Tas noteikti nav Leitners. Leitnera rāmim un dakšai ir vairākas specifiskas nianses,
kuras uzreiz ļauj atpazīt šo marku. Emblēma Leitneram bija ar 4 skrūvēm krusteniski, ne tā kā Ozolniekam, bet kā Livai. Par šo rāmi varu teikt, ka tas ir būvēts kādā
mazajā darbnīcā no angļu daļām. Jāredz emblēmas caurumi,numurs. Tādu darbnīcu
bija vesels sarksts. Atšifrēt nebūs viegli.
Vai dakšas šķīvji ir izņemami vai arī no viena gabala ar rāmi?
Kur atrodas rāmja numurs ? Vai nav uz mufes, kurā stiprina sēdekli ?
Vai pirms numura nav divi burti SJ ?
14.Nov 2013 | Pēdējo reizi labots 14.Nov 2013 09:50; labots 1 reizi
+
-
Man arī ir šāds pats rāmis rāmja Nr. 10081 Angļu Pashley cycles vēl tagad izmanto aizmugurējām dakšām to pasu tehnoloģiju.
Par savu rāmi bijušais īpašnieks teica, ka tas ir Waronis, padomju laikā emblēmu esot noņēmis, lai dēļ Latvijas karoga krāsām nesanāk problēmas. Pēc tam kādam iemainījis. Stūres bļodas salodētas ar rāmi. Interesanti, ka tām dakšas daļām arī numuri iesisti, bet tie nesakr'ti ar rāmja nr. Paminu konstrukcija tāda pati kā Mattisa Olimpijai varbūt vello zin stāstīt, kas vēl šādas sistēmas izmantoja
Un priekšējā dakša dakša ar vienu apaļo caurumu, laikam Līvai tādas bija? Zinu, ka O.Zutis tādas arī izmantoja, kā allaž, kad mazie ražotāji komplektēja no lielo rūpnīcu daļām
Tas dakšas gals ir ļoti precīzs, pašlijam izskatās, ka viņš atsevišķi pielodēts, bet šim vecajam velo, ja tas patiešām ir Waronis - izfrēzēts no viena gabala. Ja ir interese svētkos būšu mājas varu closeup uzbildēt to interesanto dakšas galu, vai arī roemga, lai sabildē jo mans un viņa rāmos rāmis 1:1 izskatās
Precīzi ! Tā arī ir. Šādas sagataves ražoja vairākas angļu firmas. Populārākas bija BSA,
Perry, Bramphton. BSA visas daļas marķēja ar sakrustotām šautenēm un burtiem.
Konstrukukcija dakšu galiem bija līdzīga. Šādas sagataves visvairak izmantoja J.Bukse
"Merkur" velosipēdiem, Opmanis "Rapid" un vēl virkne citu. Ed.Jansona Varonim redzu pirmo reizi,
bet pieļauju, kad sākotnējā periodā (WARONIS) varēja būt arī angļu daļas. Bija tāda Plavina darbnīca, kur lika saviem rāmjiem pat angļu emblēmas: Britania, Bramphton, Tower u.tt.
Kā jau teicu, ja nav saglabājies kāds uzraksts, atšifrēt ir praktiski neiespējami. Pārāk daudz bija tādu mazo ražotāju, kuri izmantoja šīs rāmju sagataves.
Kas attiecas uz paminu gultņiem, tad šeit ir nedaudz cita konstrukcija nekā Mattisa Olimpijai.
Šī ir tipiska Bramphton sistēma, kad šķīvji ieskrūvējās rāmī. Asij nebija vītnes. Ass konusi bija izgatavoti kopā ar asi. Rāmja savilcēji bija paradzeti lai nokontrētu šķīvjus un tie neskrūvētos ārā.
Olimpijai bija gultņu kasete. Līdzīga kā mūsdienu riteņiem. Tā bija Wittler sistēma. Šīs firmas pārstāvniecība Baltijā bija Tirdzniecības nams "S.Dann" Liepājā. Tur savilcēji kalpo lai noregulētu paminu ass aksiālo kustību un nofiksētu to savā vietā. Rāmī vītnes nebija. Taču Mattis lietoja arī Bramphton sistēmas paminas. Tā kā Olimpija var būt gan ar Wittler, gan arī ar Bramphton sistēmas paminu gultņiem.
Tavs rāmis ir manāmi savādāks kā manējais un romegas, dakšas ir uz skrūvēm, bet savādāka nedaudz, ka arī nav tik "ar cirvi cirsta" kā mūsējiem. Šķīvju tādus kā Tavējam esmu redzējis jau pieminētajam O.Zuša darbnīcas ražojumam. Bet vai tas ir kāds no mazajiem ražotājiem, kas izmantoja angļu sagataves - to laikam pat Vello nevar izzīlēt
P.S tā alumīnija krāsa ir necieņa pret vēsturisku velosipēdu, būtu labāk visu melnu krāsojis
Nu šis rāmiis ir pavisam savādāks.Manējam numurs uz sēdekļa stutes .pakaļējai dakšai tur kur iebīdas asīte smuks frēzējums .galos 4 caurumiņi ,dakšas augšējā stute pie apakšējās stiprinās ar četrkantainu mazu skrūvīti.
Jā, tā ir cita konstrukcija. Angļu sagataves bija precīzi nostrādātas, dakšas gali frēzēti un tad lodēti ar misiņu. Šim rāmim viss štancēts, diezgan primitīvi apstrādāts. Vairāk līdzinās vācu ražojumam.
Varētu būt kādas latviešu darbnīcas būve.
Nevis lūžņos, bet tad tu iebāz viņu ēzē, kārtīgi nokarsē, izņem vecās, ieliec jaunās, pa vidu misiņš un mauc tālāk, easy
Bet ja nopietni, tad es arī neredzu praktisko apsvērumu, varbūt viņi iepirka tās bļodas no UK un viņas bija ļoti par mazu, tā ka palākšņi nederētu, tāpēc izdomāja, ka drošāk ir pielodēt?