Savu atdzimšanu uzsācis neparastākais SZ sērijveida mopēds-Rīga-11
Tiks atjaunots viņa dzimtajās krāsās-vecais zelts ar zaļu perlamutru, viss kā šim aparātam bija-esot atvests no Mežaparka TSSI, 100% no viena mopēda.
Sarkanās zvaigznes ,,kvazimodo ,, vienīgais kas šim modelim ir izdevies ir šis krāsu salikums,taisi tik augšā,kolekcijai noderēs,lai jaunatne redz ko PADOMJU LAIKĀ uz paģirām varēja uzražot
Bez bākas un degvielas padeves un izšļakstīšanās problēmām - šāda tipa rāmis ir nedaudz smagāks, un nedaudz neizturīgāks par klasisko "dimanta rāmi". Konstrukcija no trīsstūriem būs spēcīgāka par viengabala, kaut arī biezāku "mugurkaulu".
Bet konstrukcija interesanta, joscīga, jancīga - un tāpēc vērta saglabāt.
mans pirmais mopēds r11...
kā Sbech rakstīja, pašvaks rāmis, atceros ka manam arī priekšā bāka bija pieķūnēta, krāniņš ar diviem izvadiem no opozīta, tā arī braukāju kādi seši gadiņi bija, pirms manis mamma
http://content1-foto.inbox.lv/albums/e/edgars.mukans/28-05-2007/IMG-00...1335280992
es vel ratiņos tad...
rāmis uz beigām salūza pie sēdekļa, nomainījās uz r13...
Tajās bildēs nu neizskatās ka atbilstu tā laika krāsai. Noteikti tā laika krāsas tonis neatbilīs RAL nummuram. Tur kaut kā baltais par daudz. Varbūt vajag nolasīt tieši oriģinālo toni kāds bija no kādas oriģinālās detaļas.
nu ir gan maksimāli tuvu, krāsotavā biju ar visām šā mopēda detaļām un no visiem paraugiem izvēlējāmies praktiski tos pašus toņus. Te var būt cita lieta-bija pilnīgi divi dažādi ,,vecie zelti,, kolēģim ir abi paraugi.
Par to bildi no instrukcijas,tādā skatā RĪGA-11 līdz veikalam tā arī netika.Gumija priekšējam dubļu sargam bija bija pašiem pirmajiem,pēctam vairs nebija.Stūre un stiprinājumi parādijās tikai uz RĪGA-13.Mīkstos gumijas rokturus uz vienātruma mopēdiem tā arī neuzlika.Tāds ķēdas sargs kā bildē arī nebija.Pedāļi sākumā bija kā RĪGA-7,pēctam ar atstarotājiem tādi kā RĪGA-13.Arī biedra JA mopēds,kā jau izstādes eksponāts atšķiras no tiem kas bija veikalā.Dakšas tiltiņi pirmajiem bija trīsstūrainie kā RĪGA-7,vēlāk tādi kā RĪGA-13.Vienlaicīgi katrs savādāks nebija.Lukturi visiem bija sudraboti.Jaunā tipa sajūga rokturis sākās ar D-8.Mopēds top ļoti smuks un savā veidā unikāls,varbūt vienīgais tādā komplektācijā no rūpnīcas.APSVEICU!
Bildi ieliku, lai uzrakstus parādītu, kādi bija un būs. Augsto stūri ar tādu ķēžu sargu neesmu redzējis, tas nav R-7, šim aste baigi gara. Manam eksemplāram ne vien lukturis bija rūpnicā krāsots ( piegādāja protams sudrabotus, pēcāk melnus) bet ar beņķim zeltaina siksniņa apkārt (+Ls5 pie restaurācijas izmaksas un pus diena zeltainā dermantīna meklējumos) kas mani ar diezgan lielu ticamību pārliecināja, ka tādu taisīja tai TSSI, jo pats tak klāt nestāvēju, bet...! Tagad padomāsim-restauratori pēc 150 gadiem restaurējot uz ko skatīsies par paraugu-uz šo grāmatiņas foto, jo mēs, kas var liecināt būsim viņsaulē, bet grāmatiņa varbūt paliks, kas ar viņu varēs konkurēt- mūsu darbi !Kam nākotnes cilvēki ticēs, grūti pateikt, bet saglabāsim vēsturei mūsu zemes ražotos mopēdus
Tiks atjaunots viņa dzimtajās krāsās-vecais zelts ar zaļu perlamutru, viss kā šim aparātam bija-esot atvests no Mežaparka TSSI, 100% no viena mopēda.