Par MoS2 smērvielām - nav iemesla tām sadalīties, ja tas ir "renomēta" ražotāja
kvalitatīvs produkts. Riteņu rumbās MoS2 smērviela būtībā ir bezjēdzīga, jo tās
sūtība ir pavisam cita - strādāt ekstrēmu kontaktspiedienu apstākļos! Sadalās?
Atkal jāskatās smērvielas datu lapā (pilnajā), tur ir tāds parametrs "oil separation",
ja slikts, produkts ir apzināti zemas kvalitātes. Skābekļa ietekmē oksidējas smērvielas
bāzes eļļa, nav labi, jo pieaug smērvielas konsistence. Modernajām smērvielām visām
bez izņēmuma ir pievienotas pretoksidēšanās piedevas, arī MoS2 , protams. savukārt ūdens klātbūtne veicina koroziju mezglā - arī pretkorozijas piedeva ir jebkuras daudzmaz sakarīgas smērvielas sastāvā :-)
Putekļus un netīrumus pievelk visas eļļas un smērvielas, un tur strādā tīra fizika, bez ķīmijas. **********
Paldies par diskusiju!
Minerāleļļai/šujmašīnu eļļai - vismaz man tā šķiet no pieredzes - ir šāda nelāga tendence. Piedevām tā ātri nolietojas, man nepatīk arī, kā tā uzvedas ūdens klātbūtnē.
==========================
Ieroču eļļām mēdz būt ļoti augsta sārmainība , sauc arī par bāzes skaitli (TBN angl.) vai neitralizācijas skaitli. Mērvienība ir mg/KOH.
Tas nepieciešams, lai neitralizētu skābes, kuras šaujamieročos rodas pulvera sadegšanas rezultātā. ********
Jā, tas tiesa, tas gan varētu būt faktors. Interesanti, ka laba ieroču eļļa izkustina pat dramatiski sastingušus gultņus, ir pārbaudīts. Gultni papriekšu kārtīgi iztīra/izmazgā benzīnā fiziski, tad saslapina ieroču eļļā un kādu laiku ekspluatē. Pēc laika viss ir kā jauns un perfekti gluds. Cik tas veselīgi ilgstoši - nav pieredzes, bet neliekas, ka būtu jāuztraucas par nekorodējušo tēraudu. Intereses pēc tikko izjaucu vienu R&B angļu priekšējo rumbiņu, kuru pirms kāda gada saeļļoju ar ieroču eļļu. Viss kā jauns un spīdīgs (rumba bija veca un sarūsējusi).
=======================
Tad eļļu tu pērc vai smērvielu?
******************
Smērvielu. To sarkano, kas paredzēta tieši motorzāģu (adat-)gultņiem pie lielām slodzēm. Pēc mana novērojuma - arī ļoti labi likvidē rūsas punktiņus. Mīnuss - cena...
====================
MoS2 ziede izdilušā gultnī nekādu pozitīvu efektu nedod (viena no triboloģijas pamattēzēm) ... ***********
Par šo grūti pateikt, laikam te izšķirošais tomēr būs labticība. Pazīstu ķīmijas profesoru, kas visas tās molibdēna piedevas uzskata par muļķu apcelšanu, jo aprakstītajam efektam neesot nekāda ķīmiska pamata... Man ir kaut kāda Mo ziede vēl no pēdējiem padomju gadiem (čehu?),esmu diezgan daudz ar to saziedis, pagaidām atsauksmes vislabākās...
Par autoservisu ziedi uzdrīkstēšos apšaubīt tās kvalitāti. Vairumā autoservisu lieto praktiski to pašu jau padomju laikos zināmo sintētiskā vazelīna smāķi no metāla bundžam, man tā vien šķiet, ka nekādu piedevu tur nemaz nav, redzot, kā pēc pāris mēnešiem izskatās mašīnu gultņi (bet nu viss šodien orientēts ne uz ilgu kalpošanu)...
************
Veloveikalos ir kaut kāda smēre - vai kādam ir info par to (tāda tipa)? Man aizdomas, ka tā domāta modernajiem, ne senajiem gultņiem.
interesanta diskusija!gandriiz vai zinaatnisks darbs par smeervielaam.
ko lai pasaka par molibdena sulfida(MoS2) sliidamiibas iipashiibaam?vajag panemt sausu pulverveida molibdena sulfidu(vizuaali liidziigs grafita pulverim) uz raadiitaajpirksta gala,un ar iikshki pariiveet to raadiitaajpirkstu.
patiik slidamiiba?
un no visas paareejaas diskusijas izkristalizeejaas doma ka tiek mekleeta ''visuniversaalaakaa,un muuziigaakaa''smeerviela,kuru pie montaazas iesmeeree,un aizmirst visu atlikusho muuzu...
kautkur bija man tabele tieshi par visu velosipeeda mezglu smeereeshanu,un arii smeereesanas biezhumu(katru reizi ar jaunas smeervielas porciju).tagad speciaali mekleet nav laika,ja uzdurshos-iepubliceeshu.
kas veel atceras padomju 1l konzervbundzas ar ''Ciatim"?to,starp citu,lietoja arii helikopteru propinju smeereeshanai...ne jau pashu laapstu ,bet piedzinju.
Man jautājums ir diezgan šaurs - man ir Statoil smēre ar Mo, tāda ziniet, tūbā, kas pistolē liekama. Melnesnīga. Cik maksāja - nezinu. Konsistencē ērtāka, nekā vecum vecais LITOL. Sapratu, ka labuma diža, drīzāk, nebūs - bet vai arī slikta nekā nebūs, eļļojt velo riteņu un pedāļu ass gultņus?
Daži saka - "izjauc, iztīri, tā sadalās ar laiku gaisa ietekmē, būs tev plastilīns"!
Nav jau dižas prasības tur, riteņu gultņos - ne slodze, ne ātrums.
Versipellis 5.Mar 2013 12:25 Veloveikalos ir kaut kāda smēre
Esmu pircis smēri (eļļu?) ķēdei - lietus un sniega apstākļiem. Kaut kāds latīņamerikas vārds. Ievērtēju. Ilgāk neizskalojas, putekļi klāt lip daudzreiz mazāk, nekā motoreļļai (pat 2T) - apmēram, kā silikona smērei.
Vienu laiku lietoju franču "Zefal Pro II" velo gultņu smērvielu (man šķiet, ka pirku vai nu Gandrs, vai ZZK - maksāja tā padārgi, ap kādiem 4 Ls par mazu tūbiņu).
Pārgāju tomēr uz Husqvarna gultņu ziedi, jo tas Zefal droši vien vairāk domāts modernajiem kompozītmateriālu gultņiem. Man nepatika, kā viņš uzvedās vecajās rumbās - veidoja kaut kādas cietas kārtas, kaut kādu pašķidru atlikumu, jau pēc pāris nedēļām gultnis tāds netīrs un neakurāts.
Versipellis
Minerāleļļai/šujmašīnu eļļai - vismaz man tā šķiet no pieredzes - ir šāda nelāga tendence. Piedevām tā ātri nolietojas, man nepatīk arī, kā tā uzvedas ūdens klātbūtnē.
==========================
Nu, mājsaimniecības eļļām parasti nav piedevu, kuras nodrošina eļļas darbu augsta
mitruma vai pat "slapjuma" apstākļos, kaut eksistē arī tādas, piemēram, tā sauktās
"deidvuda" (dzenskrūves pievada vārpstas) eļļas :-)
Interesanti, ka laba ieroču eļļa izkustina pat dramatiski sastingušus gultņus, ir pārbaudīts. Gultni papriekšu kārtīgi iztīra/izmazgā benzīnā fiziski, tad saslapina ieroču eļļā un kādu laiku ekspluatē. Pēc laika viss ir kā jauns un perfekti gluds. Cik tas veselīgi ilgstoši - nav pieredzes, bet neliekas, ka būtu jāuztraucas par nekorodējušo tēraudu. Intereses pēc tikko izjaucu vienu R&B angļu priekšējo rumbiņu, kuru pirms kāda gada saeļļoju ar ieroču eļļu. Viss kā jauns un spīdīgs (rumba bija veca un sarūsējusi).
=======================
Ieročueļļās ir augsts t.s. "mazgājošo" piedevu saturs, tas arī nostrādā :-) Ķippa, kā dzinēju
skalojamā eļļa vai mazgājošā piedeva eļļai pirms nomaiņas!
Tad eļļu tu pērc vai smērvielu?
******************
Smērvielu. To sarkano, kas paredzēta tieši motorzāģu (adat-)gultņiem pie lielām slodzēm. Pēc mana novērojuma - arī ļoti labi likvidē rūsas punktiņus. Mīnuss - cena...
====================
Varētu būt piemērota. Motorzāģiem darbojas divi smagākie faktori - slodze un apgriezieni, tātad
šī smērviela noteikti ir EP (Extreme Pressure, augsts detaļu kontaktspiediens) tipa.
MoS2 ziede izdilušā gultnī nekādu pozitīvu efektu nedod (viena no triboloģijas pamattēzēm) ... ***********
Par šo grūti pateikt, laikam te izšķirošais tomēr būs labticība. Pazīstu ķīmijas profesoru, kas visas tās molibdēna piedevas uzskata par muļķu apcelšanu, jo aprakstītajam efektam neesot nekāda ķīmiska pamata...
=====================
Pamats ir, tikai tīri fizikāls, par kuru ĶĪMIJAS profesors var arī nezināt Lieta slēpjas MoS2
savdabīgajā struktūrā - šī viela sastāv no bezgala daudzām ārkārtīgi plānām kārtiņām, bezmaz molekulārā līmenī. Detaļu kontakta vietā caurspiežot eļļas kārtiņu, starp tām paliek plāna MoS2
kārtiņa un , slāņiem savstarpēji nobīdoties, tā nepieļauj tiēsu metāla kontaktu ar metālu +
sekojošu detaļu "iekošanos" Bez tam MoS2 piemīt īpašība "iestrādāties" detaļu virsmās, tā
nodrošinot preventīvu aizsardzību!
Man ir kaut kāda Mo ziede vēl no pēdējiem padomju gadiem (čehu?),esmu diezgan daudz ar to saziedis, pagaidām atsauksmes vislabākās...
----------------------------------------------
Par čehu ziedi uz rāviena napateikšu, bet padomjlaikos bija molibdēna disulfīda ziede "ŠRUS" ,
vēlāk "ŠRUS-2", paredzēta automobiļu riteņu pievadu "granātām". Ļoti labas kvalitātes smērviela!
Čehu smērviela varētu būt ar tādu pat mērķi ražota, Škodām un smagajām Tatra automašīnām.
Par autoservisu ziedi uzdrīkstēšos apšaubīt tās kvalitāti. Vairumā autoservisu lieto praktiski to pašu jau padomju laikos zināmo sintētiskā vazelīna smāķi no metāla bundžam, man tā vien šķiet, ka nekādu piedevu tur nemaz nav, redzot, kā pēc pāris mēnešiem izskatās mašīnu gultņi (bet nu viss šodien orientēts ne uz ilgu kalpošanu)...
-----------------------------------------------
Kaut kur arī varbūt izmanto "lēto" galu, bet pamatā tomēr pat puslīdz sakarīgos servisos izmanto
normālas smērvielas - viņi pērk lielos iesaiņojumos un tad tā smērviela var izmaksāt pat divreiz
lētāk, nekā "patronās" veikalā, par tūbiņām nemaz nerunājot, visdārgākā fasētās eļļās / smērvielās ir tara, un jo mazāka tūbiņa, jo , teiksim, grams eļļas / smērvielas sanāk dārgāks.
Piemēram: 1 litra vidēju darbspēju motoreļļas (minerālās) tara maksā apmēram tikpat, cik eļļa,
kura tajā ielieta! Amerikāņi to ir pārkoduši jau sen, tāpēc arī viņiem vairumu eļļu fasē standarta
pudelās un kanniņās, kuras ražo milzu daudzumos, tādējādi "nositot cenu".
Veloveikalos ir kaut kāda smēre - vai kādam ir info par to (tāda tipa)? Man aizdomas, ka tā domāta modernajiem, ne senajiem gultņiem.
-------------------------------------
Ko tu domā ar "modernajiem" un "senajiem"? Būtībā tādu vispār nav...
Vienu laiku lietoju franču "Zefal Pro II" velo gultņu smērvielu (man šķiet, ka pirku vai nu Gandrs, vai ZZK - maksāja tā padārgi, ap kādiem 4 Ls par mazu tūbiņu).
Pārgāju tomēr uz Husqvarna gultņu ziedi, jo tas Zefal droši vien vairāk domāts modernajiem kompozītmateriālu gultņiem.
--------------------------------------
Tas Zefal ir pilnīgi normāla, būtībā universāla, NLGI 2 klases EP litija smērviela. Nekā unikāla
viņā nav. Jā, šīs smērvielas bāzes eļļa ir sintētiska (esteri, visizplatītākā sintētisko eļļu un
smērvielu bāze), kas nodrošina tās ilgu darbu un, Rietumos svarīgi, ātru un nekaitīgu sadalīšanos,
nokļustot dabā, biodegradēšanos, kas velosipēdam zināmā mērā varētu būt svarīgi :-) Smērvielu
ar šādām bāzes eļļām vai rapšu eļļu pamatā tirgū ir lērums! Tas pats "Gandrs" jau gadiem izmanto mana kādreizējā kantora TEXACO ražotās smērvielas "Multifak EP 2" un "Hytex EP 2" ,
un bija / ir ļoti apmierināti
Vienīgie kompozītmateriāli , kurus izmanto gultņos, ir teflona kompozīti slīdes gultņos un keramika
rites gultņu lodītēm un separatoriem. Separatoriem gan izmanto arī sintētiskus kompozītmateriālus, bet tikai ne visai augstu apgriezienu apstākļiem domātiem.
Sbech
Kaut kāds latīņamerikas vārds
Atcerējos - Pedros.
====================
Pedros ir amerikāņu kompānija ar Eiropas filiāli Šveicē, ražo visu ko, sākot ar instrumentiem
un beidzot ar apkopes materiāliem tieši visu veidu velosipēdiem.
Pedros BioGrease ir kvalitatīva NLGI 2 klases smērviela, veidota uz modificētu augu eļļu bāzes, iebiezinot ar alumīnija stearāta ziepēm. Visai dārgas gan tās Pedros eļļas un smērvielas, pat
Amerikā...
Par Mo smēri - dzirdēts, ka tā skābekļa un ūdens ietekmē sadaloties, tāpēc daļēji vaļējos gultņos (kā velosipēdu riteņu rumbās) lietot nav iteticams.