Labdien, varbut kadam ir kas zināms par šo dzinēju? Rīga_125 4hp, ražots 1955. Gadā, artelī "Metālists"..
Interesē aptuvenā vērtība un varbut kads zin, cik šādi motori ir saražoti? Nekur nevaru atrast info, atradu tikai to, ka ir ekspozīcijā motormuzejā, zvanīju viņiem, bet tik sīku informāciju viņi nevar sniegt, jo neesot laika veikt izpēti..
Sāka ražot 1953. gada rudenī. Konstruktors Pauls Barons. Kloķvārpsta, klanis un virzulis unificēts ar Moskva (DKW) motociklu. Cik izgatavoja - meklē valsts arhīvā, citur neatradīsi. Ja interesējies par vērtību, tad jau laikam gribi pārdot.
Paldies par informāciju, šobrīd pardot negribu, bet gribu atrestaurēt un interesē cik ir aptuvenā vērtība šādam 62 gadus vecam, Rīgā ražotam dzinējam, jo iepriekš par tadiem pat dzirdējis nebiju..
Nevajag tur savus nagus bāzt, vislielākā vērtība būs ja neaiztiksi un atstāsi tādu kāds ir - izskatās, ka labi saglabājies !
Kāda jēga no vērtības zināšanas ja negrib pārdot ?
Nosūbējušo alumīniju notīri ar "eņģeļu matiem" - tā ir stiklašķiedras švammīte. Visvērtīgākie ir oriģināli saglabājušies uzraksti (vismaz tādi izskatās). Tos gan neaiztiec. Vai restaurēt iekšpusi, izlem pats, bet tik un tā pie laivas to nekarināsi.
Varbūt uzzināšu vertību un izdomāšu pārdot. Nu kādā ziņā kāda jēga zināt vertibu, ja negribu pārdot, interesē cik vērtīgs eksponats ir nonācis manās rokās..
Par restaurēšanu pilnigi piekrītu, bija plāns tikai notīrīt un apskatīt kas ar iekšām darās, savest kartībā tā, lai vismaz pats zinu, ka ir stradājošs..
Tika iegūts Laivas motors ,,Rīga 125'' 1955 gada ražojuma.
Pa augšu ticis iekšā ūdens,sarūsējuši kloķenes gultņi...stīvs.
Reduktors nigrolā,bet zobratam izlūzis 1 zobs...
Galvu nevar noņemt...korozija starp galvu un špilkām..vienīgi pa sveces urbumu jāspiež iekšā eļļa zem spiediena ,cerams ka izkustinās...
Pamēģini Dextron sajaukt ar 646 un patecināt virsū. Angļiem tā ir sena recepte (automātiskās kārbas eļļa + šķaidītājs), lai atmiekšķētu iepuvušas skrūves. Ar šo recepti es izglābu 38 gada motocikla ātrumkārbu, tiesa kādu mēnesi tur noturēju, kaut pirms tam bija zudušas cerības jebkad to izjaukt.
1950. gadā O. Dumpe beidza Latvijas Universitātes Ekonomikas fakultāti un sāka strādāt artelī “Metalists” par ražošanas nodaļas meistaru, bet vēlāk par priekšnieku. No 1955. gada līdz 1964
Oskars Dumpe dzimis 1923. gada 27. jūnijā Alūksnes rajona Trapenes pagasta “Lipšos”.
Nu kā lai ņoņem šādu galvu...uzkorodējusi uz špilkām,blīve pielipusi,paklapēt nav pa kurieni.........
Vienīgais variants apurpt ap špilkām. No melnās skrūves izgatavojam kroņurbi.
Iekšējais diametrs 6mm ,ārpuse 7mm...ar adatvīlīti galā ievīlējam robiņus.
Liekam urbmašīnā un aturbjam ap špilkām.
Iepūšam gaisu pa sveces urbumu 8 atmosvēras...jes....galva atlec
Priecāties vēl agri....nez kā cilindru varēs novilkt ????
Interesē aptuvenā vērtība un varbut kads zin, cik šādi motori ir saražoti? Nekur nevaru atrast info, atradu tikai to, ka ir ekspozīcijā motormuzejā, zvanīju viņiem, bet tik sīku informāciju viņi nevar sniegt, jo neesot laika veikt izpēti..
Šeit foto- http://foto.inbox.lv/akrisjans94/07-06-2017