Aizmirsi paroli?


Urmas
03.Sep 2019
+
patīk
-
Sveiki, iegādāts subj minētais agregāts, tad nu šeit arī verbālā caureja par un ap to.

https://i.imgur.com/pbdjmZP.jpg

Urmas
04.Sep 2019 | Pēdējo reizi labots 04.Sep 2019 09:32; labots 1 reizi
+ 1
patīk
- 0
Kopš tīņa gadiem padomju smagie opozīti vienmēr ir bijuši man neizsapņots slapjais sapnis, ļoti gribējās, bet nesanāca iegūt īpašumā. Toties sanāca gana izskrieties ar visādiem mopēdiem, veco 350cc javu, Iž Planēta un Jupiter. Doma par smago opozītu tā arī nespēja nomirt, un kad pazīstams čoms ieminējās, ka garažā stāv opja MT11, āķis bija lūpā. 8 mēnešus vēlāk tapa pirmā bilde topikā, kad uzstīvējām trijatā mocikletu uz treilera un devāmies uz CSDD. Dokumenti kārtībā, piereģistrēts uz mana vārda.
Plāni: restaurēt, modernizēt un braukt granteni / mežus.
Tālāk jau atklājumi, daži labi, citi ne pārāk.
Motoru centos negriezt, pirms nebiju tajā ielūkojies, tā kā mociklets stāvēja nepiedarbināts kopš 2011. gada, tātad 8 gadi mitrā garažā. Bāka sausa un tajā rūsa. Viena svece arī izskatījās aprūsējusi, taču 100% nevaru apgalvot.
Interesanti, ka motocikls aprīkots ar K63T karburatoriem un dubulto (!) izplūdes sistēmu kā MT10 vai MT9. Pēc maniem aprēķiniem šeit jau bija jābūt solo izpūtējam, bet nu mazums, 1991 gads, juku laiki un tādā garā.
Pirmais ko izdarīju pēc blaķenes noņemšanas – pārbaudīju vārstu atstarpes, kas bija diži par lielu, nu skaidrs, pēdējā laikā šeit neviens neko vairs īpaši nav kopis, lielākās uz aci pat varētu būt 1.5mm. Par laimi, noņemot cilindrus, tajos rūsu neieraudzīju, taču viens cilindrs (pasažiera puse) sadilis pāri pieļaujamam (atvērums gredzenam 0.65 kad drīkst max būt 0.5). Šajā cilindrā viss liecina par pārāk augstu darba temperatūru, no uzdeguma karburatorā līdz mega cietam uzdegumam uz vārstiem, galvas. Braukts ar 95 markas benzīnu ilgstoši, rezultātā šim cilindram vārstus pat neslīpēju bet mainīju nost, jo bedres bija izdegušas pārāk dziļas. Šeit arī bija pārlūzis viens suhārs un suhāra sēža atsista tā ka vārstu nevarēja dabūt cauri vadīklai, nācās ņemt talkā fleksi un atsisto vietu slīpēt.

Otrā cilindrā vārstus izdevās pieslīpēt labi.
Šajā motora jaukšanas reizē cilindru augstumu neaiztieku, ko būtu jādara lai kompresijas pakāpe atbilstu 95. benzīnam, jo plāns ir tikai pierūcināt un papriecāties pirms pamatīgas izjaukšanas lai pārkrāsotu un pārējos komponentus savestu kārtībā. Lai varētu braukt ar 95. beņu, cilindru augstums jāsamazina vismaz par 2 mm.
Vad. puses karbiņā pludiņa adatas gumiju neatradu, paldies bio piedevām benzīnā. Šajā arī pludiņa viena puse sasprēgājusi un šķidrums iekšā. Interesanti, ka ārā nenāk, izdūru pludiņā caurumu, izžāvēju un aizkausēju caurumu ciet ar karstu skrūvgriezi. Ieguldīt 63. karbiņos neko negribu, plānoju mainīt tos uz PZ30 karbiņiem ar paātrinātājsukni. Karbiņi mežonīgi netīri, vad. puses karbiņā visas dīzes aizaugušas ciet ar gaišu pulverveidīgu masu, otrā pusē dīzes ok, pat gumija uz pludiņa adatas bija, taču tā izira tikko tai pieskārās. Gumijas taisu no gumijas motora blīvju pārpalikumiem – caurumu vietas blīvēs nebija līdz galam izgrieztas, ja blīves tur motora eļļu, gan jau benzīnu arī izturēs.
Noņēmu motora priekšējo vāku lai inspicētu kādā stāvoklī gāzu sadales meh. zobrati, viss kārtībā izņemot mūžīgo problēmu, ka sadales vārpstas gultņa sēžas skrūves visas vaļā – skrūvju līme un liekam visu atpakaļ kopā. Centrifūga pārsteidzoši tīra, blīvējošo gredzenu atstāju to pašu.

https://i.imgur.com/6PTLOCQ.jpg

Pie reizes izmazgāju visu kam tiku klāt, jauna blīve uz hermētiķi.
Karterī 4mm dziļumā eļļas sadalīšanās produkti – bieza smērveida masa, diezgan daudz metāla skaidu, taču šiem motoriem tas laikam skaitās normāli. Eļļas iesūceja korpuss ar sietu nebija pieskrūvēts vispār, caurums izurbts vietā kur tikai puse no tā ir pretī vītnes caurumam blokā, pārurbu caurumu, pieskrūvēju.
Ļoti daudz laika pagāja tīrot un mazgājot detaļas, motors eļļā un ar zemes kārtu.
Šobrīd jau abi cilindri ir atpakaļ uz motora, jāsatīra izplūdes līkumi, jāsametina gaužām sapuvušie izpūtēji un jāatdzīvina karbiņi. Jānoregulē aizdedze, un jāiztīra bāka no rūsas. Tad var mēģināt šķilt klāt.

Urmas
04.Sep 2019
+ 1
patīk
- 0
Cilindra galva pirms

https://i.imgur.com/rFAB2On.jpg

un pēc

https://i.imgur.com/03CBz12.jpg

Andris_Z
04.Sep 2019
+
patīk
-
Bet tie PZ30 karbiņi ir tikai no ķīnas draugiem. Baigais murgs būs.
Ja jau paātrinātājsūknis, tad arī vakuumkorektors aizdedzei arī būs.
Lai veicās ar krutajām pārbūvēm!
Labāk jau K68 saregulēt pareizi. Vienkāršais ceļā labāk būs labojams.

Urmas
04.Sep 2019
+ 2
patīk
- 0
Paldies par laba vēlējumiem!

Tovārišči taipus austrumu robežas liek viņus virsū un mīž karstu aiz tā cik labi paliek, es pieļauju ka negatīva pieredze ir no kāda cita china karbiņa. Par paātrinātājsūkņa atsevišķu vadību neesmu neko dzirdējis, nav ne jausmas:




Urmas
05.Sep 2019
+
patīk
-
Gatavojoties piedarbināšanai vakar noregulēju vārstus, pārbaudīju dzirksteli, kuras nav, un atklāju ka aizdedzes kontaktu rajonā kurbulējot (sadalene tur nāk ārā caur saļņiku) pūš tā kā no sveces cauruma, go figure, varbūt kāds virzulis pārcēlies uz turieni :D.

Jājauc motora priekša ārā, kā minimums tur ir beigts saļņiks. Varbūt sabojāju to liekot vāku virsū, varbūt vienkārši vecums.

Urmas
09.Sep 2019
+
patīk
-
Augstāk minētās problēmas risinājums smieklīgs. Aizdedzes vāks tiek pieskrūvēts ar vienu skrūvi - tās caurums ir vienkārši iegriezts bloka priekšējā sienā un iet cauri sienai. Ar noņemtu vāku pa caurumu pūš kartera spiedienu ārā. Vot padomju vienkāršība - ieliec skrūvi, problem solved.

Pa šīm dienām mocis piedarbināts, darbība pagaidām really rough, jo karbiņi gaužām bēdīgā stāvoklī, neizturēju un nopirku no foruma liepājnieka remontkomplektus.

Komplekti ne pārāk labas kvalitātes, ar komplektā esošajiem pludiņiem un adatām karbiņi tecēja, locīju reg. plāksnes pludiņiem vairākas reizes, tā arī nesanāca atrisināt, ieliku vecās adatas, kurām uzliku jaunās adatu blīves un vecos pludiņus. Cik pētīju interwebos, ne visi remontkoplekti ir vienādi, man bija ar spilgti baltiem pludiņiem, viņiem arī lējuma kvalitāte zema, ir lietas kas ar nazi jāgriež nost.

Rezultātā motora darbība būtiski uzlabojusies, bet laikam vēl jāregulē kreisajā pusē līmenis, jo liekas ka lej ciet. Brīvgaitu pagaidām arī nenotur tādu kā gribētos.

Aizdedzi biju ņēmis nost, taču uz aci atliku tajā pašā vietā (atzīmēju stāvokli pirms noņemšanas). Leca grūti, bija kārtīga fizkultūra ar kurbuli. Pamēģināju regulēt un noliku vēlāk, tagad lec praktiski uzreiz, bet domāju ka jāmēģina pagriezt mazliet agrāk, nākotnē.

Pa nedēļu arī pieķēros bākas rūsas problēmai, pieredzes ar kodināšanu ar etiķi man nebija, tāpēc pirmajā piegājienā lēju litru 9% galda etiķa un 2l ūdens, vizuāli nekas nemainījās, divu dienu gaitā bāku regulāri grozīju, lai šķidrums tiek visur. Pēc tam lēju 2l tās pašas koncentrācijas etiķa un 1l ūdens, vizuāli likās ka parādās oranža plāna rūsas kārtiņa vietās kur metāls saskaras ar gaisu.

Apnika, izlēju zampu ārā, izskaloju ar ūdeni, pēc tam divus litrus ūdens un divas ēdamkarotes sodas lai neitralizētu skābi, stundu atstāju lai izreaģē un atkal izlēju. Fazendā biju sijājis granti, sabēru bākā oļus līdz 5mm min diametram, aptuveni 1.5L un fizkultūra uz stundu, iekšā redzamā rūsa pārvērtās dubļos. Izskaloju ar ūdeni sešas reizes, atstāju lai notek un benzīnu bišķi iekšā. Pēc divām stundām varēja redzēt ka flash rust sāk veidoties, pažāvēju ar fēnu, trīs reizes izskaloju ar puslitru degvielas un done. Bākas problēma atrisināta, ņemšanās gan ne pa jokam.

1000000NT
09.Sep 2019
+
patīk
-
Urmas 9.Sep 2019 09:56


vuspāe aizdedzes vākam ir tā sauktā špiļka, kas paliek blokā pie noņemta vāka, un vākā ir uzgrieznis, varbūt ieēdies un špiļka griežas no aluminija, ne no uzgriežņa

Urmas
09.Sep 2019
+
patīk
-
Ļoti iespējams, vienai galvai arī špilka vākam nāk ārā, liku tur zilo vītnes fiksatoru, nelīdz.

Urmas
12.Sep 2019
+
patīk
-
Lūdzu padomu, pieredzes bagātie opozitori!

Jo siltāks motors, jo sliktāk strādā vadītāja puses cilindrs, kad kārtīgi uzsilis, vairs tik pa retam šauj pa līkumu sārtu liesmu.

Karburators šajā pusē slikti atsaucas uz regulējumu, pas. puses cilindrs strādā labi.

Pirmās aizdomas ir uz karbiņu, ka lej ciet cilindru, šis karbiņš bija baisā stāvoklī, dīzes bija aizaugušas ciet ar kaut kādu bēšu masu. Svece melna, bet otrā pusē arī tāda pati krāsa.

Vai varētu tā būt, ka izkorodējusi pludiņa adatas vieta un tāpēc līmenis mežonīgi par augstu? Pludiņa augstumu noliku pēc gostiem.

Vakarā ja sanāks laika, pārmetīšu karbiņus vietām, pārbaudīt vai defekts seko karbiņam.

Rupeiks
13.Sep 2019
+
patīk
-
Tak pērc nost tos PZ karbjus un nebūs bēdas.
Man ižam ir virsū PZ 30 ..nekas netek,lec labi regulējas ideāli.

Urmas
14.Sep 2019
+
patīk
-
PZ30 pasūtīju 05. augustā, ķīniešu pasts, saproti pats, parasti mēnesis kamēr atnāk. Iedomājos, ka nebūtu slikti ja man būtu pāris karbiņu rezervē, ja nu kas.

Remontkomplekti karbiņiem kurus nopirku, pilnīgi nelietojami, viena blīve izstiepusies tā ka jāmet ārā (pludiņkameras) viena pludiņa adatas blīve pārsprāgusi, pludiņi tek lai kā regulētu.

Samainot vietām, defekts paliek tai pašā cilindrā, aizdedze man ir pārbūvēta uz divām auto aizdedzes spolēm, samainot vadis vietām nekas nemainās, mainot sveces arī nekas nemainās.

Nezinu, kas ar kondensatoru, bet kontakti nedzirksteļo.

Laigan nestrādājošam cilindram līmenis ir par augstu, tas pieslēdzas, kad nospiež pludiņu, pārējā laikā no līkuma nāk degmaisījuma migliņa.

Kompresija abos cilindros 5.

Urmas
28.Sep 2019
+
patīk
-
Labā kāja no kurbulēšanas kļuvusi jūtami spēcīgāka par kreiso, aiz kam secinājums, ka kaut kas nav ar aizdedzi kārtībā. Youtube atradu vienu video, kur vīrelis stāsta, ka 80to gadu beigu un 90to gadu sākumā aizdedzes modifikācija varēja gadīties tāda, kas ātri sadila un veidoja nevienmērīgu kontaktu atstarpi. Atstarpi nemēŗiju, bet ik pa brīdim piedarbināts motocikls mēdza vienkārši noslāpt, pa starpu citām problēmām. Nospļāvos un pasūtīju SOVEK, tā šobrīd jau uzlikta. Dzirkstele indīgi zila.

Atnākuši arī PZ30, tikai ma#@as ķinieši atsūtījuši bez paātrinātājsūkņa versiju un solītās troses arī nav ieliktas līdzi. Pi@ari. Būtībā braukt ar šiem var, taču protams nebūs gribētā fīča. Šodien noīsināju troses lai der PZ30 un sarūpēju centimetru biezu tekstolītu starp cilindru un karbiņu ko ielikt. Ekscentra špilkas uztaisīju pats, ar pusautomātu sametinot dažādas skrūves kopā.

Tuvākajās dienās uztaisīšu tekstolīta starplikas.

Urmas
17.Oct 2019
+
patīk
-
Nodokumentēju špilku taisīšanas procesu, varbūt kādam noder:


elf
18.Oct 2019
+ 2
patīk
- 0
Tas der lai atbrauktu mājās......špilkas jāizgatavo no melnajām rūdītajām skrūvēm...metinot tur viss paliek mīksts. Vēl tāda nianse,lai uzgriestu vītni uz melnās skrūves, vajag kvalitatīvu vītņu ripiņu....ķīnas lētais gals neder.....

Urmas
18.Oct 2019
+
patīk
-
Tu domā metinājums nolūzīs no vibrācijas? Ķīnieša karbiņa plānās ausis no liela pievilkšanas spēka salieksies, ir cilvēki kas padomju karbiņiem noliec, manuprāt uz aci risinājums būs ilgtermiņā dzīvotspējīgs.

bbarda
18.Oct 2019
+ 0
patīk
- 1
elf beidz ūdeni liet !!! Man stellai v50 motoram cilindru špiļkas ir metinātas no divām daļām,tāpat kā video redzams,ar tādām metinātām špiļkām stellu dzenāju jau kopš 2012 gada un ne reizi nav notrūkušas.Tās pašas špiļkas kuras galvu tur pie cilindra un blokiem!!!

Vespists
19.Oct 2019
+ 1
patīk
- 0
Materiāls no kā izgatavo tapskrūves ir atkarīgs no to pielietojuma.

Normālam četrtakterim ar labu kompresiju parastās tapskrūves ilgi nepavilks. Ņemot vērā, ka pēc kāda laiciņa tas viss jāpārvelk, tad bail iedomāties, kas notiks ar mīkstajām vītnēm.

ELFam var ticēt, viņš to visu izmēģinājis uz savas ādas ilgāk kā mēs šai pasaulē :)

Urmas
21.Oct 2019
+
patīk
-
Pa starpu citām problēmām vēl ir sekojoša - apgriezienos ik pa brīdim iemirgojas lādēšanas lampa, tā noteikti ka nav jābūt?

Voltus mērīju, nemanu ka lēkātu, taču midžināšanās nedod mieru. RR ir jaunā tipa, bez relejiem iekšā, tikai elektronika, iekšā vizuāli kasjakus neatradu. Aizdomas ka varbūt iekšā kāds lodējums lūzis kā tie mēdz darīt un ir izveidojies aukstais lodējums, kas ik pa brīdim zaudē kontaktu.




https://russiangarage.com/images/z2dsc09110_xxl.jpg

Urmas
24.Oct 2019
+
patīk
-
Pa starpu lādēšanas problēmai pabeidzu tekstolīta starplikas karbiņiem, pirmā versija bija 10X10cm, bet likās pārāk neglīta dēļ izmēriem un raupjā griezuma uz malām, izlēmu samazināt uz 8x8 cm. Lielais izmērs būtu labāks dēļ tā ka vairāk sargā karbiņus no uzsilšanas, bet estētika manuprāt bija galīgā d&*^$.

Ņemot nost starpliku pirmo versiju, sadalījās viena melnā paranīta blīve cilindra pusē, izlēmu izgriezt ar roku abas no jauna, no zaļa paranīta.

Filma zemāk:

 
 
« 12 »

Pēdējie ziņojumi Forumā