26.Sep 2016 | Pēdējo reizi labots 26.Sep 2016 23:11; labots 2 reizes
+ 6
- 0
Sveiki Retromoto biedri, aiz garlaicības kojās beidzot saņēmos uztaisīt rakstiņu par savu pirmo motociklu Minsk, kuru iegādājos vien 15 gadu vecs. Uzreiz atvainojos par bilžu kvalitāti,un uzreiz pasaku ka šis nav restaurācijas projekts, bet gan motocikla atjaunošana. Tātad motocikls Minsk 3.112.11, 1989. gada izlaidums. Manā īpašumā jau ir 2,5 gadus.Iegādājos no brālēna par ļoti draudzīgu naudas summu, un pēc pāris dienām vēl iegādājos kasti ar rezerves daļām. Ja atmiņa neviļ tad tā jaukā diena bija ap 2014. gada padsmito martu.
Motocikla stāvoklis,iegādes bŗīdī ,godīgi sakot bija pat biedējoši slikts, bet tas nebija šķērslis, jo jau kādu gadu sapņoju un ss'ā metu aci tieši uz Minskiņu. Tieši ar šo moci sanāca jau iepazīties,un pabraukāt jau tad kad to iegādājās brālēns.
Lai runā bildes!!!
http://foto3.inbox.lv/uvisgo25/minsk-3-112-3/IMG084.jpg
Šādā apmēram izskatījās vēl brālēna rokās.Jau ar iž k-16 ratu priekšā,kas nepareizi un nemākulīgi tika pielikts, kā rezultātā labais amortizators tika parberzsts!Ar MInskiņu tika braukts uz nebēdu ne par ko nedomājot. Žēl ka nav saglabājies neviens foto kāda viņa izskat'jās pašā sākumā, pirms nonāca brālēna rokās.
26.Sep 2016 | Pēdējo reizi labots 26.Sep 2016 23:10; labots 1 reizi
+ 4
- 0
http://foto3.inbox.lv/uvisgo25/minsk-3-112-3/Fotoatt-ls-0075.jpg
Pirmais, ko izdarīju, aizmetināju amortizatorā izberzto caurumu. Tālāk jau sekoja visu skrūvju
pārvilkšana un aizvietošana ar labākām. Tā kā iegādājos bez riteņiem, tad pirmais mēģināju samedīt tos, veiksmīgi iegādājos riteņus pilnā komplektā ar bremžu sistēmu un bonusā pilnigi jaunu krēslu, kas vel bija ietīts plēvē. Vēl bija problēmas ar motora ķēdi, to samainīju reizē ar sajūga komplektu. Pie reizes samainīju gredzenus un visas trosītes.
http://foto3.inbox.lv/uvisgo25/minsk-3-112-3/Fotoatt-ls-0107.jpg
Šādā vizuālajā stāvoklī noripināju visu vasaru bez īpašiem remontiem, atskaitot plīsūšas trosītes un karbouratora blīvju maiņu. Paspēju pat piedalīties vietējā retro gonkā, kurā tika izcīnīta godalgotā pirmā vieta.
Pa vasaru paspēju nedaudz nodarboties ar kolhoza tūningu pieliku pagriezienus un tā saucamo masku , godīgi sakot nezinu kas tajā brīdī darījās galvā
Prieki beidzās ar motora klemi. Braucot diezgan lielā ātrumā, plīsa gredzens, sagraujot visu, ko vien varēja sagraut. Jaucot ārā izdomāju, ja jau ir izjaukts tik tālu tad lai iet uz visiem simts, domāts darīts, mocīti izjaucu līdz pat pēdējai skrūvītei, un smuki visu saliku pa kastēm. Lai lēnā garā varētu sākt Minskiņas atjaunošanas darbus.
Turpinājums sekos!!!!
Pēc izjaukšanas sekoja vecās krāsas likvidēšana, tā kā pats darīju visu ar savām rokām un mājas apstākļos tad palīgā nāca slīpmašīna un smilšpapīrs:) zem vairākām krāsu kārtām atklājās nepatīkams skats.
kāds vienkārši bija brutāli krāsojis pāri orģinālajiem uzrakstiem.
Bākai bija diezgan dziļa bukte, to aizšpaktelēju ar auto špakteli. Ņemot vērā, ka kaut ko tādu darīju pirmo reizi, ar iznākumu biju apmierināts!! Ceram pēc pāris gadiem nenobirs tā špaktele
Šis mani iepriecināja viss vairāk. Kā redzams motors vel aiz projām bija dzimtais.
Tā kā mocis ir bijis zils, tad nolēmu tādu arī krāsot, ļoti iepatikās tieši šis zilais tonis ar perlamutra spīdumu. Sanāca diezgan nomocīties ar trafaretu.
Kaut kad visam pa vidu sameklēju orģinālo dubļu bleķi, bagāžņieku un priekšējās lampas ideālu reflektoru ar labu hromētu stīpu( vecā kā redzam augstāk attēlos bija nokrāsota melna)
Priekšas dakšas štoki arī tika pārjaukti, izmazgāti un akurāti salikti kopā, tagad strādā nesalīdzināmi labāk Tas pats tika darīts ar aizmugurējiem amortizatoriem.
Tad, kad rāmis jau bija nokrāsot un vel šis tas, pamazām sākās patīkamākais proces- kopā likšana.
pirms kāda detaļa tika likta klaāt tā rūpīgi tika notīrīta un nomazgāta!
Un te jau redzams skats kāda izskatījās jau nedaudz vēlāk.
Visiem darbiem pa vidu tika iegūts neizvarots klusinātājs ( vecajam bija izrauti klusinātāji), kurš iespēju robežās tika iztīrīts no piededžiem.
Kā jau minēju viss šis projekts sākās dēļ lūzuša gredzena. Lūk attēlā redzams cilindrs pēc klemes:ljura:
Motors tika izjaukts līdz pēdējai skrūvītei. Pirmais ko izdarīju, satīrīju kārbu.
Ar motora blokiem gan ir garš stāsts tie nekad nebija redzējuši kārčeri, kādu stundu mazgāju ar speciāli motoru mazgāšanai paredzētu ķīmiju. Bet kad jau motors bija samazgāts, notika neparedzētais, viens motora bloks nokrita uz asfala no kāda pus metra augstuma, rezultāts sāpīgs- skatīt attēlu.
Nu neko, nācās meklēt jaunus blokus, tos veiksmīgi atradu Balvu pusē, atlika tikai braukt pakaļ.
Kad jaunie bloki jau bija mājās tie piedzīvoja kārtīgu mazgāšānos, tieši tā pat kā vecie Šoreiz tikai bez neparedzētiem incidentiem Foto diemžēl no procesa nav:(
Un pats labākais- pirms vispār sākās šis projekts, paziņas garāžā nejauši atradu divus pilnigi jaunus minskas virzuļus, kas plauktā jau gulēja no pagājuša gadsimta astoņdesmitajiem gadiem un pacietīgi gaidīja maniB-) tie bija vēl solidolā, kā jau no rūpnīcas. Un šovasar pēc mazākā virzuļa tika izslīpēts un izhonēts cilindrs, kurš nebija piedzīvojis klemi un pārmērīgu izdilumu. Tagad tas stāv plauktā, un gaida kad tiks pienācīgi likts vietā
Cerams šājās brīvdienās bus laiks ķerties pie motora likšanas! tad tam visam sekos gan foto gan apraksts par paveikto.
Sveika Tauta! vakar nedaudz padarbojos ap motoru, pārtiriju visas vītnes un vēl šo to sapucēju.
izslīpētais un izhonētais cilindrs:like:
Jaunais virzulis, vēl jānotīra no solidola atliekām!
Un tad sekoja kas nepatīkams:( Salīdzināju vecos ar jaunajiem blokiem, un atklāju ka jaunie bloki īsti nesakrīt ar cilindra pārplūdes lūkām, tās ir mazākas:(
salidzinājumam- jaunais un vecais!
Ar veco bloku viss skaisti sakrīt.
Ar jaunniegtajiem blokiem, tākā bloki ir no vecāka modeļa tad izskaidrojums ir skaidrs kāpēc tā!
Ko jūs iesakiet darīt ? Slīpēt pēc cilindra?
Motocikla stāvoklis,iegādes bŗīdī ,godīgi sakot bija pat biedējoši slikts, bet tas nebija šķērslis, jo jau kādu gadu sapņoju un ss'ā metu aci tieši uz Minskiņu. Tieši ar šo moci sanāca jau iepazīties,un pabraukāt jau tad kad to iegādājās brālēns.
Lai runā bildes!!!
http://foto3.inbox.lv/uvisgo25/minsk-3-112-3/IMG084.jpg
Šādā apmēram izskatījās vēl brālēna rokās.Jau ar iž k-16 ratu priekšā,kas nepareizi un nemākulīgi tika pielikts, kā rezultātā labais amortizators tika parberzsts!Ar MInskiņu tika braukts uz nebēdu ne par ko nedomājot. Žēl ka nav saglabājies neviens foto kāda viņa izskat'jās pašā sākumā, pirms nonāca brālēna rokās.
http://foto3.inbox.lv/uvisgo25/minsk-3-112-3/IMG092.jpg
Šādā paskatā, ja ne pat šausmīgākā, apmēram viņa nonāca manās rokās. Lieki piebilst ka iegādes laikā mocīts bija ejošs.