Ir iegādāts pirmais retro spēkrats, klasiskā Jawa 350 ar velorex 560 blakusvāģi 1973.gads.
Esmu šajā ziņā vēl pilnīgi "zaļš", bet ceru gūt atbildēs un ieteikumus no šeit zinošajiem.
Šī brīža stāvoklis, varētu teikt, ir diezgan labs. Motors rūc, uz priekšu iet, bet iespējams zobrati padiluši jo uzsākot braukt vai braucot un pārslēdzoties ir sajūta,ka ķēde pārlec. Ātrumi pārslēgties arī reizēm niķojas. Bet šim eksemplāram ir skate uz divi gadi iedot, kas manā skatījumā jau vien ir lieliski.
Iegādājos no izbijuša skolotāja, kurš ir bijis vienīgais saimnieks šim aparātam. Protams līdzi tika doti visi iekrātie krājumi. Žēl gan vīram bija šķirties no tā, bet ceru, ka pēc gada vai diviem pie viņa pieripošu ar atrestaurētu Jawu un viņā parādīsies smaids un prieks par to, ka nodevis aparātu īstajās rokās.
Mērķis būtu atgūt sākotnējo tā košumu un izskatu. Un būtībā ir savdabīgs gala termiņš, māsas kāzas, kuras plānojas būt augustā.
Pirmais brauciens man un Jawai, bet šķirti.
Te jau es pirmo reizi pie Jawas stūres un cenšos atcerēties ātrumu pārslēgšanu (pierasts pie mūsdienu tehnikas un ātrumkārbas)
Bet svarīgākais man ir pašas blaķenes (stiklašķiedras korpuss) slīpēšana un labošana. Pirmais būtu, ar ko labāk viņu noslīpēt? Tiku dzirdējis, ka rotējošās slīpmašīnas ātri izslīpē cauri un nav tik vienmērīgi? ar koka klucīti un smilšpapīru būs mūžīgi.
Apsveicu ar antikvāru braucamo.
Paskaties vai ķēde nav par vaļīgu un zobratu, ķēdes palielināto nodilumu jau uzreiz var redzēt.
Personīgi es slīpētu ar šādu:
vai šādu:
Vienīgi ar pārāk rupjiem smilšpapīriem neaizrautos.
Atkarībā ko gribi darīt ar to blaķeni. Ja tikai špaktelēt, tad iesākumā pietiek tā kārtīgāk samatēt visas virsmas un sākt špaktelēšanas darbus un pēc tam nopietnāk pieķerties slīpēšanas procesam, ja protams nav tā, ka tā krāsa lobās nost gabaliem, bet nu bildēs vismaz tā neizskatās.
Bildēs izskatās gan tonis, gan stāvoklis labāk kā dzīvē Opis gribēdams labu, ar flakoniņu gājis pāri. krāsa ir saplaisājusi. un šur tur būs ar stiklašķiedru jāpadarboja pie blaķenes stūriem.
Gribētos zināt, kas ir neorģināls no šī aparāta vai kam vajadzētu būt.
Kā ir ar aizsargpārvalku pār krēslu- vai orģināli bija tādas " knopkas" aiz kā aizāķēt vai bija citādāks princips?
Esmu drusku pameklējis pa forumu, ko caur māti googli parādīja par blaķenes atjaunošanu un gribās dzirdēt ieteikumus ieteikumus, ja krāsa ir saplaisājusi, tad vajadzētu visu krāsu pa tīro noslīpēt? (ar kādu raupjuma smilšpapīru sākt?) un pēc tam līmēt no ( iekšpuses ???) stiklšķiedru, lai palielinātos korpusa stiprība un novērstu jaunā krāsā plaisu rašanos?
Pāris bildes ieskatam...
Slīpē uzmanīgi, jo uz tās kulbas var pieveidot viļņus, ka maz neliksies!
Ceru, ka ar leņķa slīpmašīnu neslīpē, tad to kulbu ar reizi visu varēs špaktelēt
Tas tā... padalos pieredzē ar sagatavošanu krasošanai
slīpēju ar tādu, kas augstāk tika ieteikts, kā otrais variants.
Pamanīju, ka nevar aizrauties, bet viļņus vislabāk jau varēs manīt kad būs gruntēts.
p.s. kādus soļus tu veici līdz krāsošanai? Man padomā ir noslīpēt,, šur tur no iekšpuses un ārpuses ar stiklšķiedru padarboties, špahtele, kur nepieciešams vai kur var redzēt poras, un tad ar grunti. kā ir ar "pašpildošo" grunti?
Pilnīgi pareizs Tev domu gājiens!
Noslīpe, Špaktele (no sākuma ar stiklšķiedru, tad pildošā un ja vajag finiša), grunts, krāsa!
Pildošā grunts ir laba štelle, aizpilda sīkās poras! Izmantoju tikai pildošo grunti, jo ar to var darboties universāli, dozejot škīdinataja daudzumu! Grunts kuru lietoju, bez škīdinātāja ir kā šķidrā špaktele, var pat noliet pat 1mm kārtā, bet tas tā... lai uz ātro nosleptu kasjakus! Un ja gruntij nelaauj kārtīgi izkalst, pēctam var ļoti labi redzēt uz krāsojuma rupja slīpējuma pēdas! Kad ir laiks un pagaida kādu nedēļū kamēr tā grunts izkalst, ir labi!
Ja interesē un ar krievu vaj esi uz Tu, tad te var daudz iemacities no šitiem čaļiem kanālā https://www.youtube.com/user/vitalkavitalka67
Man te no viena cilvēka izskanēja, viedoklis, ka pirms gruntēšanas vajagot nopūst ar " dekoru" , jo tad labāk turēšoties pie stikla šķiedras. kas par šo viedokli zināms?
Ja pareizi sapratu, tad ar šķīdinātāja palīdzību tu iegūsti konsistenci kādu vajag attiecīgajai daļas apstrādei, ja nav kasjaku, tad vairāk šķīdinātājs, kur vajag piešpaktelēt, tur biezākā slānī bez šķīdinātāja?
Man te no viena cilvēka izskanēja, viedoklis, ka pirms gruntēšanas vajagot nopūst ar " dekoru" , jo tad labāk turēšoties pie stikla šķiedras. kas par šo viedokli zināms?
Ja pareizi sapratu, tad ar šķīdinātāja palīdzību tu iegūsti konsistenci kādu vajag attiecīgajai daļas apstrādei, ja nav kasjaku, tad vairāk šķīdinātājs, kur vajag piešpaktelēt, tur biezākā slānī bez šķīdinātāja?
Sen nekas nav darīts, bet esmu apņēmies augustā darboties ar dubultsparu, lai septembrī pati blaķeķene jau spīdētu un laistītos. šobrīd vēl pie slīpēšanas darbiem. būtībā esmu gandrīz līdz stiklašķiedrai noslīpējis, daudzās vietās gan sanāk līdz gruntei(laikam) labāk pilnībā, lai nebūtu plaisas vēlāk krāsā?
Ieteikumi, ko darīt ar beņķa slēdzeni? tā tur ir diezgan labi iemūrēta, bet nešķiet diezko dzīvotspējīga.
Esmu šajā ziņā vēl pilnīgi "zaļš", bet ceru gūt atbildēs un ieteikumus no šeit zinošajiem.
Šī brīža stāvoklis, varētu teikt, ir diezgan labs. Motors rūc, uz priekšu iet, bet iespējams zobrati padiluši jo uzsākot braukt vai braucot un pārslēdzoties ir sajūta,ka ķēde pārlec. Ātrumi pārslēgties arī reizēm niķojas. Bet šim eksemplāram ir skate uz divi gadi iedot, kas manā skatījumā jau vien ir lieliski.
Iegādājos no izbijuša skolotāja, kurš ir bijis vienīgais saimnieks šim aparātam. Protams līdzi tika doti visi iekrātie krājumi. Žēl gan vīram bija šķirties no tā, bet ceru, ka pēc gada vai diviem pie viņa pieripošu ar atrestaurētu Jawu un viņā parādīsies smaids un prieks par to, ka nodevis aparātu īstajās rokās.
Mērķis būtu atgūt sākotnējo tā košumu un izskatu. Un būtībā ir savdabīgs gala termiņš, māsas kāzas, kuras plānojas būt augustā.
Pirmais brauciens man un Jawai, bet šķirti.
Te jau es pirmo reizi pie Jawas stūres un cenšos atcerēties ātrumu pārslēgšanu (pierasts pie mūsdienu tehnikas un ātrumkārbas)
Doma ir bleķus un abus rāmjus(jawas un blaķenes) strūklot. ieteikumi kur, ko mājās varbūt jau var izdarīt/ sagatavot? Ko atradu forumā ir kkas no šī http://www.retromoto.lv/forum/krasosana-smilsosana-pulesana-t4408.htm
Bet svarīgākais man ir pašas blaķenes (stiklašķiedras korpuss) slīpēšana un labošana. Pirmais būtu, ar ko labāk viņu noslīpēt? Tiku dzirdējis, ka rotējošās slīpmašīnas ātri izslīpē cauri un nav tik vienmērīgi? ar koka klucīti un smilšpapīru būs mūžīgi.