ieraudzījis, ka mana vecā tēma par iž 49 ir izdzēsta, nolēmu vēlreiz, bet šoreiz tuvāk parādīt savu IŽ 49. Motocikls ir 1953 gada, ejošā kārtībā (vismaz motors kārtīgi rūc), riepas protams jāmaina, tāpat jāieliek pa kādai jaunai skrūvītei pašā mocī un motorā, kā arī jāpārkrāso un jāiztaisno bākā iesistās buktes. Vairāk par to kā ieguvu - ar draugu gāju gar savas pilsētas ezera krastu kādā lietainā vasaras dienā un izdomājām, ka gribam aliņu, aizgājām līdz veikalam un nopirkuši izdomājām iet pa citu ceļu, runādami gājām jau pa 100reiz staigāto ceļu un es ieraudzīju moci ar blakusvāģi, kas apsegts ar skārda plāksni, neapžogotajā pagalmā piegāju tuvāk mocim un ieraudzīju, ka tas ir leģendārais un kārotais IŽ 49. Iegāju nepārāk normālajā komunālajā mājā, kur smirdēja pēc nesakoptības, zivīm, alkohola un cigaretēm. Uzgāju augšā pa lielām kāpnēm uz kaimiņu norādīto dzīvokli, bet durvis neatvērās. Atnācu nākošajā vakarā ap 23.00, kad sastapu īpašnieku un sāku ar viņu runāt, tas bija pusmūža vīrietis - [mēs izrunājāmies par tehniku, tajā skaitā arī par viņa IŽ 49, kas drīz vien piederēja man
Nākamajā vakarā gāju atkal, bet jau ar 2l benzīna, pumpi, aizdedzes svecēm un skrūvgiezi. Pēc 30 min mocis jau darbojās tikai vajadzēja pieregulēt karburatoru, jo bija pārāk liela benzīna padeve. Tika secināts, ka mocim ir voshod 2 aizdedzes sistēma, tātad bez akumulatora un melnās kastītes. Liels pluss bija tas, ka īpašnieks deva vēl daudzas rezerves daļas(2 motorus, bleķus, riepas un visus sīkumus - trosītes, zobratus u.c ) Tajā pašā vakarā mocis tika aizbraukts uz piemājas garažu pilsētā, bet jau nākamās dienas rītā tas tika nogādāts laukos, bet ne saviem spēkiem. Ieliku jaunu benzīna padeves šļutenīti, jo caurā bija apēdusi tos 2l benzīna pa 10 min moča darbības. Drusku pietaisījis un notīrijis moci pabraucu ar to - izrādījās tīri žirgts savam vecumam. Vēlāk mocim tika noņemts neoriģinālais blakusvāģis( Iž pl/ju 3 ). Līdz šim Ižs tika dažas reizes pielaists un pabraukts, bet neizturēja jau pastāvējusī priekšējā riepa un vecā ķēde, kas sāka krist nost un mocis tika nolikts ziemas guļai. Nesen izlēmu to sākt remontēt vasaras sezonai, bet iznāca moci izjaukt, un tagad vēlos to ja ne restaurēt, kā te daži saka, bet vismaz atjaunot pilnvērtīgai braukšanai :good!:
Bildes:
OTRĀ APSKATE
PA CEĻAM UZ LAUKIEM
JAU DRUSKU ATKOPTS
NESENA BILDE
JAU PLIKS
daudz detaļu nepietiek, kad būs vēlviens tāds pats lūznis, tad uzcelšu no diviem vienu. Bet ižam process kustas ātrāk un jau sāku tīrīt un ņemt nost krāsu, vedīšu pie skārdnieka, lai iztaisno dažas detaļas. Tad pie pazīstamā pats saviem spēkiem nokrāsošu, es ceru
Nākamajā vakarā gāju atkal, bet jau ar 2l benzīna, pumpi, aizdedzes svecēm un skrūvgiezi. Pēc 30 min mocis jau darbojās tikai vajadzēja pieregulēt karburatoru, jo bija pārāk liela benzīna padeve. Tika secināts, ka mocim ir voshod 2 aizdedzes sistēma, tātad bez akumulatora un melnās kastītes. Liels pluss bija tas, ka īpašnieks deva vēl daudzas rezerves daļas(2 motorus, bleķus, riepas un visus sīkumus - trosītes, zobratus u.c ) Tajā pašā vakarā mocis tika aizbraukts uz piemājas garažu pilsētā, bet jau nākamās dienas rītā tas tika nogādāts laukos, bet ne saviem spēkiem. Ieliku jaunu benzīna padeves šļutenīti, jo caurā bija apēdusi tos 2l benzīna pa 10 min moča darbības. Drusku pietaisījis un notīrijis moci pabraucu ar to - izrādījās tīri žirgts savam vecumam. Vēlāk mocim tika noņemts neoriģinālais blakusvāģis( Iž pl/ju 3 ). Līdz šim Ižs tika dažas reizes pielaists un pabraukts, bet neizturēja jau pastāvējusī priekšējā riepa un vecā ķēde, kas sāka krist nost un mocis tika nolikts ziemas guļai. Nesen izlēmu to sākt remontēt vasaras sezonai, bet iznāca moci izjaukt, un tagad vēlos to ja ne restaurēt, kā te daži saka, bet vismaz atjaunot pilnvērtīgai braukšanai :good!:
Bildes:
OTRĀ APSKATE
PA CEĻAM UZ LAUKIEM
JAU DRUSKU ATKOPTS
NESENA BILDE
JAU PLIKS
Te ieskats, kā darbojas motors: