Mixx :Mēs ar PaaO, šo lietu, tā īsi apspriedām. Man doma bija tāda, ka tāpat kā pie hromēšanas, nelīdzenumus var aizlodēt (ar autogēna degli) ar misiņu, pēc tam lieko noslīpē nost un var dot uz pulverkrāsošanu. Iespējams, ka var izmantot kāda cita metāla cietlodi, kas kūst parasta propāna gāzes degļa tempratūrā, bet nav īsti skaidrība, cik liela tempratūra ir krāsnī, kur ievieto nokrāsoto detaļu žāvēt.
Ir jau arī plusu, bet ir viens liels, nozīmīgs mīnuss - nedrīkst apakšā būt nekādi špakteļi, u.c.
Mixx :Nu teiksim tā, ja tās bākas mētājās uz katra stūra un var izvēlēties no kaudzes nesabuktētu, tad protams nav vērts, bet tā kā viņu vienkārši nav, citu variantu nemaz neredzu.
Lodēt jau var, bet cik darba būs aizlodēt, piemēram, ļoti sabuktētu BMW R6 bāku .
edgarsa :
veca tēma - bet radās ideja - vai nevar ar pulverkrāsošanu nokrāsot cilindru? Dorši vien jautājums ir kā uzvedās šī krāsa pie paaugstinātas temperatūras.
Letinjsh :edgarsa :
veca tēma - bet radās ideja - vai nevar ar pulverkrāsošanu nokrāsot cilindru? Dorši vien jautājums ir kā uzvedās šī krāsa pie paaugstinātas temperatūras.
Domāju ka var! jo pulverkrāsas temperatūra kurā šo žāvē ir ap 200º C, tapēc uzskatu ka cilindru var krāsot! tikai nezinu cik tas būs labi cilindram, jo krāsas kārta ir diezgan bieza! kā pēctam dzesēsies!?
Mixx :
To detaļu jau uzkarsē un tad pūš virsū krāsu![]()
Lodēt jau var, bet cik darba būs aizlodēt, piemēram, ļoti sabuktētu BMW R6 bāku :?:
Noturība ir diezgan ievērojama, bet es nezinu vai tik liela, lai nosliektos par labu šim krāsošanas veidam.
Kaibinjsh :Mixx :
To detaļu jau uzkarsē un tad pūš virsū krāsu![]()
Lodēt jau var, bet cik darba būs aizlodēt, piemēram, ļoti sabuktētu BMW R6 bāku :?:
Noturība ir diezgan ievērojama, bet es nezinu vai tik liela, lai nosliektos par labu šim krāsošanas veidam.
Buļļa kaka!
Detaļu pirms tam nekarsē un krāsu virsū nepūš. Krāsa pati "pielīp" pie detaļas. Krāsu uzklāj ar elektrostatiskajām sprauslam - tas krāsas daļiņām piešķir pozitīvu lādiņu, metāla detaļa ir negatīvi lādēta ---> krāsa no sprauslām pati "lido" uz detaļu. Potenciāli izlīdzinās un pulveris uzklājas noteiktā biezumā, ja detaļas tuvumā nav, pulvers no sprauslām "neizlido". Viss ir vienkārši. Varāk par pulverkrāsošanu wikipediā nevalsts valodā.
Detaļu no sakuma nomazgā, tad attauko, atkal nomazga un tad nožāvē. Uzklāj pulveri, uzsilda, uzkarsē, atdzesē un viss, detaļa nokrāsota. (Pirms pulverkrāsas uzklāšanas metāls tiek mazgāts ar sārmu šķīdumu, cinka fosfatizācija un pasivizācija. Detaļas tiek izžāvētas un uzklāts polyesters (ārtipa) vai polyester+epoksīds (iekštipa). 200 °C krāsa polimerizējas un izveidojas ciets, stabils un izturīgs pārklājums, kas ir noturīgs pret triecieniem, nelabvēlīgu vidi un apkārtējiem apstākļiem.) Lētajās kaktu krāsotavās tas varbūt ir vienkāršāk. Manā zavodā ir viena no nopietnākajām un modernākajām pulverkrāsošanas līnijām Latvijā. Diemžēl pagaidām pieejami tikai trīs toņi RAL9010 (balta) RAL 7035 (pelēka) un RAL 7032 (pelēkzaļa). Kad iegādāsies rokas pulvera uzklāšānas kameru (pēc kuras patreiz nav nekādas vajadzības), varēs ari citus toņus. Krāsojums nodrošina C4 kategorijas korozijnoturību.
Kapēc tieši retro motociklu krāsošanai izvēlās pulverkrāsu? Tikai izmaksu dēļ?