15.Aug 2014 | Pēdējo reizi labots 03.Aug 2015 21:47; labots 2 reizes
+ 11
- 2
Kļuvu par šitā eksemplāra īpašnieku nejauši... saveda darba kolēgis... ārējais izskats izrādījās ļoti maldīgs - ir viss, bet nekas nestrādā! Riteņi negriežas, dzinējs ieķīlēja, riepas nodilušas, hroma nav, sēdeklis izšķīda uz atomiem... bet kopumā vienalga - čika! Cena izrādījās adekvāta, tāpēc es viņu nopirku...
No saimnieka vārdiem, mopēds ilgi stāvēja šķūnī... pēc tam iznesa ārā..., jo vajadēja vieta malkai! ehh... tad viņai vēl bija cita vērtība. Tā viņa trīs gadus nostāvēja kā egle mežā... Krāsojums joprojam saglabājās ļoti labi, bet hroms briesmīgajā... bet cinks praktiski ideāls!
Saucās šīs brīnums, no saimnieka vārdiem, "D-3".
Tātad, Rīga-5, mopēds 1969. gada izlaiduma... pēc komplektācijas - pāreja uz Rīga-7. Ir viss, neskaitot lukturi, aizmugurējo lukturi un dinamo... numurzīme veca, nav štampēts, zīmēts dzeltens numurs.
Izskats nosaka, ka noskrējiens bija ļoti mazs - pedāļi nav nobrāzti, protektors uz riepām praktiski jauns, zvaigznes kā tikko no rupnīcas, pat sēdeklis, pēc ūsām, bija labā stāvoklī...
Bākā bija sietiņš - tā laika obligātais atribūts... bāka izrādījās labā stāvoklī... pat gumija kā jauna... iekšā bija atrasti divi normāla izmēra koka gabali, iespējams mēģinajā iedarbināt ar malku.
To, ka ieķīlēja riteņi - nekā pārsteidzoša...
Riteņi ideāli taisni...
gultņos rūpnīcas "solidols")
Kameras nopirku jaunas, no vecām nav jēgas... riepas izvēlējos šādas (no tā, kas bija piedāvājumā, optimālais variants):
26" х 2.0
Salīdzinājumam oriģināls:
Pateikšu uzreiz - nerestaurēšu, nepārkrāsošu, galvenais atremontēt, pēc tam domāsim, ko ar to darīt...
Riepai nav ne vaina. Es gan to traveler uzrakstu ar smilšpapīru notrītu nost, kaut kā acīs krīt. Jaunas riepas ar CCCP identisku rakstu, cik man zināms vairs neražo. (((
Interesanti riteņi šai Rīdziņai... nav maināmi! Priekšējam pat caurumu priekš skrūvēm nav! Šausmas!
Turpret, atradās atsperes gredzentiņš!
Kam tāds sarežģījums grūti spriest, iespējams, priekš dakšas īpatnībām...
Profilaktikas pasākums, atskrūvēju klusinātāja "fleitu"... pat pretīgi!
Krāniņā sapuva viss, kas bija no gumijas, nācās izgriezt jaunas...
Divas dienas vācu dzinēju, kamēr dēls būra ritošo... cilindrs vairāk uztrauca, nekā priecāja...
Nu lūk, viss saskrūvēts.... dzirkstele - ziloni nogalināt var! Benzīns tek... darbinu... un šprunts! Domāju, ka cilindrs... bet negribas skrūvēt vaļā... skatos svece mitra... izskrūvēju noteces skrūvi (zem kloķenes), paldies konstruktoriem, kaut ko noderīgu izdomāja! Un no turienes, ka ar kerheru - fantāns! Joks, bet izlējās daudz! aiztaisīju ciet krāniņu, Ou Brīnums, viņš strādā! Atveru krāniņu - slāpst!
Vaina bija karburatorā, kriminālā nekā nebija, iespējams kaut kas trāpīja zem adatas... bet zem žiklera nebija viena gumijas gredzentiņa... bet tas sīkumi, jo praktiski pirms tam caurumu nācās izurbt no jauna! No jauna izpūtu, izmazgāju, saskrūvēju - strādā, tas ir netek!
Atgriezos no Rīgas... Rīgai-5 tagad jauns saimnieks... ceru, ka dzīvos viņa vēl ilgi un laimīgi!
Pircējam ir Rīga-16 perfektā stāvoklī, domāju, ka Rīga-5 ar laiku arī tāda būs!
P.S. Tas, kurš tiešām vēlas iegādāties lietu, var sarunāt gan piegādi, gan cenu.
No saimnieka vārdiem, mopēds ilgi stāvēja šķūnī... pēc tam iznesa ārā..., jo vajadēja vieta malkai! ehh... tad viņai vēl bija cita vērtība. Tā viņa trīs gadus nostāvēja kā egle mežā... Krāsojums joprojam saglabājās ļoti labi, bet hroms briesmīgajā... bet cinks praktiski ideāls!
Saucās šīs brīnums, no saimnieka vārdiem, "D-3".
Tātad, Rīga-5, mopēds 1969. gada izlaiduma... pēc komplektācijas - pāreja uz Rīga-7. Ir viss, neskaitot lukturi, aizmugurējo lukturi un dinamo... numurzīme veca, nav štampēts, zīmēts dzeltens numurs.
Izskats nosaka, ka noskrējiens bija ļoti mazs - pedāļi nav nobrāzti, protektors uz riepām praktiski jauns, zvaigznes kā tikko no rupnīcas, pat sēdeklis, pēc ūsām, bija labā stāvoklī...
Bākā bija sietiņš - tā laika obligātais atribūts... bāka izrādījās labā stāvoklī... pat gumija kā jauna... iekšā bija atrasti divi normāla izmēra koka gabali, iespējams mēģinajā iedarbināt ar malku.
To, ka ieķīlēja riteņi - nekā pārsteidzoša...
Riteņi ideāli taisni...
gultņos rūpnīcas "solidols")
Kameras nopirku jaunas, no vecām nav jēgas... riepas izvēlējos šādas (no tā, kas bija piedāvājumā, optimālais variants):
26" х 2.0
Salīdzinājumam oriģināls:
Pateikšu uzreiz - nerestaurēšu, nepārkrāsošu, galvenais atremontēt, pēc tam domāsim, ko ar to darīt...