Aizmirsi paroli?


Versipellis
06.Feb 2013
+
patīk
-
Man ir viens caur ebay.de iegādāts Bosch 6V3W pirmskara ražojuma dinamo, kuram kaut kas nav kārtībā ar tinumiem - strāva raustās, ik pa brīdim viss korpuss sit pa nagiem (dinamo uzliekot uz velosīpēda, arī stūre dod pa nagiem, bet tikai pie maziem apgriezieniem). Izjaucu, maita tur izrūsējis, netīrs, ar vara oksīdiem iekšā... cik varēju, iztīrīju, bet problēma pat vēl pastiprinājās...
Vai kādam ir pieredze ar Bosch dinamo tinumu maiņu? Kādam ir tehniska info?

schweiks
06.Feb 2013
+
patīk
-
pieveers uzmaniibu klemmei uz korpusa,no kuras naak aaraa "+",tur taadi textoliitveidiigi ieliktniishi,kas noizolee no korpusa.visslabaakais protams visu izjaukt,un paartiiriit,ieskaitot sho kontaktu.

Versipellis
06.Feb 2013
+
patīk
-
It kā pie tās skrūves, kur + nāk ārā apakšā pie korpusa, viss ir kārtībā - vienīgais variants, ka kāds no tiem materiāliem ir strāvas caursists. Citādi ne rūsas, ne sāļu tur tagad nav. Tāpēc nācu pie trakas idejas, ka kaut kas ar tinumiem - tas, ka nestrādā visi 3 (it sevišķi pie pilna rotācijas apgrieziena), tas skaidrs. Vienīgi nesaprotu, kā un kur kas var bliezt maiņstrāvu (pie tam sajūtamu) uz masu...
Man pat rodas sajūta, ka tā kāda statsikā strāva, kas rodas, starp magnētiem rotējot nenoslēgtam tinumam...

ja
06.Feb 2013
+ 0
patīk
- 1
ja tur ir ebonīta paplākšņi, tad no pieredzes varu teikt, ka pēc daudziem gadiem ebonīts sāk vietām kļūt par vadītāju! Visu ebonītu mainām!

fire
06.Feb 2013
+
patīk
-
Ja korpuss sit pa nagiem, tad jāpārbauda visi savienojumi ar masu. Vājā vieta varētu būt dinamo piespiešanas mehānisms, it īpaši, ja tas ir rūsējis. Savieno ar vadu dinamo korpusu ar luktura korpusu - problēmām vajadzētu pazust.

Versipellis
07.Feb 2013
+
patīk
-
RatEnpreis (atbildot par dinamo un lukturiem),
nekur jau nevar atrast normālus attēlus ne dinamo, ne lukturiem.
Ar lukturiem ir visgrūtāk saprast, jo vēl 40-tajos un pat 50-to gadu sākumā ražoja tos pašus 30-to gadu beigu modeļus.
Ar Bosch dinamo lieta vienkāršāka.
Pirmskara lielie 6V 3W modeļi (WGCP, WGDP un citi) ir atpazīstami pēc tā ritentiņa slīpi kaligrāfiskā raksta, kas iet gar riepu. Tāpat arī korpusa apakšā ir atsevišķs izliekums, apakša nav plakana vai vienkārši ovāla.
Izjaucot pirmskara Bosch dinamo, tās apakšējās skrūves ir īsas, pēckara - garas. Pirmskarniekiem no metāla čaulas nāk ārā viss mehānisms, pēckarniekiem bieži čaula ir alumīnija, vai arī magnēti jau ir integrēti pašā čaulā, un nāk ārā augšējā daļa kopā ar spoles mehānismu.
30-to gadu beigu Bosch rotējošās spoles gals padod plusiņu caur tādu kā saliektas vara plāksnītes federi, vēlākiem 40-to un 50-to gadu modeļiem pluss uz apakšējo kontaktu tiek padots caur grafīta stieni.
Un vēl jau visādi vizuāli sīkumi pamanīti, pēc kā var aptuveni noteikt ražosānas laiku.
Vispār jau būtu labi velo entuziastiem kaut kad sarunāt ar speciem Saulkrastos, varbūt var domāt par šādu lietu apzināšanu un tehniskā izdevuma veidošanu, tas ļoti palīdzētu daudziem!
Kaut vai sabildēt visus pieejamos modeļus un nopublicēt te kopā ar pieejamo tehnisko informāciju?
Varbūt kāds jau kaut ko tādu ir darījis?
mani pārsteidza, ka latviešu valodā par velo tehniskajām lietām nav NEKAS, arī vācu valodā nekas prātīgs sarakstīts nav...

Versipellis
07.Feb 2013
+ 1
patīk
- 0
Vīri, lieta pavisam interesanta.
Dinamo ar pārcilvēciskām pūlēm tomēr izjaucu (atzīšos, ka vizuāli diemžēl pabojājot iekšu izskatu), diezgan amatieriskā veidā uztinu jaunu tinumu (to, kurš izskatījās kā piebāzts ar oksīdiem un vissliktāk izskatījās - tinot nost, tinuma drāts vairākās vietās vienkārši pārtrūka, jo bija korodējusi/izdilusi) no aptuveni līdzīga resnuma radio spoles drāts.
Visgrūtākais bija ar nopolsterētu pinceti normāli uztīt un normāli pielodēt to jauno vara tinuma drāti(to var izdarīt TIKAI ar lamāšanos un ar neatturamu vēlmi lidināt visu pret sienu), - rezultātā izskatās ne pārāk, bet darbojas!
Un seko tas vislabākais: Strāva vairs pa korpusu nebliež un dinamo darbojas bez strāvas raustīšanās! Un tas pie tik amatieriska darba un tikai uz acumēru aptuvena tinumu skaita...
Jutu to intuitīvi, bet fizikāla izskaidrojuma tam nav vēl joprojām...

ja
07.Feb 2013
+ 0
patīk
- 1
apsveicu, malacis!

Ja vēlm tinumus ar laku apstrādātu-cenas tavam Dinamo nebūtu!

RatEnpreis
07.Feb 2013
+
patīk
-
Versipellis 7.Feb 2013 00:42
Ar lukturiem ir visgrūtāk saprast, jo vēl 40-tajos un pat 50-to gadu sākumā ražoja tos pašus 30-to gadu beigu modeļus.


Man šķiet tiešām pamatīga izgatavošanas, detaļu estētikas, krāsojuma un galvanikas kvalitāte sastopama tikai pirmskara ražojumiem. Tie ir vieni no galvenajiem kritērijiem, pēc kuriem es vados, ja nekā cita nav pēc kā spriest.

Versipellis
12.Feb 2013
+ 0
patīk
- 1
Vai kādam ir informācija par velo transformatoriem?
Kam tādus lietoja? Lai no 6V dinamo dabūtu 12V vai pat 220V?
Šur tur esmu internetā uzdūries kara laika liecībām, arī ebay ir bijuši artikuli ar šādiem brīnumiem, kas slēdzami pie velo dinamo.

RatEnpreis
04.Mar 2013
+
patīk
-
Bosch dinamo speciāls caurumiņš ar skrūvīti aizbāzts eļļošanai. Kādu eļļu tai caurumā labāk pilināt. Nelietota, pažuvuša dinamo iedzīvināšanai.

ja
04.Mar 2013
+
patīk
-
ja šis griežas, klasisko eļļu smalkmehānismiem (šujmašīneļļu)-pārbaudīts, vai arī ieročeļļu.

RatEnpreis
04.Mar 2013
+
patīk
-
ja 4.Mar 2013 18:07

Paldies!
Griezas, griezas. Un tik smuks, ka veert valjaa negribaas.
Atcereejos, no pulkstenjmeistera prieksh fotokameraam tiku iepircis pulkstenju ellju, miinuss graados nesabiezeejot - jaaluuko atrast kur nobaazta.

ja
04.Mar 2013
+
patīk
-
armijā dienēju ar pulksteņmeistaru-viņš visus pulksteņus eļļoja ar ieroču eļļu, teca ka tas kas vajadzīgs!

Versipellis
04.Mar 2013
+
patīk
-
Klasiskā Dobelē ražotā minerāleļļa sadzīves mehāniskiem nekaitēs un derēs izkustināšanai, bet diez vai būs tas labākais tālākajam.
Minerāleļļai ir neganta īpašība pievilkt putekļus un netīrumus - daudz lielākā mērā, nekā modernajām smērēm un speciālajām ieroču eļļām (skat. fizikālās ķīmijas kursu!)
Minerāleļļas vietā iesaku lietot ieroču eļļu.
Ļoti ieteicama ir speciālā eļļa tieši ieroču tēraudam (ar visaugstākajām kvalitātes prasībām) - tādu var nopirkt īsto ieroču veikalos, somu ražojums.
Veikalos, kuros tirgo gāzes ieročus, neiesaku pirkt "ieroču eļļu", tur var pamatīgi (un par kārtīgu cenu) iegrābties. Tur patiešām tirgo kaut kādus nezināmas izcelsmes mēslus.
Dinamo, rumbu u.c. velo gultņiem pērku sintētisko Husqvarna gultņu eļļu (pēc izskata sarkana smēre). Atšķirībā no vazelīna un autoservisos lietotajām smērēm, rūsas veidošanās praktiski izslēgta.
Husqvarna gultņu eļļa arī pēc kādiem 10 gadiem izskatās tāda pati, nesakalst un neizžūst, kā pārējās.
Vecos (izdilušos) gultņos par skādi nenāktu arī molibdēna (Mo) ziede - lai gan tas jau ir dārgāks prieks.

schweiks
04.Mar 2013
+
patīk
-
kaadas ir lietotaaju atsauksmes par devindesmitos ievesto humpalu waffenoilu no addinola???

schweiks
04.Mar 2013
+
patīk
-
Versipellis 4.Mar 2013 21:08
Minerāleļļas vietā iesaku lietot ieroču eļļu.
Ļoti ieteicama ir speciālā eļļa tieši ieroču tēraudam (ar visaugstākajām kvalitātes prasībām) - tādu var nopirkt īsto ieroču veikalos, somu ražojums.
Veikalos, kuros tirgo gāzes ieročus, neiesaku pirkt "ieroču eļļu", tur var pamatīgi (un par kārtīgu cenu) iegrābties. Tur patiešām tirgo kaut kādus nezināmas izcelsmes mēslus.

kur var nopirkt taadu?
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1362432499-img-4379.JPG

Ruu@uto
05.Mar 2013
+
patīk
-
Versipellis
Klasiskā Dobelē ražotā minerāleļļa sadzīves mehāniskiem nekaitēs un derēs izkustināšanai, bet diez vai būs tas labākais tālākajam.
Minerāleļļai ir neganta īpašība pievilkt putekļus un netīrumus - daudz lielākā mērā, nekā modernajām smērēm un speciālajām ieroču eļļām (skat. fizikālās ķīmijas kursu!)
======================
Fizikālās ķīmijas kurss - tas ir labi, bet kaut kā dabā šāda parādība novērota nav :D Putekļus un netīrumus pievelk visas eļļas un smērvielas, un tur strādā tīra fizika, bez ķīmijas. lai tā nebūtu, ir
speciālas piedevas, bet tās apgrūtina mehānismu kustību :D

Minerāleļļas vietā iesaku lietot ieroču eļļu.
Ļoti ieteicama ir speciālā eļļa tieši ieroču tēraudam (ar visaugstākajām kvalitātes prasībām) - tādu var nopirkt īsto ieroču veikalos, somu ražojums.
==========================
Ar ieroču eļļām ir viena lieta, par kuru varbūt vērts padomāt... Ieroču eļļām mēdz būt ļoti augsta
sārmainība , sauc arī par bāzes skaitli (TBN angl.) vai neitralizācijas skaitli. Mērvienība ir mg/KOH.
Tas nepieciešams, lai neitralizētu skābes, kuras šaujamieročos rodas pulvera sadegšanas rezultātā. Ja grib lietot ieroču eļļu, tad budžeta variants būs tieši "mājsaimniecības" jeb "šujmašīnu" eļļa - šīs grupas eļļām kā reiz ir zema sārmainība un skābums, tās ir neitrālas. TBN
un TAN (skābes skaitlis) var apskatīties pie produkta pārdevāja - viņam ir jābūt t.s. PDS, produktu
datu lapām (aprakstiem). Ja nav - var sūtīt pupās, tas nav nopietns pārdevējs un firma! Var, protams, sameklēt attiecīgā produkta oficiālo importētāju vai pārstāvi, bet būtībā tas ir pārdevēja pienākums ...

Dinamo, rumbu u.c. velo gultņiem pērku sintētisko Husqvarna gultņu eļļu (pēc izskata sarkana smēre). Atšķirībā no vazelīna un autoservisos lietotajām smērēm, rūsas veidošanās praktiski izslēgta. Husqvarna gultņu eļļa arī pēc kādiem 10 gadiem izskatās tāda pati, nesakalst un neizžūst, kā pārējās.
=======================
Tad eļļu tu pērc vai smērvielu? :D :D :D Tās vispār ir 2 pilnīgi dažādas lietas :) Tevis pieminētās īpašības Husquarna gultņu "eļļai" liecina tikai un vienīgi par to, ka tās bāzes eļļa (smērvielas pamats) ir sintētisks vai daļēji sintētisks produkts. Tirgū ir lērums šādu produktu :D Un par
autoservisos lietotajām "smērēm" tu dziļi maldies - VISĀM šodien un jau gadus 20 ražotajām
smērvielām sastāvā ir pretkorozijas piedevas! :D

Vecos (izdilušos) gultņos par skādi nenāktu arī molibdēna (Mo) ziede - lai gan tas jau ir dārgāks prieks.
====================
MoS2 ziede izdilušā gultnī nekādu pozitīvu efektu nedod (viena no triboloģijas pamattēzēm) ...
 
 
« 12 »

Pēdējie ziņojumi Forumā