04.May 2010 | Pēdējo reizi labots 11.Jūl 2015 20:53; labots 2 reizes
+
-
Viss šis projekts sākās ar Materiālajās Rezervēs diezgan "uz dullo" paņemtu motociklu, kuram bija melnie numuri. Modeli noteikt nebija iespējams, jo komplektācija interesanta, uz plāksnītes izlasīt neko varēja, tikai iesistie numuri bij. Sākumā salīdzināšanā vispār tika ierakstīts Planeta 2. Pēctam kad CSDD pacēla arhīvu atklājās ka zem šī šrotmoto ir 1959. gada IŽ 56 dokumenti.
Gadu viss nostāvēja. Tākā uz šrotmoto ir tikai skaitāmas IŽ 56 detaļas, sāku meklet donoru, kurš arī tika atrasts. Tas mocis tika pētīts, darbināts un kustināts. Komplektācija ļoti laba, bet pēc vecajiem krievu laika dokumentiem sis donors bija IŽ 56K.
Tas viss atkal nostāvēja kādu laiciņu garažā, līdz tika pavisam nesen iegādāts blakusvāģis BP 58.
Vēl neviens no šeit minētajiem agregātiem nav izjaukts, tikai tikdaudz, lai veiktu nelielus remontdarbus. Galvas sāpes rada fakts, ka gan mocis, gan blakusvāģis ir pārkrāsots neizjaucot un dažas skrūves dabūt vaļā ir izaicinājums. Numura zīmes ir nodotas CSDD, lai nebūtu jāmaksā nodokļi.
Pa brīvdienām tika apvienots donors, kuram bija visi nepieciešamie stirpinājumi, ar blakusvāģi un saliktas visas oriģinālās detaļas, lai redzētu kopskatu. Tikai izbraukts goda aplis pa sētu un pat izvests pirmais pasažieris.
Vēl jāuzliek priekšā īstā riepa, jānomaina nolauztais kurbulis (ir vesels no rezerves motora, bet jāapmaina arī šlices būs). Jaunas ručkas jau plauktā gaida. Stāv arī īstais pumpis, kurš pat strādā, tikai nesaprotu kā viņu var iestiprināt zem aizmugurējā beņķa? Jaucot ārā gan jau būs vēl visādi brīnumi. Visādam gadījumam ir divas kastes ar detaļam, jauns riteņu komplekts un citas jaunas lietas.
Šis projekts pagaidām nekādu jaunu dzīvi nav ieguvis, stāv drošā sausā vietā un reizēm izvizina kādu viesi.
Bet nu pa šo laiku protams ir ievāktas daudzas jo daudzas detaļas priekš šī projekta, bet šodien tika iegūts diezgan liels retums, ko centos iegādāties jau gadus ~2...3!
Njā, štos vākus var pielīdzināt gaujas originālo ķēdessargu atradumam. Tiesa bleķus var izbaulēt pats, bet atliet tik viegli vis nav )). Sasodītā padomju attieksme ražošanā. Tai mašīnai, ja būtu precīzi pēc vācu priekšrakstiem un pašu rasējumiem uzbūvēta, vajadzētu kalpot uzticami un nevajadzētu visu laiku remontēt, sānu vāki būtu saglabājušies lielākā daudzumā.
Tad jau var teikt, ka man ir paveicies, jo pērkot moci, vāki nāca līdzi. Vienīgi pieliekot pie cilindra, ribu līnijas ir augstāk par vāku līnijām! http://myphoto.eu/jsteinbergs/photo/big/184332/Attēls014.jpg
Parastāki vāki kā pirmajās un "jonsss" bildēs vēl ir atrodami, bet jau sagādā galvas sāpes, bet šie "slaidie" vāki ir mans mērķis toč kādus 3 gadus. Jāliek gan būs garais kolektors un būs jāpiestrādā pie gaisa filtra kārtīgi, jo šiem vākiem ieplūdes lūciņu nav, gaiss nāk no aizmugures pa lielam kopā ar putekļiem.
Tās ribas bieži nesapas, bet tos vākus pieskrūvējot pie kartera, viņi mēdz nostāties kaut cik precīzāk...
Pareizi.. Labā puse ir pieskrūvēta pie kartera uz "špiļkām" un to raut nost cilvekiem bijis slinkums
Jaunāki vāki netika skrūvēti, tapēc trūkst komplektos jau
Tā kā šo projektu jau vairākus gadus atpakaļ nolēmu veidot kā "pirmā izlaiduma" Iž-56, kuram ir samērā daudz retu un deficītu detaļu, pavisam nesen tikai iegādāts donors, kuram bija tādas jaukas lietas, kā slaidie izpūtēji, lielā demfera skrūve, troses barabāns un citi sīkumi. Tā kā donoru baigi glabāt vienā gabalā jēgas nav, šodien ar draugu pastrādājām:
Izrādās, ka pazīstot Ižu, to var pilnībā izārdīt mazāk kā 3 stundās Nevienu skrūvi nenorāvām, tā kā arī papildinājām oriģinālo skrūvju krājumu.
Kādu laiku atpakaļ arī tika iegādāts blakusvāģa atstarotājs, kas ļauj teikt, ka kādi 95% detaļu ir savākts:
Šobrīd joprojam meklēju blaķenes sēdekli, blaķenes riteņa hromēto centra "kalpaku" un slēdzamos sānu vākus (tie ar 2 kniedēm ap atslēgu). Ja kas, PM!
Gadu viss nostāvēja. Tākā uz šrotmoto ir tikai skaitāmas IŽ 56 detaļas, sāku meklet donoru, kurš arī tika atrasts. Tas mocis tika pētīts, darbināts un kustināts. Komplektācija ļoti laba, bet pēc vecajiem krievu laika dokumentiem sis donors bija IŽ 56K.
Tas viss atkal nostāvēja kādu laiciņu garažā, līdz tika pavisam nesen iegādāts blakusvāģis BP 58.
Vēl neviens no šeit minētajiem agregātiem nav izjaukts, tikai tikdaudz, lai veiktu nelielus remontdarbus. Galvas sāpes rada fakts, ka gan mocis, gan blakusvāģis ir pārkrāsots neizjaucot un dažas skrūves dabūt vaļā ir izaicinājums. Numura zīmes ir nodotas CSDD, lai nebūtu jāmaksā nodokļi.
Pa brīvdienām tika apvienots donors, kuram bija visi nepieciešamie stirpinājumi, ar blakusvāģi un saliktas visas oriģinālās detaļas, lai redzētu kopskatu. Tikai izbraukts goda aplis pa sētu un pat izvests pirmais pasažieris.
Vēl jāuzliek priekšā īstā riepa, jānomaina nolauztais kurbulis (ir vesels no rezerves motora, bet jāapmaina arī šlices būs). Jaunas ručkas jau plauktā gaida. Stāv arī īstais pumpis, kurš pat strādā, tikai nesaprotu kā viņu var iestiprināt zem aizmugurējā beņķa? Jaucot ārā gan jau būs vēl visādi brīnumi. Visādam gadījumam ir divas kastes ar detaļam, jauns riteņu komplekts un citas jaunas lietas.