Aizmirsi paroli?


Krišjānis
20.Nov 2013
+ 29
patīk
- 0
Labu laiku šeit neesmu neko garu rakstījis. Nu tad, saberzējam rokas, sapļaukājam vaigus un lasām!
Mans cīņu biedrs, padomdevējs un visādi citādi izpalīdzīgais čomiņš Rolands (tas, kurš šeit kā rolis45, tas pats, kas Biķerniekos ar zilo k750 izpildījās). Manā darbnīcā ienesa m 72 rāmi, ural riteņus ar pumpainām riepām un krosa blaķeni. Jautāts par to, kas te tagad notiks – atbilde bija tieša un ātra – brauksim krosā! Tu kantēsi! Es nomirkšķināju acis un atgriezos pie virpošanas darbiem. Tā viņš tur krāmējās, ilgi domāja ko un kā, līdz kamēr attapos šķirstot sacīkšu motociklu grāmatas. Kross, kross, kross... un te pēkšņi – m75, m77, m52S.... zemās stūres, kāpšļi aizmugurē... atausa atmiņā mana mīļākā filma par ātrāko indiāni (world fastest indian), un es skaļi, ar lielu pārliecību paziņoju – Tu taisi krosenieku, es taisīšu šosejnieku. Pēc pāris dienām tāpat vērās durvis, tāpat ienāca Rolands, un tāpat viņam rokā bija vēl viens 72 sērijas rāmis un vēl daudz metāla. Tad es sapratu, ka atpakaļ vairs ceļa nav.
Daudz ilgi vakari pie internetizētas datortehnikas, daudz vecu grāmatu par motosportu 50-ajos, 60-ajos, filmas.. Cik ļoti maz informācijas ir par sporta motocikliem. Vienā no grāmatām bija minēts, ka sporta motocikls m77 esot pati pilnība, un ka braucējam vairs nav nekas jāpielāgo savām vajadzībām. Parunājot ar Arni Tomasu, sapratu, ka tās visas ir blēņas, tāpat katrs braucējs būvēja savu vienīgo un neatkārtojamo motociklu, kuram stūre bij tik zemu, cik garas rokas un līdzīgi ar kāpšļiem un visu pārējo. Tad nu nācās iejusties sacīkšu braucēja lomā.
Jau pašā sākumā bija saprotams, ka motocikls būs replika, jo atrast oriģinālu šosejnieku ir nereāli. Par bāzi tika izvēlēts M75 motocikls.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-1821.sized.jpg
Internetā pāris bildes atrastas, grāmatās šur tur pieminēts ir, tātad – uz priekšu! Motors tika izvēlēts ural standarts, jo sporta motori ir ļoti reti. (kā vēlāk atklājās, gonkās figurēja arī standart ural dzinēji).
Rāmim bija salauztas aizmugures apakšējās sveču turētājaustiņas
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-1966.sized.jpg
no cita sabojāta rāmja izgriezu veselas un pārmetināju.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-1968.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-1969.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-1970.sized.jpg
Tad lēnām sākās melnā salikšana, vietu atrada pakaļējā balstiekārta, reduktors, priekšas dakša, riteņi. Par kāpšļiem jautājumu nebija – tiem jābūt tur, kur oriģināli pakaļējie. Stūre – augstākā kāda ir bijusi smagajiem motocikliem, tikai vērsta uz leju. Pirmā pielaikošana.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-1993.sized.jpg
Rolands savā noliktavā atrada interesantu bāku, ko arī izvēlējos likt. Šauros ural dubļusargus (kādi nāca eskorta urāliem) atrast ļoti grūti, un mēs taču BŪVĒJAM šosejnieku... veiklie pirkstiņi, fleksis un metināmais aparāts = 3 sačakarēti iž augstie dubļusargi. Dubļusargu stīpiņas locīju pats, skaviņas, ar kurām tās stiprinās pie dubļusarga izgriezu ar lāzeru un izlocīju pēc vajadzīgās formas. Nācas piemetināt stīpu stiprinājumus pie dakšas.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2013.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2018.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2027.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2070.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2087.sized.jpg
Bija aktuāls jautājums par sēdekli. Beigu beigās izdomāju, ka jāliek m1a tipa sēdeklis ar atsperēm.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2028.sized.jpg
Uzliku, pamēģināju un sapratu, ka par platu. Sašaurināt kaut kā roka necēlās, tāpēc no stīpdzelža izlocīju to no nulles.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2097.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2098.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2101.sized.jpg
Pirmais kopsalikums.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2111.sized.jpg
apsēdos.... kaut kas nav. Nu nav ērti. Galīgi nav. Domāju, ka jātaisa paralonbeņķis, kas būtu nedaudz garāks un stipri ērtāks. Uzmetu skici, vizuālais galīgā tūtā.. nervi pagalam, garastāvoklis sačakarēts. Kāda jēga taisīt moci, par kuru pēc tam pats spļaudīšos, kad būs jābrauc. Paliku pie tā, ka beņķis būs labs, bet bākai jādomā alternatīva. Jātaisa līdzīgāk m77.. bet kur lai tādu bāku ņem? Otra problēma bija kāpšļi ar atrumpārslēdzēju un bremžu pedāli.. nu dikti neērti tie bildēs redzamie risinājumi. Aizbraucu uz motormuzeja stikla māju un ieraudzīju tur šo....
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2157.sized.jpg
Tajā brīdī pasaule sagriezās ar zemēm gaisā un dzima idiotiska doma – varbūt taisīt bāku no nulles? Mājās braucot daudz un dikti domāju.... Paņemt dņepr bāku, aplīmēt garāku ar stiklašķiedru? Bet kas tas par moci no plastmasas? Sagriezt dņepr bāku un iemetināt pa vidu pagarinājumu? Stulba forma tai dņepr bākai, slikti izskatīsies.. Jātaisa kā motormuzeja m52S – kantainu, no metāla un paša rociņām. Par kāpšļiem un kontrolpedāļiem arī... kas tad tur ir.. prāts, metāls un veiklās rociņas.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2404.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2406.sized.jpg
Papīrs + zīmulis + kartons = pirmais šablons.
AutoCAD + Lāzer CNC + dullais Krišjānis = 2 sagataves no 0.8mm tērauda loksnes
No finiera izzāķēju šablonu ap ko apklapēt bākas sānu malas.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2230.sized.jpg
Stūros metās gofras, uzvirpoju sfērisku atbalstu ar iecerēto malas nolocījuma rādiusu, sildīju tēraudu un ar āmuru to liecu apkārt sfērai. Sanāca tīri neko. Tad ar āmuriem uz smilšu maisa iedauzīju paša sāna formu, ko pēc tam izlīdzināju uz Tomsonu Viļņa iesāktā un manis piebeigtā English wheel. Neticēju pats tam, kas drīz vien tapa redzams.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2240.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2239.sized.jpg
Tad jau drīz arī atradās sagriezta bāka, no kuras tika paņemts viducis, vēl metāla plāksnes, šķēres, metināmais...
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2323.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2348.sized.jpg
Un otrais kopsalikums.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2340.sized.jpg
nu jau tuvu ideālam, bet tomēr.. skatos tās bildes un kaut kas nav.. tā stūre. Jātaisa atsevišķā. Sacīts, darīts. Ja jau var bāku uzmetināt, tad stūre tāds nieks vien būs. Nu, tā jau arī izrādījās..[img]
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2422.sized.jpg
Pēdējais kopsalikums.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2425.sized.jpg
Un tad jau sākās smilšošana, krāsošana, kopā likšana.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2571.sized.jpg
Par cik būvēju moci, lai varētu arī šad tad izbraukt ielās, nācās piedomāt par lukturiem. Motors standarts, no m67, jo 12V iespējas. Aizdedze – holla devējs. Motocikls brutāls, tāpēc krāsa melna matēta, ar 50-to sacīkšu stila elementiem – divām šaurām strīpiņām viscaur mocim.
Sagribējās tās baltās maliņas riepām.. bet tas, manuprāt tam visam dranduļetam piedod tādu nosacītu „cacīgumu” un gaisīgumu.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2560.sized.jpg
Beņķa pamatni taisīju pats, sastūķēju paralonu un apšuvu dermantīnu.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2412.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-3021.sized.jpg
dakšai uzvirpoju jaunas bukses no baltās plastmasas.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2570.sized.jpg
Nokomplektēta dakša
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2573.sized.jpg
Kārba:
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2857.sized.jpg
Izpūtēju līkumus notinu ar stiklašķiedras lentu, lai neapdeg kājeles. :D (tfu tfu tfu).
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2998.sized.jpg
te jau sāka veidoties ārējās aprises.
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2999.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-2902.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-3005.sized.jpg
Un tad nu sanāca tā, ka vienā jaukā dienā, nostūmo to melno briesmoni no galda, piespēru viņu dziesmā un izbraucu pirmo aplīti pa pagalmu. :)
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-3353.sized.jpg
Droši vien lieki piebilst, ka izpūtēju līkumu caurules visā garumā ir tukšas, ne? geek
Tā es drusku paripinājos pa savu kvartālu un arī drusku tālāk. Iespaidi nenormāli, apkārtējie visi bez izņēmuma lūr virsū, dažām mašīnām sāk darboties signalizācijas... STOP! motocikls vēl nav pabeigts!
http://content4-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-3714.sized.jpg
http://content4-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/IMG-3715.sized.jpg
Nu tagad gan VISĀM mašīnām sāka draboties signalizācija, kad pa tukšajiem konusiem vēlās liesmu mēles atmetoties no otrā roba līdz galam atvilkšanas. geek
Daži vicina ar kulakiem ,daži steidz filmēt..
nu un tad beigu beigās, norunāju randiņu ar čomu - fotogrāfu.
Ar to arī beigsies mans "īsais" ziņojums motociklistu tautai.
pamielojiet acis :)
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/kr-ural-sport-web-0006.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/kr-ural-sport-web-0010.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/kr-ural-sport-web-0019.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/kr-ural-sport-web-0027.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/kr-ural-sport-web-0030.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/kr-ural-sport-web-0039.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/kr-ural-sport-web-0044.sized.jpg
http://content31-foto.inbox.lv/albums/k/krisjanis.galins/ural/kr-ural-sport-0041crop.sized.jpg

Vaterland
20.Nov 2013
+ 1
patīk
- 0
Darbs ieguldīts pamatīgs. Iekš foto M72 rāmis bez bākas un beņķa vizuāli baudāmi. Tik vien, ka bākas forma draudīga - neuzmanīga braukšana un svētā mantība iet zudumā :D
Atkārtoju visiem , kas nemāk lasīt - Pamatīgs darbs ieguldīts projektā!

Spark
20.Nov 2013
+ 2
patīk
- 0
Ļoti pamatīgs, rūpīgs darbs, labas tehniskas zināšanas. Finanses šeit varētu būt mazākais, kas vajadzīgs.
Paveiktais ir daudz vairāk, nekā vienkārši atjaunot oriģinālā izskatā Latvijā visai reti sastopmo Urāla motociklu. Pēdējo esmu izdarījis, tā kā ticiet droši.
Jautājums par motoru - ja jau šosejas sporta mocis, vai motoru forsēsi?
Jeb taupīsi tā resursu, lai motors ilgāk kalpo un priecē sabiedrību?

Micuks
20.Nov 2013
+ 1
patīk
- 0
Super :like:

zamarano
21.Nov 2013
+ 2
patīk
- 0
Nu var apsveikt :like: :like: :like: . Pēdējā laikā kaut kas ļoti pozitīvs parādījies šajā forumā. Un vēl viens sporta versijas aparāts pievienojies jau esošajiem A.Popova sporta agregātiem.

ja
21.Nov 2013
+ 2
patīk
- 0
http://content30-foto.inbox.lv/albums/s/sentingus/22-09-2013/IMG-0616.sized.jpg

http://content30-foto.inbox.lv/albums/q/qmaris/RMSN_2013/IMG-9165.sized.jpg

http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1379865094-img-4232.JPG

1000000NT
21.Nov 2013
+ 1
patīk
- 0
Latvijā būvēts motocikls :) Malacis

retromāns
22.Nov 2013
+ 1
patīk
- 0
Nesen vēl pētīju ārzemnieku cafe racer brīnumus... Tur arī parasti visi apstājas pie beņķa un stūres, kaut kā nav ērti, kaut kā nav smuki geek
Darbs ieguldīts liels, un izskatās arī super, bet vai vajadzēja tiešām 72 rāmi ņemt par pamatu? :(

Gribētos dzirdēt un redzēt to liesmojošo un dārdošu briesmoni... Varbūt kādreiz ieliksi youtube kādu video :)

ja
22.Nov 2013
+ 4
patīk
- 1
datorpaaudze..jutubisti....es gan pasākumā ar viņu kopā izlaidu! Un ekonomsacīkstē iekabināju vienos vārtos!

treners
23.Nov 2013
+ 1
patīk
- 0
Pāris reizes tiku redzējis motociklu arī tapšanas stadijā, kā arī jau gatavu, izmēģinājuma braucienos Jelgavā, pirms atrādīšanas plašākai publikai sezonas noslēgumā. Troksnis Jelgavā bija bija neaprakstāms, čoperi var vienkārši pienest ūdeni. No izmēģinājuma brauciena, trokšņa dēļ, atturējos, jo nav man labi paziņas Jelgavas policijā. Bet kopumā motocikls izdevies vizuāli baudāms, un vēlreiz apliecina, ka Krišjānim rokas aug no pareizās vietas.

bilderis
25.Nov 2013
+
patīk
-
Kā ar papīriem un TA šim projektam? Vai arī uzbūvēts tikai slēgtajām trasēm?
P.S. Manuprāt projekts tev ir izdevies! Motociklam ne ko pielikt ne noņemt!

elf
25.Nov 2013
+
patīk
-
bilderis 25.Nov 2013 15:06
Motociklam ne ko pielikt ne noņemt!


Uz izpūtēju līkumiem prasās antīkāki žņaugi....

Krišjānis
25.Nov 2013
+
patīk
-
Spark 20.Nov 2013 23:11
Jeb taupīsi tā resursu, lai motors ilgāk kalpo un priecē sabiedrību?

Var jau forsēt, bet jēga? pareizi jau Tu saki, reti viņi ir, un resursi jātaupa. Jāatzīst, tāpat šis dzinējs griežas ļooooti labi.. ir pat sanācis pie krustojuma atstāt ~5m garu melnu švīku pašam tā īsti negaidot. geek
Vēl pēc maniem piedzīvojumiem ar CP un jawa 634 Jelgavā, cenšos lidot zemāk.
retromāns 22.Nov 2013 17:26
Darbs ieguldīts liels, un izskatās arī super, bet vai vajadzēja tiešām 72 rāmi ņemt par pamatu? :(

Tak sākumā es rakstu, ka tā ir reāla kādreiz ražota sacīkšu motocikla replika, nevis "custom made''. Tiem motocikliem tas m 72 rāmis arī bija. Protams, var savilkt paralēles ar Cafe racer būvētāju kustību, taču tas nebija sākotnējais mērķis.
bilderis 25.Nov 2013 15:06
Kā ar papīriem un TA šim projektam? Vai arī uzbūvēts tikai slēgtajām trasēm?

Ar papīriem un TA viss kārtībā :) protams, ka Jelgava dabū redzēt šo skaistuli. Ir pat sanācis braukt blakus policijas ekipāžām.
elf 25.Nov 2013 15:53
Uz izpūtēju līkumiem prasās antīkāki žņaugi....

piekrītu, bet nevarēju lāga izdomāt - kādi..., jo savilkt vajag ar diezgan lielu spēku.

1000000NT
26.Nov 2013
+
patīk
-
varētu mēģināt dabūt tos, ko pievelk ar škelttapu, zinu ka kantoros, kur liek autogāzi tādi ir( pievelk balonu pievadiem gofras), droši vien ka var nopirkt arī citur, jāuztaisa tāds kā skrūvjgriezis ar L veida galu, ko var ielikt tajā škelttapā, un tad var pievilkt gana stipri.

zamarano
26.Nov 2013
+
patīk
-
Nu es jau domāju, ka šāds būtu tomēr oriģinālāks savilcējs:

http://www.ural-zentrale.de/popup_image.php/pID/1885/imgID/0

un pieļauju, ka varētu arī pietiekoši labi pievilkt.

1000000NT
26.Nov 2013
+
patīk
-
nu nekur nevaru atrast tos ar šķelttapu :(

Ruu@uto
27.Nov 2013
+
patīk
-
1000000NT
nu nekur nevaru atrast tos ar šķelttapu :(
-----------------------
Mja, šodien tos laikam var atrast tikai kaut kur garāžās (pašam kādreiz bija saišķis, RAF laikos :-)),
visādās Latgalītēs, vai vietās, kur tirgo padomju auto rezerves daļas ...
Mja, Krišjāņa "prožekts" un tajā ieguldītais darbs patiesi izraisa cieņu!
Atceros, kā puikas gados vīri ar šitādiem vēl Mežaparka trasē nēsājās, ar bik savādākiem
opozītiem arī motokrosā "solo" klasē ... Jādomā, tur riktīgu vīra dūšu un spēku vajadzēja! :D

Micuks
27.Nov 2013
+
patīk
-
Man vēlm tādi no RAFa laikiem ir saglabājušies :)

Oskars
23.Jan 2014
+ 1
patīk
- 0
Siekala līdz zemei :D medus maize..Baudāms projekts.
 
 
« 12 »

Pēdējie ziņojumi Forumā