Aizmirsi paroli?


Kristaps
23.Nov 2006
+
patīk
-
Neesmu, nekad saskāries ar šo krāsošanas veidu. Tapēc gribētu uzzināt kā tur īsti viss notiek.
Kapēc tieši retro motociklu krāsošanai izvēlās pulverkrāsu? Tikai izmaksu dēļ?

Mixx
23.Nov 2006
+
patīk
-
Laikam, jo tur ir daudz mīnusu.

ja
23.Nov 2006
+
patīk
-
un plusu

Mixx
23.Nov 2006
+
patīk
-
Ir jau arī plusu, bet ir viens liels, nozīmīgs mīnuss - nedrīkst apakšā būt nekādi špakteļi, u.c.

Kristaps
23.Nov 2006
+
patīk
-
Mīnusus es zinu vairākus, bet no plusiem tikai cenu.
Varbūt ir vel kāds pluss.

Aldis
23.Nov 2006
+
patīk
-
Mixx :
Ir jau arī plusu, bet ir viens liels, nozīmīgs mīnuss - nedrīkst apakšā būt nekādi špakteļi, u.c.
Mēs ar PaaO, šo lietu, tā īsi apspriedām. Man doma bija tāda, ka tāpat kā pie hromēšanas, nelīdzenumus var aizlodēt (ar autogēna degli) ar misiņu, pēc tam lieko noslīpē nost un var dot uz pulverkrāsošanu. Iespējams, ka var izmantot kāda cita metāla cietlodi, kas kūst parasta propāna gāzes degļa tempratūrā, bet nav īsti skaidrība, cik liela tempratūra ir krāsnī, kur ievieto nokrāsoto detaļu žāvēt.

Aldis
23.Nov 2006
+ 1
patīk
- 0
Viens no plusiem varētu būt mehāniskā noturība

Mixx
23.Nov 2006
+
patīk
-
To detaļu jau uzkarsē un tad pūš virsū krāsu ;)
Lodēt jau var, bet cik darba būs aizlodēt, piemēram, ļoti sabuktētu BMW R6 bāku :?:
Noturība ir diezgan ievērojama, bet es nezinu vai tik liela, lai nosliektos par labu šim krāsošanas veidam.

Aldis
23.Nov 2006 | Pēdējo reizi labots 23.Nov 2006 23:36; labots 1 reizi
+
patīk
-
Mixx :
Lodēt jau var, bet cik darba būs aizlodēt, piemēram, ļoti sabuktētu BMW R6 bāku .
Nu teiksim tā, ja tās bākas mētājās uz katra stūra un var izvēlēties no kaudzes nesabuktētu, tad protams nav vērts, bet tā kā viņu vienkārši nav, citu variantu nemaz neredzu.
Par to, vai vispirms karsē un tad pūš, vai otrādi ........ man ar pulverkrāsošanu nav bijusi saskarsme . Savā prātā, izdomāju vienīgi par to lodēšanu, jo ja uz hromēšanu tā dara, kādēļ nevarētu uz pulverkrāsu :roll:

Mixx
23.Nov 2006
+
patīk
-
Tad ir jānošpaktelē un jākrāso ar parastu, piemēram, akrila krāsu.
Ja ir jāhromē, tad laikam nav citas izvēles.

PaaO
24.Nov 2006
+
patīk
-
+
1. Izmaksas
2. Elastība. metālu var locīt cik grib, jo pulverkrāsa ir polimērmateriāls, neplaisās un neatlobīsies.
3. Krāsas uzklāšanai ir maza laikietilpība. dienā var noklāt lielus apjomus. Lietošanai ir gatava tiklīdz izstrādājums ir atdzisis
4. Var pielasīt jebkuru toni.
5. Ar grunti un krāsu var aizpildīt pietiekami lailas poras metāla, kur bijuši virsmas izrūsējumi.
6. Krāsas uzklājuma kvalitāte mani apmierināja
7. Krāsas mehāniskā un pārklātā metāla antikorozijas noturība ir labāka kā "slapjajām".

Tas par plusiem (varbūt kādu aizmirsu).

Vēlāk par mīnusiem (patreiz nav laika sēdēt forumā), var gadīties ka otrais motocikls tiks krāsots ar akrilkrāsu :( :( :(

PaaO
26.Nov 2006
+
patīk
-
-
1. Patreiz nav špakteles, bet kā iepriekš runāja Aldis, problēma ir risināma, bet ar diezgan lielām izmaksām.
2. Pirms krāsošanas dzelzim ir jābūt pilnīgi tīram no vecās krāsas un rūsas, jo no palikušās krāsas un rūsas (pat porās) pulverkrāsa putosies.
3. Pēc pulverkrāsošanas (grunts-krāsa-laka) kopējais slānis ir diezgan biezs - 300 mikroni, salīdzinājumā ar slapjo krāsošanu tas ir daudz, tapēc jawas bāku krāsot ar pulverkrāsu negribās.
4. Pēc pulverkrāsas uzlikšanas dzelzi nedrīkst aiztikt kamēr nav uzlikta pulverlaka, jo palikušie pirkstu nospiedumi būs ļoti redzami.
Tas man arī nepatīk jo bija doma pin-strīpas uzlikt zem lakas. :(
5. Pozitīvi ir tas, ka krāsu toni var izvēlēties pēc RAL kataloga, bet gala rezultātā gatavā dzelža tonis nedaudz atšķiras no RAL kataloga toņa, kas baigi apbēdināja :( :( :(, kaut gan krāsotājs apgalvo, ka pulveris paņemts pareizais. Pagaidām atstāšu krāsu kā ir un pielasīšu toni priekš bākas atsevišķi.

Otro javu noteikti krāsošu ar "slapjo" krāsu pats, garāžas apstākļos, visas iespējas to darīt ir un var gadīties ka pirmās jawas pulverkrāsa tiks ņemta nost (lēmums vēl tiks pieņemts).

Viss augstāk minētais ir balstīts uz manu personisko pieredzi un nepretendē uz patiesību. :) :) :)

i_edgars
29.Nov 2006
+
patīk
-
Savulaik es palaidu un ieregulēju gāzes degli krāsnij kur piededzina to pulveri. Starp citu pirmajai Latvijā. Šai uzņēmumā metāla daļas ar smilšu strūklu pamatīgi notīra un tad tikai krāso (uzpūš pamatīgi saelektrizētu spec krāsas pusvēri). Vislielākie + ir tas ka krāsa izlīdzina nelielus metāla defektus, turās klāt tā ka ar zobiem nenograuzīsi un var iegūt jebkuru toni = zelta, hroma utt.
Atrodas Slokas ielā, netālu no pažarlas.
tel. 29509696

edgarsa
20.Nov 2007
+
patīk
-
veca tēma - bet radās ideja - vai nevar ar pulverkrāsošanu nokrāsot cilindru? Dorši vien jautājums ir kā uzvedās šī krāsa pie paaugstinātas temperatūras.

Letinjsh
20.Nov 2007
+
patīk
-
edgarsa :
veca tēma - bet radās ideja - vai nevar ar pulverkrāsošanu nokrāsot cilindru? Dorši vien jautājums ir kā uzvedās šī krāsa pie paaugstinātas temperatūras.


Domāju ka var! jo pulverkrāsas temperatūra kurā šo žāvē ir ap 200º C, tapēc uzskatu ka cilindru var krāsot! tikai nezinu cik tas būs labi cilindram, jo krāsas kārta ir diezgan bieza! kā pēctam dzesēsies!?

edgarsa
20.Nov 2007
+
patīk
-
Letinjsh :
edgarsa :
veca tēma - bet radās ideja - vai nevar ar pulverkrāsošanu nokrāsot cilindru? Dorši vien jautājums ir kā uzvedās šī krāsa pie paaugstinātas temperatūras.


Domāju ka var! jo pulverkrāsas temperatūra kurā šo žāvē ir ap 200º C, tapēc uzskatu ka cilindru var krāsot! tikai nezinu cik tas būs labi cilindram, jo krāsas kārta ir diezgan bieza! kā pēctam dzesēsies!?

Palasīju internetā - it kā varot dažādu to krāsas biezumu uzklāt

Letinjsh
20.Nov 2007
+
patīk
-
NEko sliktu par pulverkrāsu nevaru pateikt! manam ižam rāmis un viss kas ir pelēks ir krāsots ar pulverkrāsu! 1. protams sanāce lētāk nekā, ja krāsotu ar parasto krāsu! 2. turās klāt ne pa jokam! 3. nebūs! :)

Nezinu vai gribētu krāsot bāku un tādas redzamas detaļas, jo man šķiet ka pulverkrāsu uzpulēt nevar! :( Un cik esmu pārliecinājies tad Pulēta detaļa spīd labāk nekā vienkārši nokrāsota!

PAr špahtelēšanu ir tā, ja vajag ko špahtelēt pirms krāsošanas tad špahteles kārta nevar pārsniegt 1mm! un špahtelei jābūt karstumizturīgai! (tā nu man paši krāsotāji izteicās)

Kaibinjsh
20.Nov 2007 | Pēdējo reizi labots 12.Nov 2012 10:28; labots 1 reizi
+
patīk
-
Mixx :
To detaļu jau uzkarsē un tad pūš virsū krāsu ;)
Lodēt jau var, bet cik darba būs aizlodēt, piemēram, ļoti sabuktētu BMW R6 bāku :?:
Noturība ir diezgan ievērojama, bet es nezinu vai tik liela, lai nosliektos par labu šim krāsošanas veidam.



Buļļa kaka!

Detaļu pirms tam nekarsē un krāsu virsū nepūš. Krāsa pati "pielīp" pie detaļas. Krāsu uzklāj ar elektrostatiskajām sprauslam - tas krāsas daļiņām piešķir pozitīvu lādiņu, metāla detaļa ir negatīvi lādēta ---> krāsa no sprauslām pati "lido" uz detaļu. Potenciāli izlīdzinās un pulveris uzklājas noteiktā biezumā, ja detaļas tuvumā nav, pulvers no sprauslām "neizlido". Viss ir vienkārši. Varāk par pulverkrāsošanu wikipediā nevalsts valodā.

Detaļu no sakuma nomazgā, tad attauko, atkal nomazga un tad nožāvē. Uzklāj pulveri, uzsilda, uzkarsē, atdzesē un viss, detaļa nokrāsota. (Pirms pulverkrāsas uzklāšanas metāls tiek mazgāts ar sārmu šķīdumu, cinka fosfatizācija un pasivizācija. Detaļas tiek izžāvētas un uzklāts polyesters (iekštipa) vai polyester+epoksīds (ārtipa). 200 °C krāsa polimerizējas un izveidojas ciets, stabils un izturīgs pārklājums, kas ir noturīgs pret triecieniem, nelabvēlīgu vidi un apkārtējiem apstākļiem.) Lētajās kaktu krāsotavās tas varbūt ir vienkāršāk.

Mixx
20.Nov 2007
+
patīk
-
Kaibinjsh :
Mixx :
To detaļu jau uzkarsē un tad pūš virsū krāsu ;)
Lodēt jau var, bet cik darba būs aizlodēt, piemēram, ļoti sabuktētu BMW R6 bāku :?:
Noturība ir diezgan ievērojama, bet es nezinu vai tik liela, lai nosliektos par labu šim krāsošanas veidam.



Buļļa kaka!

Detaļu pirms tam nekarsē un krāsu virsū nepūš. Krāsa pati "pielīp" pie detaļas. Krāsu uzklāj ar elektrostatiskajām sprauslam - tas krāsas daļiņām piešķir pozitīvu lādiņu, metāla detaļa ir negatīvi lādēta ---> krāsa no sprauslām pati "lido" uz detaļu. Potenciāli izlīdzinās un pulveris uzklājas noteiktā biezumā, ja detaļas tuvumā nav, pulvers no sprauslām "neizlido". Viss ir vienkārši. Varāk par pulverkrāsošanu wikipediā nevalsts valodā.

Detaļu no sakuma nomazgā, tad attauko, atkal nomazga un tad nožāvē. Uzklāj pulveri, uzsilda, uzkarsē, atdzesē un viss, detaļa nokrāsota. (Pirms pulverkrāsas uzklāšanas metāls tiek mazgāts ar sārmu šķīdumu, cinka fosfatizācija un pasivizācija. Detaļas tiek izžāvētas un uzklāts polyesters (ārtipa) vai polyester+epoksīds (iekštipa). 200 °C krāsa polimerizējas un izveidojas ciets, stabils un izturīgs pārklājums, kas ir noturīgs pret triecieniem, nelabvēlīgu vidi un apkārtējiem apstākļiem.) Lētajās kaktu krāsotavās tas varbūt ir vienkāršāk. Manā zavodā ir viena no nopietnākajām un modernākajām pulverkrāsošanas līnijām Latvijā. Diemžēl pagaidām pieejami tikai trīs toņi RAL9010 (balta) RAL 7035 (pelēka) un RAL 7032 (pelēkzaļa). Kad iegādāsies rokas pulvera uzklāšānas kameru (pēc kuras patreiz nav nekādas vajadzības), varēs ari citus toņus. Krāsojums nodrošina C4 kategorijas korozijnoturību.


Sorry, draugs! Secība neDAUDZ sajaukta. :oops:
Pats neesmu krāmējies...

Kaibinjsh
20.Nov 2007
+
patīk
-
Secība ir ļoti svarīgi, piemēram: novilkt bikses, apsesties uz poda un clirst. Pamēģini nedaudz savādāk ... :D
 
 
« 123 »

Pēdējie ziņojumi Forumā