Aizmirsi paroli?


vello
25.May 2015
+ 1
patīk
- 0
Tai laikā, kad ražoja velosipēdus Rīga 26, pēdējie divi rāmja numura cipari
nozīmēja ražošanas gadu. Taču 51 šim rāmim nekādi nevar būt, jo Rīga 26
sāka ražot 1957.gadā. Paskatieties uzmanīgāk.
Rāmja numura galā jābūt vēl diviem vipariem no 57 līdz 61. Tas tad arī būs
ražošanas gads. Vai arī Jūsu rakstītajā ciparā ir kļūda un beigās nav vis 51 bet 57
vai arī 61 !

AAARIS
25.May 2015
+
patīk
-
giko 25.May 2015 11:20
RVR Rīga 26, ražošanas gads no 57 līdz 61

Ieraudzīju šo diskusiju un atcerējos par savu jautājumu kādu laiciņu atpakaļ, uz kuru netiku saņēmis atbildi. Īsāk sakot, manā īpašumā ir norūsējis rāmis (aizdomas, ka no Rīga 10). Ir arī Rīga 26 tīri ciešamā stāvoklī un komplektācijā (līdzīgs kā iepriekšredzamajā bildē, tikai tumši zaļš).
Jautājums sekojošš - varbūt kāds velo zinātājs var ar bildēm parādīt, kādas ir galvenās atšķirības starp Rīga 10/16 un Rīga 20/26? Krāsojumā vai kādās tehniskā izpildījuma niansēs? Ja tikai izlaiduma gados, tad neredzu lielu jēgu jauna modeļa ieviešanā, ja nekas nemainās...
Esmu skatījies instrukcijas un mēģinājis arī internetā atrast kādas sakarīgas bildes, bet diemžēl neko prātīgu nav izdevies atrast. Ja vēl par jaunākajām Rīgām kaut kādas bildes ir atrodamas, tad par vecajām (10/20) bilžu nav, bet no instrukcijām atšķirības nav atrodamas...
Piedodiet, ja Google mani neklausa...

giko
25.May 2015
+ 2
patīk
- 0
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1432546233-riga10-ar-sarkanu.JPG RVR Rīga 10. Dubļu bleķi un grabažnieks pie rāmja stiprinās pieskrūvējot pie ausīm, apvilkts ar sarkanu. Rāmja daļa pie sēdekļa trubas ir ar izlikumu un sašaurunās kā Ērenpreisam.
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1432546323-riga-16-ar-sarkanu.JPG RVR Rīga 16. Dubļu sargi stiprinās uz ratu centra asīm, ausu vairs nav. Zobrats jau cits. Kā arī rāmja daļa pie sēdekļa trubas ir taisna, bez liekuma kā tipiskam padomju velosipēdam. Atšķiras rāmja dekoratīvais krāsojums. Rīga 10/20 ir lielas raustītas zelta svītras ar uzrakstu Rīga 10 vai 20, Rīgai 16/26 ir ornaments tipa jumis. Tas pats viss ar 20 un 26 Rīgai.

giko
25.May 2015
+ 2
patīk
- 0
Skats no aizmugures, galvenā rāmja atšķirība. Pamodās manī mākslinieks. http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1432547729-rigas-pakalas.JPG

ja
25.May 2015
+
patīk
-
giko!
uztaisi tēmiņu par to rakstīji, tad varēs biedri atrast vieglāk!

vello
25.May 2015
+ 1
patīk
- 0
Laikā no 1957 līdz 1958 gada vidum zobrats vēl bija no R 10/20

vello
25.May 2015
+
patīk
-
Arī stūres rokturi dažādos periodos R20/26 bija dažādi.
1957/58 - gumijas, 1959/61 plastmasas kā XB3

AAARIS
25.May 2015
+
patīk
-
giko 25.May 2015 12:55
Skats no aizmugures

Paldies, Giko, beidzot tiku kādā jēgā!
Tad jau laikam būs Rīga 10 (rakstīju par to šeit: http://www.retromoto.lv/forum/seno-velosipedu-un-to-detalu-identifikacija-t10230-40.htm). Bilde gan nav pārāk uzskatāma, bet šķiet, ka tā aizmugures dakša pie sēdekļa ir ar izliekumu.
Kā ir ar pārējām daļām (RVR šilte priekšā, priekšējās dakšas hromētais vāciņš, sēdeklis, ...)? Tās ir vienādas visām Rīgām? Vai eļļotāji riteņu rumbās vecajām Rīgām ir? Šāds jautājums uzpeldēja, jo tēva vecajos krājumos izraku riteņus ar strīpām uz feļļām, kā arī rumbas ir ar eļļotājiem, turklāt priekšējā riteņa rumba ir ar 36 spieķiem. Rīgām pēc papīriem it kā jābūt 32... Marķējumu gan uz rumbām nekādu nav, varbūt tie riteņi nav no Rīgām, bet citiem pēckara brīnumiem?

raptors
25.May 2015
+
patīk
-
http://www.RetroMoto.lv/images/uploads/1432569957-img-20150523-092601.jpg
Ko jūs sakiet? It kā taču beidzas ar 51...

AAARIS
25.May 2015
+
patīk
-
raptors 25.May 2015 19:06
It kā taču beidzas ar 51...

Drīzāk tomēr 61, jo ļoti labi var salīdzināt ar otru piecinieku numurā - Tam ir savādāks izliekums "vēderam" un arī augšdaļā līnijas ir smukā taisnā leņķī, bet strīdīgajam ciparam ir tāda kā cilpiņa.
Ja abi būtu piecinieki, tad tiem bija jāsanāk vienādiem.
Padomjlaikā tos numurus mēdza stipri nolietot un bieži vien tie iesitās neskaidri - astotnieku nevarēja atšķirt no trijnieka vai pat sešinieka un tā joprojām. Ja paskatās uz numura pirmo ciparu tad tas arī vairāk atgādina burtu U, nevis nulli. Cipari ir vai nu šķībi uzsisti, vai instruments ir bojāts bijis.

androns
26.May 2015
+
patīk
-
Oho! Par tiem gada skaitļiem nezināju.
tātad izrādās, ka man ir 60. gada 26tā Rīga.

raptors
26.May 2015
+ 1
patīk
- 0
giko 25.May 2015 11:20
Krāsa oriģinālā un tīri neko, tā tikai mellas, bordo un tumši zaļas. Kalpačoks uz dakšas neīstais.

Piedod, es īsti nesapratu tavu teikto: tā tikai mellas, bordo un tumši zaļas
Kas ir mellas? Vari paskaidrot sīkāk?

Man ši krāsa liekas interesanta, Man bija doma atjaunot orģinālo krāsojumu. Šis rāmis ir stirpri cietis, bet man ir vēl viens cits rāmis, bet tam arī ir galvenā sēdekļa truba mazliet ieliekta( ar tendenci uz lūšanu). Šī laikam Rīga 26 kautkāda hroniskā vaina?

Aldic
26.May 2015
+
patīk
-
raptors 26.May 2015 13:39
bet tam arī ir galvenā sēdekļa truba mazliet ieliekta( ar tendenci uz lūšanu). Šī laikam Rīga 26 kautkāda hroniskā vaina


Tā jau laikam ir. Kad kādus pāris gadus atpakaļ sāku nedaudz sakārtot savas mammas Rīgu, arī bija šī problēma. Iztaisnoju, locījās ļoti vienkārši, paņēmu vienu citu sēdekļa cauruli un iedzinu tajā locījuma vietā. Pēc tam saurbu vairākās vietās caurumiņus un ar pusautomātu aizmetināju, noslīpēju un pēc tam nokrāsoju. Domāju, ka šajā vietā rāmis vairāk nelocīsies.
Ja ir interese, ornamenta Juma trafaretu taisīju vienā reklāmas firmā Tukumā. Vienīgi šķiet, ka līnijas sanāca nedaudz, bet resnākas, kā bija vecās uz rāmja. Iespējams, ka viņiem trafareta projekts datorā ir palicis. Tad izdrukāt jaunus trafaretus nav nekāda problēma cenas ziņā nekas ļoti ievērojams. Ja, kas PM varu painteresēties.

androns
26.May 2015
+
patīk
-
Paklau, spečuki!
Jautājums par pedāļiem.

Ja pareizi esmu sapratis, tad tagad visiem modernajiem pedāļiem ir savādāka vītne, kā bija vecajiem velo? Nu tur, piemēram, tas pats Rīga 26.

Ņemot vērā, ka vecie pedāļi bija nu ļoti skumīgi, nopirku jaunus - kā man teica - vienīgos, kurus var tajos klaņos ieskrūvēt. Nemaksāja viņi praktiski neko, bet pārdevējs mani arī brīdināja, ka tie pedāļi esot baigie sū*.
Nodomāju, ka pedālis tak ir tiek vienkāršs, ka nekas viņam nevar notikt .... bet izrādās, ka var gan - abi jaunie ķīniešu (?) sū* jau ir šķībi un līki.

Tātad jautājums - vai ir kaut kādi izturīgāki pedāļi, kurus var tur ieskrūvēt, vai arī tur jāpārgriež vītne varbūt ?

AAARIS
26.May 2015
+
patīk
-
androns 26.May 2015 15:56
Ja pareizi esmu sapratis, tad tagad visiem modernajiem pedāļiem ir savādāka vītne, kā bija vecajiem velo? Nu tur, piemēram, tas pats Rīga 26.

Nezinu, kā ir citur Latvijā, bet Jelgavas apkaimē šo problēmu pats atrisināju diezgan vienkārši - aizbraucu uz Jelgavas tirgu un vienā no būdām nopirku jaunus pedāļus, kas paredzēti tieši vecajiem padomju velosipēdiem. Viss der un arī līks nav. Ja vajag, var arī izjaukt un remontēt. Uz viena no maniem velo šos pedāļus esmu jau paspējis nedaudz palietot - nolūzuši arī vēl nav. :)
Cik pats esmu saskāries (arī ar citām velodaļām), tad modernajos dzelžos dominē visdažādākās collīgās vītnes, bet padomjlaika - metriskās. Tur arī galvenā atšķirība.
Ja dikti interesē, varu ielikt pedāļu bildes (ir vēl neizpakotā veidā).

AAARIS
26.May 2015
+
patīk
-
AAARIS 26.May 2015 16:42
vai arī tur jāpārgriež vītne varbūt ?

Pārgriezt droši vien neizdosies, jo diametri ir apmēram vienādi, atšķirās tikai solis. Rezultātā var sanākt "apgrauzta" ass (vai klanis) ar pāris vijumiem sačakarētas vītnes...

giko
26.May 2015
+
patīk
-
raptors 26.May 2015 13:39
Kas ir mellas?


Mellais vells! :D Tas pats melns jau vien ir.

raptors
27.May 2015
+
patīk
-
giko 26.May 2015 17:05
Mellais vells! Tas pats melns jau vien ir.

Skaidrs! Tu runāji par visām rīgām. Es jau nodomāju ka tai manai kautkas ir bordo un melns :)

Pašlaik man ir doma pārkrāsot rāmi dakšu un bagāžnieku, bet pārējo atstāt kā ir. Protams ir tur nelieli rūsas plankumiņi, bet kopumā ir ok. Forumā te kautkur esmu lasījis ka citi runā par "iekonservēšanu", (tipa neko nekrāsot,bet novērst lai nerūsē tālāk).
Ko īsti nozīmē "iekonservēt"? Kā tas notiek?

androns
27.May 2015
+
patīk
-
AAARIS 26.May 2015 16:42
Ja dikti interesē, varu ielikt pedāļu bildes (ir vēl neizpakotā veidā).


Mošk ieliec bildi. Varbūt man arī uz Jelgavas tirgu jābrauc ... vai tepat uz "Latgalīti" :)

giko
27.May 2015
+ 1
patīk
- 0
Vecā tipa pēdāļus par saprātīgām naudām pie Toma var nopirkt.
 
 

Pēdējie ziņojumi Forumā