Sveiki.
Tā nu gribējās atkal pabraukt ar savu mopēdu, bet pagaidām esmu iestrēdzis pie dzirkts. Tad nu tagad par problēmu.
Mopēds ir Rīga 11 ar D8 motoru un lielo magnētu. Dzirksts ir, bet ļoti vāja(indukcijas spole-TLM-3 krievu burtiem), brīžiem pat paliek tāda, ka var pabraukt dažus metrus, bet tad "noslāpst."
Domāju, varbūt kontakti, bet nopirku jaunus kontaktus, magnētu, kondensātoru, bet nekas nemainījās. Sadomāju, ka varbūt jāpamēģina iedarbināt mopēdu ar auto akumulatoru. Ņēmu '"Žiguļa" indukcijas spoli un mēģināju iedarbināt. Pielēca uz pirmā rāviena, un strādā kamēr degviela beigsies(es tā domāju). Pieslēdzot gaismas pie pakava, tās strādā neraustoties.
Vēlējos uzzināt, varbūt kāds ir saskāries ar šādu problēmu, un zin risinājumu.
Paldies jau iepriekš.
Bet tad rodas jautājums, kāpēc pievienojot ejošu Tula 200 spoli, nekas nestrādā, un arī Iž 56 spoli pieliekot dzirksts nav. Abas spoles tika pārbaudītas ar lādētāju.
panem testeri un uz prieksu tur neka sarezgita nav,izej pa posmiem parbaudot katra mezgla savienojumus un izmeri indukcijas spolem pretestibas,ja nemaldos so visu kadreiz macija pamatskola!
Tu kārtīgi izlasīji? Ar to žiguļa spoli es darbinu no lādētāja, tāpat kā ar Tula 200 un Iž 56 spoli. Pieslēdzot pie ģeneratora tinuma, no tām spolēm nekas nenāk.
Tātad, vai nu vaina vadā, kas iet no spoles motorā uz ārējo spoli... vai nu spole motorā gļuko.
Magnēts nav plīsis, neļurkājas? Pieslēdz pie motora spoles testeri un pamēri. Zemās voltāžas spolei jādod vaļā no 50 līdz 300 voltiem, ja es pareizi atceros. Pie labiem apgriezieniem! Tur ir ap 200 tinumi 0,6 mm vada. Pirmo reizi dzirdu, ka ar to kaut kas nav kārtībā. Viens gals uz masu ir?
Spoli (iekšējo) no cita motora neliki? No D6 piemēram...
Rūpīgi pārbaudi visus vadus, ieskaitot pīpīti utt. Iespējams, vienkārši kaut kur vājš savienojums.
Droši vien esi nepareizi pieslēdzis. Līdztrāvas režīmā (Tavs apraksts ar lādētāju) spoli un pārtraucēju slēdz virknē, maiņstrāvas režīmā - paralēli. Ja saslēgts pareizi un tomēr nekas nestrādā, magneto tinumā ir kāds īsslēgts vijums. Lampas degs, bet aizdedze nebūs. Īsslēgti vijumi neļaus sasniegt pašindukcijas impulsa amplitūdu, kas mērāma vairākos simtos voltu.
Ižu un tulu spole nederēs, jo Rīgai ir magneto ar ārējo transformatoru. Rīdziņas spole īsti nav indukcijas spole bet ir paaugstinošais transformators. Vismaz nav ar tādu attiecību kā citas spoles.
Magnēts labs, jauns, neļurkājas kustinot un reizē turot motoru lai negriežas. Motora spole, cik noprotu ir tas pakavs, kura viens gals atrodas pielodēts masai(serdei) un tad ir viens pirms beigām vads iznests un vēl viens vads ar diožu tiltu galā.
Šodien tiku pie 2 spolēm, izmēģināšu.
Nu pionieriem , ja diodes vairāk par vienu , tad obligāti tilts , labi ,ka ne laipa
P.S. Jāni , to bildi ar shēmu , vajadzētu pielipināt kaut kur tehniskās sadaļas sākumā un pionieru pilī ar pašā sākumā. Topa jautājums un topa problēma , kopš foruma pastāvēšanas laika. Ja vēl tad pionieri nemācēs atrast un izlasīt , tad tādam pionierim bans uz mēnesi.
Tā, tikko biju veicis mērijumus ar savu multimetru. Pie MAX apgriezieniem spriegums ir ~52V ar izslēgtām gaismām. Ar ieslēgtām raustās no 45v-65v. Kādi secinājumi?
Atvainojos par neprecīzajiem apzīmējumiem.
Tā nu gribējās atkal pabraukt ar savu mopēdu, bet pagaidām esmu iestrēdzis pie dzirkts. Tad nu tagad par problēmu.
Mopēds ir Rīga 11 ar D8 motoru un lielo magnētu. Dzirksts ir, bet ļoti vāja(indukcijas spole-TLM-3 krievu burtiem), brīžiem pat paliek tāda, ka var pabraukt dažus metrus, bet tad "noslāpst."
Domāju, varbūt kontakti, bet nopirku jaunus kontaktus, magnētu, kondensātoru, bet nekas nemainījās. Sadomāju, ka varbūt jāpamēģina iedarbināt mopēdu ar auto akumulatoru. Ņēmu '"Žiguļa" indukcijas spoli un mēģināju iedarbināt. Pielēca uz pirmā rāviena, un strādā kamēr degviela beigsies(es tā domāju). Pieslēdzot gaismas pie pakava, tās strādā neraustoties.
Vēlējos uzzināt, varbūt kāds ir saskāries ar šādu problēmu, un zin risinājumu.
Paldies jau iepriekš.