ar konkrētam motoram paredzēto spēku izmantojot metodi ar kuru atzīmē šāles un seko, kur vēl ir jāpiestrādā, Procesa beigās kad kloķene ir pievilkta ar vajadzīgo spēku tai jāgriežas pēc inerces brīvi un jo ilgāk jo labāk.

Artis12
09.Nov 2017
+
patīk
-
Būtībā uz tādas nots arī buros. Pievelc/pagriez/atskrūvē/skaties/slīpē.
Pilnīgam sirdsmieram finišā izmantoju plastigage. Pēc grāmatas vajag būt 0.04 - 0.05mm laukumam uz to arī tiks taisīts, lai nav šaubu ka kaut kur uzsils un noķīlēs. Paldies!

fire
09.Nov 2017
+
patīk
-
Tomēr vispirms jāpārliecinās vai kloķvārpsta nav līka.

Micuks
10.Nov 2017
+
patīk
-
Ja viņa nebūs līka tad tur kaut kas nebūs kārtībā :D tie ir pēckara gadi kad tika ražoti šie brīnumi + krievu precizitāte un "pedantiskums" pielaides bija +/- tramvaja pietura :) kā tad teica, "jāšauj nav" :D Nu jā un eļļas toreiz nebija vismaz tādā izpratnē kā šodien, tāpēc pielaides bija ņemtas uz tā laika smērvielām, kuras bija biezas.

Neatceros vairs no kurienes info, bet tas bija fakts, amerikāņi Āļaskā izmantoja savus motorus elektroģeneratoriem, bet tie bija tik precīzi, ka pie -40-50 iesala tāpēc iepirka no krieviem motorus, kuriem bija tādas pielaides, ka pie -50 griezās bez stresa :D

fire
10.Nov 2017
+
patīk
-
Ja kloķvārpsta ar standarta kakliem ķīlē standarta šālēs, tas nav labi. Pirms šāberēšānas vispirms tā jāizgroza visās šālēs pēc kārtas, pa vienai, pa divām utt. Ja pievelkot šāli, kurā iepriekš kloķvārpsta griezās brīvi, sāk ķīlēt, noteikti jāpārbauda vai kloķvārpsta nav līka. Ne jau kā banāns :) , pietiek ar dažām simtdaļām, ko var dabūt gatavu, nometot to ar galu uz betona grīdas, nemaz nerunājot par gadījumiem, kad klanis izbrauc caur bloku utt.

Artis12
10.Nov 2017
+
patīk
-
Aizmirsu pieminēt, kloķvārpsta ir balansēta kopā ar spararatu. Ja centrs būtu aizgājis, tas tiktu piefiksēts.
Sākumā bija traki, pievelkot tikai ar kurbuli varēja pagriezt, bet pavisam ne viegli griezās. Šobrīd šāles ir jau pietrītas ka var kloķi ar abām rokām pagriezt. :))
No šālēm ņemts nost padaudz:
1. - 0.01
2. - 0.018
3.. - 0.020
4. - 0.035
Savādi ka iepriekšējās, vecās, šāles, arī ķīlē, gan kopā, gan katrs kakls atsevišķi.
Šāles 1dien pabeigšu slīpēt/pielāgot. Tad arī izmērīšu ar plastigage vai visām ir vienāda uzspīle. Ja kaut kas atšķirsies tad kloķi nesīšu vēlreiz uz pārbaudi vai nemet. Tikai tādā gadījumā, kura iestāde mēģinās ķert simtadaļas uz tādu dzelzs kluci?

fire
10.Nov 2017
+
patīk
-
Izskatās, ka taisi nopietnāk nekā viens otrs gonkām. Pakasi vēl ar šāberi spīdīgās vietas un liec kopā. Nebrauksi jau Montekarlo rallijā :)

Raimonds K
11.Nov 2017
+
patīk
-
Artis12 10.Nov 2017 20:12
Savādi ka iepriekšējās, vecās, šāles, arī ķīlē, gan kopā, gan katrs kakls atsevišķi.

Ja saliksi atpakaļ starp šāļu vākiem tās pergamīna papīra paplāksnes tad vairs neķīlēs. Tātad vecās šāles nav izdilušas.
Un vēl jautājums vai saliki tās pašas šāles tajās pat vietās...

fire
11.Nov 2017
+
patīk
-
Starp vākiem liek paplāksnes, ja ir lietais babīts. Un papīrs nav tas labākais. Ieliktnis papīru sadauzīs un un sāks kustēties. Paplāksnes taisa no tērauda vai fosforbronzas folijas. Ieliktņiem ar šāberēšanu arī nevar aizrauties, jo babīta slānis nav biezs.

Micuks
11.Nov 2017
+
patīk
-
Meistari izmantoja misiņa folgu! Jāšāberē ne visa šāle, bet tieši kontakta vietas kamēr kontakta vieta izlīdzinās par visu kloķenes kakliņu.
Vecajās šalēs neder jo pirmkārt jāliek tajās vietās kur ir bijušas un tieši ar to pašu folgas paplāksni kur ir bijis, bet tas diez vai būs iespējams. Kloķenei ir jāgriežas viegli un jo ilgāk pēc inerces jo labāk!

Raimonds K
12.Nov 2017
+
patīk
-
fire 11.Nov 2017 10:23
Starp vākiem liek paplāksnes, ja ir lietais babīts. Un papīrs nav tas labākais. Ieliktnis papīru sadauzīs un un sāks kustēties. Paplāksnes taisa no tērauda vai fosforbronzas folijas.

Par lieto babītu ( kā polutorkas motoriem) tur ir pavisam cita opera- jo vairāk paplāksnes pēc remonta , jo ilgāk varēs braukt ik pa laikam kādu paplāksnīti izņemot .
GAZ-20; 51 motoriem vairākiem esmu redzējis papīra paplāksnes zem šāļu vākiem un kalpojuši viņi bija godam, tā kā nekas nekur nebija izkustējies.

Artis12
13.Nov 2017
+
patīk
-
Es laikam daslīpējos un gala šālei vietām sāk pazust babīta slānis ( sāk parādīties spīdīgas konsistences virsma), bet tieši šī šāle vēljoprojām ķīlē. Būs jāpērk jauns komplekts un jālasa no diviem...
Tur laikam neko citu bez paplāksnēm nevar darīt. Sākumā tika mērīts cik būs jāņem nost šālēm, ar follija starplikām starp šāļu "tiltiņiem" un tur arī parādījās cik ir liekā biezuma. Kaut kā jāatrod viduspunkts, lai nenoslīpētu visu babītu, bet tajā pašā laikā, lai šāle būtu gluda. Tad var sākt krāmēt starplikas...

Micuks
13.Nov 2017
+
patīk
-
Šerpi esi nolēsis!
Tur jau tā lieta, ja jāslīpē un jāpako ir tā, lai iecentrējas kloķene attiecībā pret šāļu korpusiem un tajā pašā laikā, lai kloķene iecentrējas šālēs. Jo vairāk no šālēm nokasīs jo mazāks resurss. Un galvenais seko, lai kloķene nestāv šķībi!

Artis12
14.Nov 2017
+
patīk
-
Slīpēju nost tik cik kloķis prasīja. Mērot griešanās spēku visas šāles bija virsū savilktas ar paredzētajiem Nm. Pa vienai ņēmu nost un liku atpakaļ. Kad šāle vairs nebremzēja kloķi, tad gāju tālāk uzliekot saslīpēto šāli atpakaļ. Nevienā brīdī kloķis nebija uz vienu šāli, attiecīgi - viss bija savās vietās. Problēma ir nekvalitatīvās šāles.

Artis12
01.Dec 2017
+
patīk
-
Kā ir 50to gadu ( un vecākiem ) auto ar jauniem stikliem? Pobedai oriģināli nāca bez jebkādiem marķējumiem vai atzīmēm. Jaunajiem stikliem marķējums arī nav.
Kas notiek ar TA?

mopis28
01.Dec 2017
+
patīk
-
a Kur problemu saskati veco zēn?
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā