Aizmirsi paroli?


mopedists160
13.Feb 17:22
+
patīk
-
Emm, veicu atjaunošanas darbus audio pastiprinātājam. Pēc veiktajiem mērījumiem viens no gala pakāpes KT808A iet uz "īso". Paņēmu no otra kanāla pārbaudīt vai strādā un pēc pārbaudes pagaidām viss ok. Analogu negribu likt tapēc mēklēju tieši šos.

Andris_Z
21.Feb 11:07 | Pēdējo reizi labots 25.Mar 2024 12:13; labots 1 reizi
+
patīk
-
mopedists160 13.Feb 2024 17:22
Pēc veiktajiem mērījumiem viens no gala pakāpes KT808A iet uz "īso"

Bet, vai ir noskaidrots iemesls, kāpēc tas tranzistors bija izsists? Jo tas ar garantiju atrkārtosies noteikti. Laurim var piezvanīt. https://www.radiotehnika.lv

bbarda
22.Feb 04:01
+
patīk
-
Atgriežoties pie tēmas Siringa 290S.Krievu forumos man raksta ka siringām neesot bijuši UKV-2-09E.Pēc izlaiduma gada vajadzējis būt UKV-2-10 ar mikreni DVR-01.Izcēlu ārā no siringas UKV-2-09E un pārliku uz VEF221 FM strādā perfekti līdz 107,9,stacijas ar daudz bet siringā tas tikai šņāca.Nav man oscilogrāfs lai kaut ko vairak spētu iebraukt.Cik jau nu var saprast tad dčm strādā.Visa šitā ņemšanās man ir hobija līmenis no skolas laikiem,neesmu ne profs ne amatieris,tas ir tikai hobijs.Siringa tika atrasta tīrot teritoriju,tika izrakta no gruvešiempilna ar zemi,iekšas sarūsējušas,skaļruņi sapuvuši,dotajā brīdī ir iztīrīta,magnetafons pilnībā atdzīvināts,ieraksts strādā,palicis vismaz ukv atdzīvināt.Tieši tādā pašā veidā tika atdzīvināta VEF Sigma 260-2 un VEF 221.Varbūt kāds ir saskāries ar UKV-2-10 (DVR-01) bloka pārskaņošanu?

Andris_Z
26.Feb 17:32
+
patīk
-
Sākumā Sīringa saucās Sīringa-390, un tas, ka nebija UKV-2-09E, ir patiesība, bet bija UKV-2-09S . Esmu strāvējis līdzās ražošanas ieviešanas procesā. Eksporta variants ar pilottoni bija savām paraugu vajadzībām.
UKV-2-10 (DVR-01) tika radīts nepieciešamības dēļ, jo 174PS1 mikroshēmas VFFam nedeva ražošanai, Alfai vajadzēja steidzamības kārtā ko aizvietojošu radīt, tas arī tika darīts, bet tik labi kā 174PS1 negāja, laikam draņķīgs iespiedplates zīmējums. VEFā tie kliboja stipri.
UKV-2-10E (DVR-01), bija tādas. Uz blociņa dzelžiem neko nemainīja 08ais stāvēja iesists visu laiku.
Pārskaņojot mainām vajadzīgajām spolītēm vijumu skaitu un vajadzīgos kondensātorus, saskaņā eiropas variantu shēmām. Regulējam pēc skaņas, un pārbaudam diapazonu un rezonansi (aptuveni).

Andris_Z
26.Feb 21:53
+
patīk
-
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1708976749-49744.jpg
Nu te kaut kas aizķēries, kāds variants -10E. Es pat neatceros, kad pēdējo reizi tādu lodēju. Strādā kaut kā dīvaini. Nu tas BVR-01 galīgi nav, 174PS1. To papildus kondensātoru laikam vajadzēja. Tur 5,1 pf vietā varēja likt pieskaņošanas trimerīti 2...7pf.

bbarda
27.Feb 01:14
+
patīk
-
Paldies Andri tev ! Es kādu pustūkstoti lapu esmu pārakājis bet nebiju atradis .

fire
28.Feb 09:32
+
patīk
-
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1709105333-screenshot-20240228-092416-djvu-reader.jpg
Nevajadzēja pārrakt tūkstoti, šī bilde bija tajā failā, kura linku es ieliku jau janvāra sākumā. Tur ir visi VEF ukv bloki gan sovjetu, gan eiropas variantā.

fire
28.Feb 10:52
+
patīk
-
Tie padomju ukv bloki kliboja jau sākotnējā izpildījumā. Pirms 30 gadiem, kad sāka raidīt uz Eiropas standartu, visiem vajadzēja tos pārbūvēt. Stāsts sanāktu ļoti garš. Bet toreiz bija nopērkama hibrīdshēma KXA058, kas daudz ko atrisināja. Ieejā antena, izejā ZF signāls. Maksāja vienu latu. Tai vajadzēja piekarināt vienu bezkorposa spoli, dažus rezistorus, kondensatorus, vienu varikapu un potenciometru. Skaņošana - pastiepjot vai sabīdot vienīgās spoles vijumus. Strādāja perfekti. Pārbūvēt kaut vai Sīringu uz šo mikroshēmu bija daudz vienkāršāk nekā mocīties ar oriģinālo ukv bloku. Ir pagājuši 30 gadi, un arī šī mikroshēma droši vien nonākusi pagājībā.

Alnis
04.Mar 10:59
+
patīk
-
Zem SS-a cenām atdošu Jupiter 203-1 lentinieku. Pilnīgi jauna galviņa un divas galvenās piedziņas gumijas. Lai skanētu abi kanāli, pa fikso dažus kondiķus nomainīju, bet lietderīgi būtu mehānikai un elektronikai ar mīlestību visu pārlasīt. Nav glabāšanas/transportēšanas vāks, nav vāciņš virs lentes piespiedēja, vāciņš virs strāvas vada glabātuves uzmudrīts no organiskā. Atdodu, jo divus man nevajag, priekš ķimerēšanās un vecajām lentēm ir cits - no Muravejista dabūju klasi augstāku Astru.

Andris_Z
04.Mar 19:20
+
patīk
-
fire 28.Feb 2024 10:52
Pārbūvēt kaut vai Sīringu uz šo mikroshēmu bija daudz vienkāršāk nekā mocīties ar oriģinālo ukv bloku. Ir pagājuši 30 gadi, un arī šī mikroshēma droši vien nonākusi pagājībā.
Es neko nemocos, daudz ātrāk un lētāk ir ātri pārskaņot un viss. Taisīt kādus jaunus blociņus un vēl tos adaptēt nezināmos apstākļos ir ļoti dārgi. To var atļauties ar savu kādu aparātu ķēpaties, kur laiks nav jāskaita.

Alnis 4.Mar 2024 10:59
Zem SS-a cenām atdošu Jupiter 203-1 lentinieku. Pilnīgi jauna galviņa un divas galvenās piedziņas gumijas.

Tas labi. Es tādus magnetafonus bez automātiskām lentas nostiepšanas sistēmām abās pusēs galviņām neatzīstu. Vienīgie ir lietojami, Olimp, Elektronika, augstākās klases, padomijas ražojumi. Tie visi maziņie Akai arī nekas nav. Tur arī lentas izejā nav automātiskās nostiepšanas.

Alnis
05.Mar 09:28
+
patīk
-
Andris_Z 4.Mar 2024 19:20

...var jau iet vēl tālāk un teikt, ka zem Mechlabor veidīgajiem ar platajiem ierakstu celiņiem neko... viss jau atkarīgs, cik daudz naudas un laika tām mūsdienās pēc būtības iracionālajām darbībām gribam tērēt... cits kolekcionē visu pēc kārtas ... https://www.pchistory.lv/

Andris_Z
14.Mar 19:49
+
patīk
-
Jāsāk ar pašu vienkāršāko, cik saudzīgi magnetofons apietās ar tām lentām kuras mēs vēlamies paklausīties. Padomijas magetofoni ļoti slikti tika galā ar šim uzliktakām funkcijām. Tiklīdz netiek normāli lenta pārtīta no sākuma līdz beigām, tā tiks noteikti nevajadzīgi stiepta un deformēta, tad arī kritīs nost magnetiskais slānis.
Visiem letākajiem magnetofoniem, tas jau ir ielikts konstruktīvos risinājumos iekšā. Bremzēšanās neatslēdzas pārtīšanas laikā. Tiek nevajadzīgi stieptas un plaisā ruļļu pārvades siksniņas.

bbarda
15.Mar 06:18
+
patīk
-
Ja atceros bija man kādreiz Elfa 201-1,man toreiz ātri izstaipījās gan rūpnīcas gan rezerves kura nāca līdzi,no rūpnīcas nenāca iekšā ne skaļruņi ne jaudas pastiprinātājs,īsti vairs neatceros bet ja nekļūdos tad jaudas pastiprinātājus ieliku no Vesna 309 kasetnieka,nikni nebija bet klausīties varēja normāli.Ātruma pārslēdzēju biju izņēmis,motoriņa diskam biju ievirpojis mazu rieviņu un biju uzlicis kasetnieka siksniņu priekš 19 ātruma.Manējam toreiz orģinālā ātrumu rulīšu sistēma ātri izbeidzās,nezinu kāpec leitis bija uztaisījis trīs ātrumus 4,9,19.Pārejām elfām redzēju ka bija tikai 9 un 19.Ar siksniņu klusi bez graboņas strādāja.Atskaņošanas režīma slīdes diskam apakša biju palicis kaut kādu nomilitārajiem tranformātoriem plēvi (izolācijas).

Alnis
20.May 09:37
+ 1
patīk
- 0
Boris skat. PM

****Zem SS-a cenām atdošu Jupiter 203-1 lentinieku. Pilnīgi jauna galviņa un divas galvenās piedziņas gumijas. Lai skanētu abi kanāli, pa fikso dažus kondiķus nomainīju, bet lietderīgi būtu mehānikai un elektronikai ar mīlestību visu pārlasīt. Nav glabāšanas/transportēšanas vāks, nav vāciņš virs lentes piespiedēja, vāciņš virs strāvas vada glabātuves uzmudrīts no organiskā. Atdodu, jo divus man nevajag, priekš ķimerēšanās un vecajām lentēm ir cits - no Muravejista dabūju klasi augstāku Astru.

Alnis
28.May 08:35
+ 1
patīk
- 0
...arī visa padumjības sistēmas mototehnika ir tehniski bezjēdzīga, varbūt, izņemot banānu JAWu, kas Dakārā ko pierādīja un tos spidveja verķus, vēl SZ šosejnieks... un, viss... Bet ļautiņi ar to bezjēgu ņemās un gandarījumu gūst... Vēl piemetināšu, ka nav pareizi teikt, ka divu lentes piedziņu sistēma lenti nestiepj. Stiepj, jo ar divu atšķirīgu piedziņas diametru starpību tiek nodrošināts nepieciešamais lentes nostiepums gar galviņām. Ja nekļūdos, NAGRA sākotnēji šo principu lietoja, bet eksistē pavisam daudz citu balansētu dažādu tehnisko risinājumu, nepieciešamā lentes nostiepuma realizēšanai. Arī tās lentes ir visai dažādas. Ir, kas stiepjās neatgriezeniski, un ir tādas, kas saglabā elastību... tas no manu visai daudzo diseņu pieredzes ar prastajiem maģiem, kad tikai dažas lentes "izkāpa" no spoles diametra...

fire
30.May 12:38
+
patīk
-
Atgriežoties pie 2. klases jupiteriem (savu pēdējo jupiteru pārdevu pirms 40 gadiem), tā ir konstruktoru neveiksme. 1971. gadā tika radīts tam laikam ļoti moderns magnetofons Majak-201. To varēja ilgstoši lietot ar visu vāku, nekas nejuka nost, visas komētas, astras, jauzas, aīdas u.c. lampenieki palika ēnā. Bet Kijevas konstruktori ārzemju žurnālos bija saskatījušies revoxus, un sadomāja to pašu majaku piestutēt stāvus un stereoficēt. Tur sākās visa bēda, jo horizontālajiem maģiem lentes nostiepumu kompensē gravitācija - jo smagāka kļūst spole, jo lielāka berze spoles rumbā. Proporcionāli jau nesanāca, bet darbojās. Jupiteam rumbās berze bija nemainīga, un kamēr spole tukša, lenti stiepa ka bail, bet spolei kļūstot pilnai, tinums palika galīgi šķidrs. Pārtīšanas ražimā viss notika otrādi, sākuma tinums šķidrs, beigās bremzēja tā, ka lente spolē ar dīvainu troksni savilkās ciešāk. Kaut kādu kompromisu atrast varēja, bet labāk jupiteru bija darbināt guļus. Tas tā, informācijai tiem, kuri sadomājuši no jupitera uztaisīt nezin ko. Bija anekdote, kur viens afērists pa lielu naudu pieteicās no sū..a taisīt šokolādi. Pēc mēneša viņš teica - esmu pusceļā, ar konsistenci viss būtu labi, bet no smakas netieku vaļā. Ar jupiteru tas pats - elektroniku var iekombinēt pat no jauna, bet mehānismam neko neizdarīsi.
Ja atceramies jaunības laiku diskotēkas, tad 90% visi strādāja ar majakiem, tie nekad nepievīla, bija relatīvi lēti un viegli transportējami. Vienīgās ķibeles, ko atceros, noliekot uz zemes stāvus bez vāka tie mēdza gāzties, nolaužot spoļu rumbu trauslos plastmasas serdeņus. Tos nācās taisīt no alumīnija.

kaspars turks
Vakar 23:28
+
patīk
-
kāds ārzemju analogs skaņas pastiprinātājs varētu būt vienā kategorijā ar brig?kādi varianti?
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā